AndroidHealthClinic

SkyRock's Log

Bezoekers in dit topic

Skyrock

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
12 aug 2010
Berichten
1.335
Waardering
335
Lengte
1m84
Massa
89kg
Beste mede BB'ers.

Nu maandag 8 Oktober begin ik er eindelijk aan, dan start ik hier met een log !

Inleiding :

Ik ben echt begonnen met krachttraining omdat ik instabiliteit had in mijn schouders en aangezien ik keeper was was het belangrijk om mijn schouders te trainen.

Ik ben dus begonnen met mn volledige lichaam te trainen en dit sinds ongeveer 2 jaar. Ik ben van 72 naar een schommelende 82 a 84 kg gegaan bij 1.84m. Nu had ik een operatie op mijn 15 aan mn linker knie en sinds begin dit jaar ben ik weer 2 maal aan diezelfde knie geopereerd.

De knie is er redelijk slecht aan toe ben dan ook gestopt met voetballen, al is dat maar voorlopig voor mijn opleiding die ik nu in de avondschool volg, dinsdag en donderdag.

Nu ga ik vanaf 8 oktober voor de eerste maal in mn leven naar de gym. Ik heb altijd thuis getraind dus het is best wel spannend.

Benen begin ik dus vanaf 8 oktober echt te trainen.

Dit was het zowat denk ik, nu weet je mijn verhaal zo ongeveer. :)


Doel tegen maart 90 kg !


Schema :

Maandag LB:

Hack Squats
Lunges
Stiff legged deadlift
Calf raises
Leg raise/Crunch

Dinsdag rust

Woensdag UB:

Benchpress
Incline Dumbbellflys
Militairy Press

Bent over row
Pull-ups
Preacher curls
Tricep pushdown

Donderdag LB:

Deadlift
Legpress
Leg curl
Calf raises
Crunch


Vrijdag UB:

Incline dumbbell press
Decline cable fly
Lat pull downs
Dumbbell row
Side lateral raises
Bent-over rear delt flys
Hammer curl
Dips

Voeding :

smorgens:

Brinta 50gr
Half volle melk 500ml
1 schep whey van body en fit

10u:
3 eieren
2 pannekoeken

12u30:
Mooie maaltijd, kan geen dingen zeggen want het verschilt altijd. Zal er af en toe een foto van maken en hier posten :)

17u00:
500ml halfvolle melk

18u, 18u15:
Trainen

19u, 19u30:
Whey shake en dan half uur later maaltijd wat de pot schaft

21u, 21u30:
300 ml water met 1 schep micellar casein

Ik ga daar vrij goed op voorlopig daar ik gestopt ben met voetballen en minder verbrand.


En als laatste

Fuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaark !
 
Laatst bewerkt:
In!
Maandag is lb neem ik aan?
Front raise zal ik weghalen op woensdag. Front deltoid pak je die dag al genoeg aan.
 
In!
Maandag is lb neem ik aan?
Front raise zal ik weghalen op woensdag. Front deltoid pak je die dag al genoeg aan.

Haha, jap maandag Lb :)
Schema is aangepast ! Ik zie het volledig zitten ! Fuaaaark !
Morgen start ik ook met creatine.
 
Gisterenmiddag eerste training.

Echte hardcore gym Fuaaaaark !

High Pussyweight Alert !

Lang geleden dat ik nog benen getraind had, zie operaties.

Hack Squat :
15x20
12x30
10x35

Lekker gevoel in mn benen maar wou voor de eerste keer nog niet te ver gaan omdat ik donderdag ook nog moet.


Lunges :
15x10
10x12,50
10x12,50

Deze waren dodelijk :D
Was ik lekker met deze weights aan het klungelen, komt er een beest aan die net 200 kg gesquat heeft en zijn quads flext in de mirror naast mij FML :o

Stiff legged deadlift :
15x2,50
15x10
12x12,50

Deze heb ik op laag gewicht uitgevoerd omdat ik deze oefening voor de eerste keer uitvoerde en nog totaal niet onder de knie had. Had wel last van knikkende knieën, haha vermoeidheid sloeg toe :p

Calf Raises :
15x5
12x15
10x20

Crunches zonder gewicht.


Kan zwaarder inderdaar, maar is nog wat aftasten.

Conclusie : Vandaag RETE stijf :o Gewoon weg toffe gym, waar je uitsluitend bodybuilding, fitness kan doen. Best wel een Hardcore gym !

Kijk al uit naar de UB dag !
 
Laatst bewerkt:
Gisteren UB dag.

Benchpress :
15x20
12x30
10x40

Moet minder herhalingen doen vind ik bv 8 10 en 12 of 8 10 10.

Incline Dumbbellpress (heb me gemist van oefening moesten flys zijn :mad:)
12x10
10x12
8x14

Bent over row :
12x20
10x30
8x40

Pull-ups :
5xlichaamsgewicht
4xlichaamsgewicht
3xlichaams gewicht

Deze oefening was totaal nieuw voor mij. Het waren wel iedere keer volledige reps.

Military press :
12x10
10x15
8x20

Preacher curls :
12x5
10x10
8x12,5

Tricep pushdown :
12x6
10x7
8x8

Al bij al een goede training vond ik, alleen moet ik nog wat zoeken met de gewichten daar ik nu alles 2 keer in de week train en dus niet de volle 100% mag gaan.

Deze middag terug LB !!!

