MuscleMeat

Slaap (herstel)

Bezoekers in dit topic

remcokw106

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
17 sep 2008
Berichten
529
Waardering
13
Als je meedere keren wakker wordt in je slaap!

heeft dit dan effect op je spierherstel ???
 
lijkt mij van niet
zolang j genoeg slaapt
 
Denk het wel.

Je slaap is onderverdeeld in verschillende fases. Eerste (paar) uur ben je aan het inslapen en pas daarna komt de REM slaap. Je ziet vaak bij mensen die elke paar uur wakker worden dat ze helemaal uitgeput zijn, ook al liggen ze 10 uur per dag in bed. Je hebt gewoon je REM slaap nodig.

Volgens mij duurt een cyclus 4 uur.
 
Denk het wel.

Je slaap is onderverdeeld in verschillende fases. Eerste (paar) uur ben je aan het inslapen en pas daarna komt de REM slaap. Je ziet vaak bij mensen die elke paar uur wakker worden dat ze helemaal uitgeput zijn, ook al liggen ze 10 uur per dag in bed. Je hebt gewoon je REM slaap nodig.

Volgens mij duurt een cyclus 4 uur.

Volgens mij duurt de eerste cyclus wat langer en de rest iets van 90 minuten. Zeezeilers redden het ook met meerdere korte slaapjes per dag. (of dat optimaal is is maar de vraag)

http://www.teleac.nl/beterslapen/index.jsp?nr=574728#b578157

(Alleen dat dromen alleen tijdens REM slaap blijkt achterhaald zag ik laatst)

Overigens is rust rust... je spieren herstellen toch wel zelfs als je niet slaapt.
 
Denk het wel.

Je slaap is onderverdeeld in verschillende fases. Eerste (paar) uur ben je aan het inslapen en pas daarna komt de REM slaap. Je ziet vaak bij mensen die elke paar uur wakker worden dat ze helemaal uitgeput zijn, ook al liggen ze 10 uur per dag in bed. Je hebt gewoon je REM slaap nodig.

Volgens mij duurt een cyclus 4 uur.

Wikipedia: Een volwassen mens verkeert gemiddeld 15% van zijn slaap in de remfase. Mensen hebben gemiddeld vier of vijf remperiodes per nacht, van elk ongeveer 20 minuten, met tussenpozen van 90 minuten. Meestal zijn de remperiodes kort in het begin en langer naarmate de nacht vordert.

Indien de omgevingstemperatuur wordt veranderd waardoor de gehele slaaptijd korter wordt, dan wordt de remslaap sterker verminderd dan de niet-remslaap. Dit suggereert dat het behoud van niet-remslaap prioriteit heeft boven het behoud van remslaap.
 
Back
Naar boven