MuscleMeat

SL of dat wat in de buurt komt

Bezoekers in dit topic

Mider

Cool Novice
Lid geworden
7 jul 2014
Berichten
54
Waardering
5
Lengte
1m88
Massa
81kg
Hallo,
Ik wil met stronglift beginnen, maar ben, zoals vaker gezegd, gehandicapt aan rechterbeen en rechterarm. Met de rechterarm kan ik nog best veel, maar mn rechterbeen is te zwaar invalide...

Mbt stronglift kan ik wel bench press, overhead press.

De barbell row betwijfel ik, maar zal deze vervangen door seated row. Tenminste ik denk dat de seated row het meeste in de buurt komt vd staande variant.

Probleem is dus de squat en de dl. Ik heb begrepen dat je hier helaas geen alternatief voor hebt.

Vraag is welke oefeningen ik hier het beste voor in de plaats kan doen om zodoende een SL schema te krijgen die zo dicht mogelijk tegen het originele SL schema aan zit?

Groet!
 
Squat is wat lastig, maar seated DL is zeker een optie.

 
Ik denk dat een beperking aan 1 been t vooral lastig maakt kwa stabiliteit, dus dat zal je op moeten vangen. Evt in een smith wel te doen? Squat-calf machine? Legpress? Lijken me de betere manieren om in de buurt te komen
 
Ik denk dat een beperking aan 1 been t vooral lastig maakt kwa stabiliteit, dus dat zal je op moeten vangen. Evt in een smith wel te doen? Squat-calf machine? Legpress? Lijken me de betere manieren om in de buurt te komen
Hoi, ik heb een spitsvoet, dus die alternatieven is helaas een no go
 
Hoi, ik heb een spitsvoet, dus die alternatieven is helaas een no go
Wellicht single leg uitvoeren?
Of met spalk/verhogende steun onder je hak? Dan draag je meeste kracht met je "goede" been?
 
Tja, anders toch maar gewoon leg extensions en leg curls ipv squats, aangezien je daarbij niet hoeft te staan. Niet zo goed als squats en deadlifts, maar je moet werken met wat je hebt.
 
Voor je posterior chain hyperextension of reverse hyper een oplossing?
En verder proberen aan te vullen met leg extensions/curls zoals Star zegt.
 
Single leg deadlift met het andere been vrij naar achteren in de lucht is lekker te doen in de smith machine.


Squat met 1 been doe ik vanaf een verhoging zodat het andere been vrij kan blijven en dan een rek ofzo vasthouden voor balans. Gewicht erbij in de andere hand plus vest of belt ofzo. Misschien ooit met losse handen, maar... moeilijk :P

Einde van dit filmpje

Beiden oefeningen kunnen aardig zwaar.

Rows kun je chest supported doen liggend op een bankje. Seated row is ook prima inderdaad maar kan me voorstellen dat zwaar gewicht dan niet fijn steunen is met 1 been.
 
Single leg deadlift met het andere been vrij naar achteren in de lucht is lekker te doen in de smith machine.


Squat met 1 been doe ik vanaf een verhoging zodat het andere been vrij kan blijven en dan een rek ofzo vasthouden voor balans. Gewicht erbij in de andere hand plus vest of belt ofzo. Misschien ooit met losse handen, maar... moeilijk :P

Einde van dit filmpje

Beiden oefeningen kunnen aardig zwaar.

Rows kun je chest supported doen liggend op een bankje. Seated row is ook prima inderdaad maar kan me voorstellen dat zwaar gewicht dan niet fijn steunen is met 1 been.

Dank voor jouw reactie....maar squaten met 1 been, werkt dat niet a-symmetrie in de hand?
 
Back
Naar boven