AndroidHealthClinic

Slaap apneu (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hoe bedoel je dat precies?

Hij zoekt bij mij nog naar de juiste druk, geen vaste ingestelde druk. Dus soms staat ie op 7, soms op 9, en dat vind ik toch best pittig om tegenin te ademen.
 
Hij zoekt bij mij nog naar de juiste druk, geen vaste ingestelde druk. Dus soms staat ie op 7, soms op 9, en dat vind ik toch best pittig om tegenin te ademen.
Aha, vandaar dat ik je niet begreep. Toen ik mijn CPAP kreeg stond hij ingesteld op 5. Mijn consulent overlegt met de leverlancier van het product over de stand.
Welke machine heb jij?
 
Aha, vandaar dat ik je niet begreep. Toen ik mijn CPAP kreeg stond hij ingesteld op 5. Mijn consulent overlegt met de leverlancier van het product over de stand.
Welke machine heb jij?

ResMed Airset 10! Jij?
 
ResMed Airset 10! Jij?

Ik heb de Phillips DreamStation. Ik ben daar wel trots op, nederlands fabrikaat, funny naam, nice clean design.
Even de handleiding erbij pakken vanavond of mijn machine soort gelijke optie heeft. Dat klinkt veel sneller sneller dan de communicatie tussen mij, consulent en leverancier.
 
Hallo iedereen,

Verleden jaar bij de dokter geweest omdat ik erg moe was en mijn vriendin me hoorde stikken s nachts. Bleek dat ik slaap apneu heb, slaap nu met CPAP.
Heb wel het idee dat er verbetering in zit maar is nog niet perfect. Het ziekenhuis zei dat het waarschijnlijk door bodybuilding komt..

Zijn er meer die hier last van hebben of ervaring mee hebben?

Heb hier zeker ervaring mee, snurk alsof ik bomen aan het zagen ben en inderdaad ook stikken in je slaap. Hele slaapapneu onderzoek gedaan maar is niks uitgekomen sliep gewoon goed werd ook niet regelmatig wakker in mijn slaap. Tot op de dag van vandaag heb ik het nog steeds alleen woon ik niet meer samen scheelt een hoop gezeur :roflol:
 
Maar ben je ook meer uitgerust? :p
 
Bij mij kwam het denk ik door de GH, was mijn slaapapneu onderzoek begonnen omdat ik echt letterlijk 12 uur slaap per dag kon gebruiken.
 
Hmm ik heb niet echt slaapapneu oid, snurk wel regelmatig en heb heel af en toe wel dat mijn adem stopt. Maar of dat echt slaapapneu is? Er zijn perioden waarin ik makkelijk 10u slaap, maar doorgaans is ergens tussen de 6-8u een beetje de regel. Meer sporten betekent dat ik meer vermoeid ben, maar dat vertaald zich niet automatisch in meer slaap. Zou denk ik ook niet heel makkelijk met zo'n ding op mijn kop kunnen slapen denk ik :eek:
 
heb heel af en toe wel dat mijn adem stopt. Maar of dat echt slaapapneu is?

Dat is normaal, een paar keer per nacht heeft bijna iedereen wel.

Zou denk ik ook niet heel makkelijk met zo'n ding op mijn kop kunnen slapen denk ik :eek:

Je hebt ook alleen neusmaskers, dan is je mond vrij. Helaas heb ik zelf wel mond-neus, en dat is zacht gezegd even wennen ja.
 
Hij zoekt bij mij nog naar de juiste druk, geen vaste ingestelde druk. Dus soms staat ie op 7, soms op 9, en dat vind ik toch best pittig om tegenin te ademen.
Misschien moet je eens minder dik zijn
 
Heb 't ook. Moet binnenkort zo'n masker ophalen. Uitzoeken. Of whatever je er ook moet doen. Maar ondervinden jullie ook echt last van slaapapneu, naast 't snurken? Vermoeidheidsklachten en dat soort dingen.
 
Maar ondervinden jullie ook echt last van slaapapneu, naast 't snurken? Vermoeidheidsklachten en dat soort dingen.

Ja, enorme vermoeidheid. Veel hoofdpijn. En bovenal hoge bloeddruk. Maar had ook wel een enorm hoge AHI, dus dan zijn de klachten ook erger.
 
Update:
Ik heb me is flink verdiept in mijn CPAP machine en ben er achter gekomen hoe ik zelf alle data kan uitlezen en hoe ik hier op kan anticiperen.
Inmiddels ben ik al bijna een jaar bezig met slaap therapie en blijkt mijn huidige AHI rond de 10 te zijn..

Ik ben teleurgesteld in het ziekenhuis maar nu wel veel positiever over de CPAP.

Ik wil iedereen bedanken voor zijn bijdrage aan deze post!!

Heb 't ook. Moet binnenkort zo'n masker ophalen. Uitzoeken. Of whatever je er ook moet doen. Maar ondervinden jullie ook echt last van slaapapneu, naast 't snurken? Vermoeidheidsklachten en dat soort dingen.

Voordat ik met slaap therapie begon was ik altijd moe. Kon overal in slaap vallen. Altijd chagerijnig. Sneller gefrustreerd en aggressief.
Succes man, zal even wennen zijn aan het begin maar je wend er aan.
 
Goed om te horen man. Sexy zal zo'n masker op je knar wel niet zijn, maar als 't werkt vind ik het al helemaal mooi. Overal in slaap kunnen vallen (hilariteit bij vrienden en familie. Whaha kijk peanut ondersteboven binnestebuiten tandenpoetsend slapen daaro) en wat je verder opnoemt is erg herkenbaar.

AHI is ademstops per uur neem ik aan? Ik zat rond de 44. Rip
 
Sexy zal zo'n masker op je knar wel niet zijn, maar als 't werkt vind ik het al helemaal mooi.

bane.jpg


Overal in slaap kunnen vallen (hilariteit bij vrienden en familie. Whaha kijk peanut ondersteboven binnestebuiten tandenpoetsend slapen daaro)
Er gingen veel foto's rond in groep chats van mij in slaap:roflol:

AHI is ademstops per uur neem ik aan? Ik zat rond de 44. Rip
Klopt, dan heb je een erge vorm van slaap apneu ook nog!
Ben benieuwd hoe de CPAP je gaat bevallen!
 
Ouder topic dit, maar op gezocht wegens ook diagnose van apneu.
Was veel moe , snurken was bekend verder Nooit bij stil gestaan…. Maar nu blijkt dat er minstens 50x per uur een ademstop is van minimaal 10 seconden met maximaal 35 seconden. Vrij extreem dus, schrok er zelfs wat van. Krijg ook cpap geen idee nog hoe of wat verder

Nu even to the point kan er weinig over vinden maar logisch nadenkend weet ik het antwoord denk ik wel…

Word je groei er ook door belemmerd ?
Kan er weinig over vinden….

En mensen die het apparaat nu gebruiken, is de progressie beter als voorheen?

Een simpele reken som in mijn situatie is dat er zo’n 400x per nacht gestopt word met ademen. Je rust dus niet uit, komt niet in diepe slaap en hersteld dus ook niet.


Was gewoon benieuwd of iemand hier al ervaring in/mee heeft en het verschil wellicht kan onderbouwen.
 
Bokito heeft ook een onderzoek laten doen
 
Back
Naar boven