MuscleMeat

Skydive brevet

Bezoekers in dit topic

Waardering
57.654
Lengte
1m86
Massa
105kg
Vetpercentage
25%
Beste krachtsporters en internet helden,

Aankomend jaar ben ik van plan mijn skydive brevet te behalen. Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft en mij een school kan aanraden?
Na wat rond te hebben gegoogled kwam ik voornamelijk uit richting flevoland. Zelf kom ik uit Amsterdam, alles in een straal van 80km is te doen.

Advies is welkom!

Ik heb het gedaan bij een plekje naast tilburg, vanuit amsterdam niet echt interessant denk ik. Helaas geen gezondheids verklaring gekregen van de huisarts dus nooit echt gesprongen.
Heb alleen de theorielessen gevolgd en gehaald.

zal dit topic volgen, succes :)

heb zelf 1 sprong gemaakt met perfect weer bij the great barrier reef, sowieso nog een keer springen!

hoelang doe je er over om een brevet te halen?

• Topic Starter Topic Starter
Kheb al wat gevonden, is hier 30mins vandaan

http://www.pcmn.nl/
De kosten bedragen € 385,- (wijzigingen en typefouten voorbehouden). Dit is inclusief de opleiding, vijf sprongen
(inclusief springmateriaal), aanvullende WA-verzekering en het (verplichte) aspirant KNVvL lidmaatschap.
Daarnaast ben je voor de rest van het lopende jaar kandidaat-lid van PCMN.
Als je na de grondopleiding 5 sprongen hebt gemaakt ben je AO(automatische opening) gegradueerd en kun je aan de vrije val beginnen.
Nadat ik geslaagd ben daarvoor kan ik vervolgens hier aan beginnen voor me brevetten
http://www.parachute.nl/opleidingeneisen.html
Na de conventionele AO-opleiding of de progressieve AFF-opleiding ben je AO resprectievelijk AFF-gegradueerd. Je kunt je nu op een van de vele disciplines toe gaan leggen die het parachutespringen kent of gewoon lekker ‘vrij’ gaan springen. Ook kun je nu de eisen gaan halen die je nodig hebt voor je brevet. De afdeling parachutespringen kent 4 brevetten, te weten het A-brevet, B-brevet, C-brevet en D-brevet. Hoe hoger het brevet, hoe meer je verantwoordelijkheden je zelf mag nemen.
De info is voor anderen die dit missch ooit ook zouden willen doen ;)

Me uiteindelijke doel is dan ook springen met een wingsuit :D
Mijn vraag is dan alleen nog of iemand speciale aanraders heeft betreft school e.d.

Laatst bewerkt:
Lekker het dienst in gaan.. Gratis en voor niets gehaald hahaha.. Heb ik ook gedaan

Terug
Naar boven