MuscleMeat

Slaap apneu

  • Topic starter Erdie
  • Startdatum
  • Reacties 40
  • Weergaven 6K
  • Volgers 13

Bezoekers in dit topic

Erdie

Novice
Lid geworden
24 feb 2020
Berichten
9
Waardering
4
Hallo iedereen,

Verleden jaar bij de dokter geweest omdat ik erg moe was en mijn vriendin me hoorde stikken s nachts. Bleek dat ik slaap apneu heb, slaap nu met CPAP.
Heb wel het idee dat er verbetering in zit maar is nog niet perfect. Het ziekenhuis zei dat het waarschijnlijk door bodybuilding komt..

Zijn er meer die hier last van hebben of ervaring mee hebben?
 
Hoeveel weeg je?
 
bodybuilding staat niet bij de risico factoren

( over ) gewicht wel
 

Bijlagen

  • DC9817E4-C861-4626-971B-8EC4EEE3AA26.jpeg
    DC9817E4-C861-4626-971B-8EC4EEE3AA26.jpeg
    321,1 KB · Weergaven: 135
Heb het zelf ook, nu sinds 2 weken een CPAP. Wat was je AHI?
 
Wat was hier de onderbouwing van?
Meer zuurstof nodig, spieren in de nek waardoor me luchtpijp minder ruimte heeft

Hoeveel weeg je?
Nu rond de 80 kilo. Heb een tijdje rustig aan gedaan met bodybuilding om te kijken of het beter zou gaan. Bij Diagnose rond de 90.
bodybuilding staat niet bij de risico factoren

( over ) gewicht wel
Het over gewicht komt toch door bodybuilding
Heb het zelf ook, nu sinds 2 weken een CPAP. Wat was je AHI?
Bij het onderzoek bleek 30
 
 
Hrt.....500 mg en 250 mg de week. Stevige Hrt dat.
 
Nekomvang is zeker een risicofactor, net als gewicht. Meer zuurstof nodig is natuurlijk onzin.

Ah, oke! Dat is niet weinig, valt net onder matig nog dacht ik?

Op het randje van matig inderdaad geloof ik, helaas bleek dat toen ik de CPAP net had het soms nog hoger was.
Gelukkig zitten we inmiddels al een stuk lager

Meer zuurstof nodig is geen oorzaak uiteraard. Dat had ik niet zo kort moeten formuleren inderdaad.

Misschien is het een oorzaak er van.. Mogelijk.. Waarschijnlijk?
Voelde me beter on om eerlijk te zijn
 
Op het randje van matig inderdaad geloof ik, helaas bleek dat toen ik de CPAP net had het soms nog hoger was.
Gelukkig zitten we inmiddels al een stuk lager

Fijn! Hoeveel druk geeft je CPAP je?
 
Er is idd een heel sterk verband met nekomvang. Veel mensen die aan krachtsportvarianten doen, hebben daar (onbewust) last van. Ik snurk zelf ook behoorlijk, maar mijn vriendin houdt het in de gaten. Zodra het apneu wordt, moet ik wss aan zo'n masker :')

Ik zou iig geen aparte nektraining doen, tenzij je die voor je sport nodig hebt. Verder kun je misschien je vetpercentage verlagen, maar daar zou ik niet al teveel van verwachten.
 
Fijn! Hoeveel druk geeft je CPAP je?

Momenteel staat ie op 9cmh20. Over 3 weken weer een bezoek geplant met de OSAS Consulent om eventueel te verhogen.


Er is idd een heel sterk verband met nekomvang. Veel mensen die aan krachtsportvarianten doen, hebben daar (onbewust) last van. Ik snurk zelf ook behoorlijk, maar mijn vriendin houdt het in de gaten. Zodra het apneu wordt, moet ik wss aan zo'n masker :')

Ik zou iig geen aparte nektraining doen, tenzij je die voor je sport nodig hebt. Verder kun je misschien je vetpercentage verlagen, maar daar zou ik niet al teveel van verwachten.

Ik heb nooit mijn nek apart getraind en denk niet dat ik een hele brede nek heb, misschien voor non bodybuilder maatstaven.

Mijn vetpercantage is nooit hoger gemeten dan 12% en lager dan 6% slaap ik ook slecht maar dat is een ander verhaal
 
Momenteel staat ie op 9cmh20. Over 3 weken weer een bezoek geplant met de OSAS Consulent om eventueel te verhogen.

Best pittig, daar werd ik laatst ook mee wakker.
 
Ik heb dan wel geen slaapapneu, maar toch slaap ik al een tijdje op een matrasje in de woonkamer. Ben de slaapkamer uitgegooid vanwege snurken. Heb een app die het registreert..
Dit is een normaal mens:
C4BDA155-17B5-4935-AEB9-23813BEA9037.jpeg

Dit ben ik:
C6A1123A-E302-4D09-B852-36399B871143.png
 
Best pittig, daar werd ik laatst ook mee wakker.
Hoe bedoel je dat precies?
Ik heb dan wel geen slaapapneu, maar toch slaap ik al een tijdje op een matrasje in de woonkamer. Ben de slaapkamer uitgegooid vanwege snurken. Heb een app die het registreert..
Dit is een normaal mens:
Bekijk bijlage 481319
Dit ben ik:
Bekijk bijlage 481320

Episch Luid haha! Kort nachtje ook
Niet bekend met die app, maar zoncer cpap snurk ik zelf ook echt heel erg hard, als ik iedereen mag geloven
 
Back
Naar boven