XXL Nutrition

SL 5x5 vervangen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TheFiemd

Cool Novice
Lid geworden
8 apr 2021
Berichten
239
Waardering
43
Lengte
1m82
Massa
66kg
Vetpercentage
10%
Hallo heren, ik wil met StrongLifts 5x5 beginnen, maar zou ik bijvoorbeeld de squat kunnen omwisselen met leg Press en bench Press met chest Press machine. dat dan ook 5x5 en elke training wat gewicht omhoog, ik snap dat het dan geen compound meer zijn, maar die oefeningen vind ik nou eenmaal leuker en de gym moet je wel leuk houden. Ik wil eig 5x5x5 doen, dus 5 oefeningen, 5 sets en 5 reps. Goed idee en effectief?
 
Hallo heren, ik wil met StrongLifts 5x5 beginnen, maar zou ik bijvoorbeeld de squat kunnen omwisselen met leg Press en bench Press met chest Press machine. dat dan ook 5x5 en elke training wat gewicht omhoog, ik snap dat het dan geen compound meer zijn, maar die oefeningen vind ik nou eenmaal leuker en de gym moet je wel leuk houden. Ik wil eig 5x5x5 doen, dus 5 oefeningen, 5 sets en 5 reps. Goed idee en effectief?
Nee, of doe zoveel mogelijk SL of doe een ander schema.

Tevens, ontwikkel een betere smaak.
 
bijvoorbeeld:
5x5 leg press
5x5 chest press
5x5 Shoulder Press machine
5x5 incline bicep curls
5x5 hamstring leg curls

Ik focus ik op de benen het meest vanwege voetbal en sprint
 
Nee, of doe zoveel mogelijk SL of doe een ander schema.

Tevens, ontwikkel een betere smaak.
Welk schema zou bij mij passen? ik vind de machines het leuk. en biceps wel met dumbells.
 
Welk schema zou bij mij passen? ik vind de machines het leuk. en biceps wel met dumbells.
Lijkt mij dat jouw schema goed bij jou past. Je geeft aan dat je het leuk wilt houden en dat heb je blijkbaar voor elkaar gekregen.
En wil je het trainen volhouden, moet je het leuk houden.

Maar is dat je doel, beetje recreëren in da gym ?
 
Ga nou lekker goed eten en compounds doen met wat isolatie, je bent nog piepjong. Ga je later veel voordeel van hebben. Je hebt een paar maanden geleden soortgelijke vragen gesteld btw :rolleyes: hoeveel progressie heb je gemaakt ondertussen?
 
bijvoorbeeld:
5x5 leg press
5x5 chest press
5x5 Shoulder Press machine
5x5 incline bicep curls
5x5 hamstring leg curls

Ik focus ik op de benen het meest vanwege voetbal en sprint
Je traint helemaal geen rug zo hè ;) Meeste mensen hebben al een voorover gebogen postuur door veel achter de computer zitten wat alleen maar erger wordt als je alleen je borst zou trainen en letterlijk niets doet voor je rug.

Dus ik zou die biceps curl sowieso vervangen voor een row, pull-up of chin-up. Train je èn je rug èn je biceps.
 
Laatst bewerkt:
Ga nou lekker goed eten en compounds doen met wat isolatie, je bent nog piepjong. Ga je later veel voordeel van hebben. Je hebt een paar maanden geleden soortgelijke vragen gesteld btw :rolleyes: hoeveel progressie heb je gemaakt ondertussen?
ik merk dat ik sterker ben geworden, maar dat zal wel zo zijn omdat ik gewoon ouder ben. Ben nogsteeds dun.
 
ik merk dat ik sterker ben geworden, maar dat zal wel zo zijn omdat ik gewoon ouder ben. Ben nogsteeds dun.
Ik zou persoonlijk gewoon 7 dagen per week biceps gaan trainen. Fuck al die andere zinloze spieren! :flex:
 
Back
Naar boven