MuscleMeat

SL5x5 - OHP

Bezoekers in dit topic

joph

Novice
Lid geworden
16 jan 2013
Berichten
11
Waardering
2
Lengte
1m86
Massa
75kg
Vetpercentage
9%
Hey allemaal,

Vandaag 37.5 kg behaald op de OHP maar hier zit weinig rek in, en verwacht hier ook geen 60 kg op korte termijn op te doen..

Echter zou ik graag wat advies krijgen over het doorbreken van plateaus.

Mijn SL stats:

DL 80
SQ 70
PHP 37.5
BP. 50
BOR. 45

Nu zie ik op de squat BOR en BP geen problemen.

Echter OHP is qua impact wel erg pittig, en heb deze erg onderschat.
Wat is hier realistisch in? En hoe kan ik toch progressie blijven maken.
1x per 2 weken gewicht opgooien mef 2.5kg of toch per training blijven pushen?
 
OHP is voor de meesten de eerste oefening die vastloopt bij een lineair programma als SL, SS, Greyskull etc. Je kan bijv 0,5 kg schijfjes halen zodat je met 1kg kan verhogen.
Of bijvoorbeeld met gewicht X 5x3, keer erna 4x4, keer erna 3x5 en dan pas gewicht verhogen.
 
Verhogen in reps.
Dus bijv: je hebt 5x5x37,5 gehaald en je faalt op 5x5x40.
Dan kun je 5x3x40 doen, vervolgens 5x4x40 en vervolgens 5x5x40. Mocht je ook daarop vastlopen kun je zelfs 1x5+4x4, 2x5+3x4 enz enz.
 
als het echt niet meer wil tien procent verlagen in gewicht en weer opnieuw opbouwen, goed werken en letten op de uitvoering, daar zijn ook kilo's mee te winnen
 
Hey allemaal,

Vandaag 37.5 kg behaald op de OHP maar hier zit weinig rek in, en verwacht hier ook geen 60 kg op korte termijn op te doen..

Echter zou ik graag wat advies krijgen over het doorbreken van plateaus.

Mijn SL stats:

DL 80
SQ 70
PHP 37.5
BP. 50
BOR. 45

Nu zie ik op de squat BOR en BP geen problemen.

Echter OHP is qua impact wel erg pittig, en heb deze erg onderschat.
Wat is hier realistisch in? En hoe kan ik toch progressie blijven maken.
1x per 2 weken gewicht opgooien mef 2.5kg of toch per training blijven pushen?
OHP is qua impact niet heel pittig, hoor. Het is alleen de lift die altijd als eerste vastloopt, omdat deze de kleinste spiergroepen belast ten opzichte van de overige oefeningen. Verder is je OHP prima on point, deze is gemiddeld 2/3 van je bench.

Ik neem aan dat je de standaard SL 5x5 reset gewoon gaat toepassen, toch? Pas als dat niet meer werkt ga je andere strategieën toepassen om verder te komen.
 
OHP is qua impact niet heel pittig, hoor. Het is alleen de lift die altijd als eerste vastloopt, omdat deze de kleinste spiergroepen belast ten opzichte van de overige oefeningen. Verder is je OHP prima on point, deze is gemiddeld 2/3 van je bench.

Ik neem aan dat je de standaard SL 5x5 reset gewoon gaat toepassen, toch? Pas als dat niet meer werkt ga je andere strategieën toepassen om verder te komen.

Okay, dan ga ik gewoon zo door.
Voelt goed ga goed vooruit in kracht en spiermassa.

Morgen 50 kg bench en 45 row.
 
Back
Naar boven