AndroidHealthClinic

SL 5x5 en bankdruk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

l0iss

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
27 sep 2011
Berichten
928
Waardering
31
Lengte
1m89
Massa
96kg
Vetpercentage
10%
Hallo allemaal,

Wel bekend het 5 x 5 schema.
Wil binnekort overstappe van rippetoe naar SL.

Nu zit ik te kijken. 50% van je bankdruk gewicht beginnen.
ik druk nu 5 x 85, ik begin dus bij 47,5kg

dan zit ik na 12 weken op 5 x 5 90kg,
Is dit normaal of je kan je beter wat hoger beginnen?
 
Gezien de grote overeenkomst tussen de schema's zul je niet zo ver terug hoeven in gewicht, enkel om het verschil in sets te compenseren.

Maar denk je niet dat je door bij je huidige schema te blijven sneller op die 90kg bench zit?

Met zo'n bench ben je al goed bezig namelijk, en wordt het misschien zelfs al tijd om naar meer complexe schema's te kijken. Wat zijn je andere stats?
 
idd als je al 85 drukt is de basis al gezet, (dan hoop ik wel dat je sq en dl boven de 100 liggen) misschien kan je gaan splitten. is ook altijd veel leuker om een split te doen dan een fb in mijn ervaring
 
Hallo,

Bedankt voor de reacties ten eerste:)
Het gaat inderdaad wel aardig omhoog..
zou ik eventueel naar een intermediate programma van 5 x 5 kunnen kijken?

BP = 5 x 5 85,
DL = 5 x 130
SQ = 5 x 110
 
Jup, als 3x5/5x5 je erg bevalt en goed bij je past zou ik kijken naar Madcow of een andere Bill Starr variant.. http://startingstrength.wikia.com/wiki/Bill_Starr_5x5 Dit kun je ook in een split onderbrengen mocht je dat willen.

Wat voor doelen heb je? Dan kunnen we je misschien wat ideeën geven.
 
3 x5 / 5 x 5 valt inderdaad in de smaak. split schema's heb ik altijd zo weinig kilo's mee gepakt.. en ook de nodige tijd meer verprutst..

Ik heb als doel voor ogen, zo sterk mogelijk worden.. dus powerlifting..

Split heb ik dus iig geen behoefte aan..

madcow ziet er uit als een interessant schema voor mij..
ga mezelf nog eens goed inlezen en over een week of 3/4 beginnen denk ik zo :)

Bedankt voor de tips in elk geval, anders was ik nog een hoop tijd kwijt geweest met SL 5 x 5 terwijl dat niet rieel is..
 
Back
Naar boven