C'moooooooooooooooooooooon !!! :D
 
Today LB terug :

Deadlift :
5x50
5x70
5x75
4x80

Legpress :
12x10
10x15
8x20

Leg Curl :
12x5
10x15
8x20

Calf raises :
12x10
10x20
10x30

Hanging legg raises :
15xlichaamsgewicht
15xlichaamsgewicht
12xlichaamsgewicht


Al bij al een cava training vond ik. Kon zwaarder naar mijn gevoel bij de leggpress, maar het was weeral aftasten hoe en wat ik weet het nu voor volgende week :)
 
Hoppa laatste training van deze eerste week in de gym :D

Incline dumbbell fly :
12x9
10x10
8x10

Decline dumbbell fly :
12x10
10x10
8x12

Lat pull downs :
12x30 (veel te licht :()
10x40
8x50

Dumbbell Row :
12x10
10x12
8x14

Side lateral raises :
12x4
10x5
8x6

Bent over lateral raise :
12x8
10x10
8x12

Hammer curls :
12x4
10x6
8x8

Dips :
12xlichaamsgewicht
10x2,5
8x5


Al bij al goede training. Volgende week wordt pas echt knallen. Nu weet ik hoe en wat :D

Zondag weeg ik mij voor de eerste keer.

Bon weekend à vous !

En cmooooooooooon Red Devils Fuaaaark !!!!!!!!!!!
 
Hmm heel erg veel interesse in dit schema. Ga binnenkort mijn schema aanpassen en denk dat ik eens een upper/lowerbody ga doen
 
Welk schema volg je nu dan ?

Ik deed hiervoor een splitschema
 
Ik deed eerst een splitschema en twijfel nu tussen kracht of upper/lower. En momenteel geblesseerd
 
Vind het wel een aanrader die upper/lower, al ben ik nog maar juist bezig. Ai, wat heb je man ?
 
Schouder blessure. Ben nu al meer dan een maand aan het rusten en m'n benen aan het trainen. En daar baal ik echt van.. Ga nu ook steeds meer lezen en lezen en twijfelen over welk schema ik wil gaan doen. Train nu ongeveer een jaar en ben 10 kilo aangekomen. Dan wel in spieren dan wel vet. Ik heb tijd om 4 keer per week te trainen en een upperbody lower body schema lijkt me wel passen
 
Aaaah k*t, heb zelf vroeger last gehad van instabiliteit in mijn schouders. Daar ik keeper was moest ik deze goed trainen. Ben daar voor bij de fysio geweest en heb dit schema gevolgd

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/preventie-schouder-kom-260189/

Vooral licht beginnen en je schouder(s) voelen. Ik hoop dat je er iets aan hebt of van kan gebruiken. Ik trainde mijn schouders toen 3 keer per week wel niet te zwaar. Juist vrijdag dit schema hierboven bij de fysio. Het werkte perfect voor mij en nu heb ik geen last meer. Heb ook mooie volle schouders vind ik.

10 kilo is zeker niet slecht op een jaar ! Miss lijkt het me best dat je met een UB/LB begint zodat je alle spieren toch 2maal traint.
 
Aaaah k*t, heb zelf vroeger last gehad van instabiliteit in mijn schouders. Daar ik keeper was moest ik deze goed trainen. Ben daar voor bij de fysio geweest en heb dit schema gevolgd

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/preventie-schouder-kom-260189/

Vooral licht beginnen en je schouder(s) voelen. Ik hoop dat je er iets aan hebt of van kan gebruiken. Ik trainde mijn schouders toen 3 keer per week wel niet te zwaar. Juist vrijdag dit schema hierboven bij de fysio. Het werkte perfect voor mij en nu heb ik geen last meer. Heb ook mooie volle schouders vind ik.

10 kilo is zeker niet slecht op een jaar ! Miss lijkt het me best dat je met een UB/LB begint zodat je alle spieren toch 2maal traint.

Ik heb de laatste tijd ook heel veel schouder oefeningen gedaan en blijf ik ook zeker doen. Vooral goed opwarmen is heel erg belangrijk.

Ben in t afgelopen jaar al heel vaker geblesseerd geweest, navelbreuk en knieblessure. Nu ga ik weer naar voren kijken en hopelijk knallen. Ik ga je zeker volgen en misschien zelf mijn log ook weer openen
 
Zo te horen heb je wel al wat pech gekend, maar je komt er altijd sterker uit !

Verzorg die schouder goed en als je je log terug zou openen, dan zal ik met veel plezier volgen !
 
Hoever bij je nog van je oude krachtstats verwijderd?
 
Hoever bij je nog van je oude krachtstats verwijderd?

Niet zoveel eigenlijk :o
De meeste oefeningen zijn wel nieuw voor mij.

Maar ik mag ook iedere training 100% gaan zeker?
 
Vandaag gewogen op nuchtere maag : 84,7 kg
Eindelijk boven de 84 ! Kijk al uit naar de training van morgen ! :D
 
Niet zoveel eigenlijk :o
De meeste oefeningen zijn wel nieuw voor mij.

Maar ik mag ook iedere training 100% gaan zeker?

Ik zou niet tot en met failure gaan, want dat belemmert je herstel. Je hebt 2 dagen later weer een ub/lb. Eventueel zou je op vrijdag wat meer volume kunnen draaien, omdat je een dag extra rust hebt.
 
Ik zou niet tot en met failure gaan, want dat belemmert je herstel. Je hebt 2 dagen later weer een ub/lb. Eventueel zou je op vrijdag wat meer volume kunnen draaien, omdat je een dag extra rust hebt.

Smijt ik er dan overal op vrijdag nog een extra set tegenaan ?
 
Back
Naar boven