XXL Nutrition

Skulpt Aim (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DiSTuRBeD

Natural Fatty
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
14 jan 2004
Berichten
4.031
Waardering
485
Lengte
1m77
Massa
99kg
Vetpercentage
25%
www.skulpt.me

[Link niet meer beschikbaar]

Iemand dit al eens gebruikt of in zijn bezit?
Gisteren kwam dat even ter sprake in het programma Sweat Inc.
Lijkt me wel cool, als het nauwkeurig is
 
Lijkt me niet dat dat nauwkeurig kan zijn
 
Ik had een paar maanden geleden er ook een topic over gestart maar weinig reactie :)

Persoonlijk vind ik geen enkele manier om VP te meten echt nauwkeurig. Als je met huidplooimeter werkt moet diegene die de meting doet er echt verstand van hebben, anders kom je sowieso verkeerd uit.

Laatste tijd ga ik gewoon af op de spiegel + de huidplooi naast mijn navel meet ik ook regelmatig om te zien hoe dat evolueert.

Als je echt wil weten hoeveel je VP is (accuraat) dan moet je naar mijn mening dexa scan doen.
 
erg juist is het ongetwijfeld niet want dat zijn dit soort meetmethodes bijna nooit (geldt eigenlijk voor veel vetpercentage meetmethodes), maar waarschijnlijk is het ook niet erg precies.

dan kun je beter gewoon huidplooien meten. als je het niet helemaal goed doet dan klopt er misschien weinig van het vetpercentage wat daaruit rolt als je dat gaat schatten dmv een formule, maar als je het altijd op dezelfde manier doet dan zijn de resultaten in ieder geval consistent en kan je onderlinge verschillen meten.

wat boeit het sowieso eigenlijk wat je vetpercentage daadwerkelijk is :p je kunt je zgn 'vetpercentage' net zo goed gewoon uit je duim zeggen wat het internet betreft, dat lijken veel mensen in ieder geval wel te doen :roflol:

al die gekke figure vrouwtjes op '5%' en mannen op '8%' die vragen wanneer ze nou eens een sixpack krijgen :roflol:

edit: overigens een mooie kans om even dit imo duidelijke plaatje te droppen die de verschillen tussen de twee componenten van nauwkeurigheid laat zien voor wie daar nog niet bekend mee is
d25d4af0bd9fe418b3813073bf5f6de7.png
 
Laatst bewerkt:
erg juist is het ongetwijfeld niet want dat zijn dit soort meetmethodes bijna nooit (geldt eigenlijk voor veel vetpercentage meetmethodes), maar waarschijnlijk is het ook niet erg precies.

dan kun je beter gewoon huidplooien meten. als je het niet helemaal goed doet dan klopt er misschien weinig van het vetpercentage wat daaruit rolt als je dat gaat schatten dmv een formule, maar als je het altijd op dezelfde manier doet dan is zijn de resultaten in ieder geval consistent en kan je onderlinge verschillen meten.

wat boeit het sowieso eigenlijk wat je vetpercentage daadwerkelijk is :p

Ik vind het gewoon leuk om na een cut te weten op hoeveel ik zit. Hoe droog je eruit ziet is natuurlijk belangrijker dan het cijfertje.
 
Huidplooimetingen uitgevoerd door mijzelf lijken mij toch ook niet nauwkeurig/precies te zijn :), wss omdat mijn vet% nog altijd veel te hoog is
 
Back
Naar boven