MuscleMeat

Slaap optimaliseren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gast 1737

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
10 feb 2019
Berichten
1.113
Waardering
2.991
Lengte
1m65
Hallo iedereen,
Slaap is enorm belangrijk voor herstel.
Echter slaap ik in stukken.

Ik ga rond 21u naar bed, word wakker om 2u.. Sta even op.. Dan ga ik terug slapen voor een uurtje of 2 val ik terug in slaap. En ben ik al om 5u klaarwakker in het weekend.. Ik voel me uitgerust daar niet van . Maar 6a7 gebroken slaap is slecht? En wil eens door kunnen slapen..

Iemand echter tips voor een betere nachtrust/slaap?


Door de week werk ik (shift 6u tot 17u) en ben ik gewoon om vroeg op te staan.

melatonin al eens geprobeerd.. Maar dit is een in slaper en helpt niet...
 
CBD gummy beer 10mg
 
Nog nooit van gehoord. Wat doet dit precies?
CBD olie... Innerlijke rust en dat soort dingen. Schijnt goed te helpen om te slapen. Probeer gewoon een keertje een half beertje?
 
CBD olie... Innerlijke rust en dat soort dingen. Schijnt goed te helpen om te slapen. Probeer gewoon een keertje een half beertje?
Ga ik een keer testen ja CBD olie.
 
Ja maar zo'n 4 uurtjes slapen en dan wakker worden en dan nog 1a2 u slapen..lijk me toch niet gezond...
 
Dit is zowel door de week als het weekend? Imo is om 21uur naar bed gaan wel vroeg. Misschien eens een uurtje later proberen?

En wanneer je uit bed gaat is dat dan om naar het toilet te gaan of doe je iets anders?
 
Ja maar zo'n 4 uurtjes slapen en dan wakker worden en dan nog 1a2 u slapen..lijk me toch niet gezond...
Vroeger sliepen mensen vee vaker in stukken. Zeker in wintertijd gingen ze vroeg naar bed en in de nacht stonden sommigen dan nog even op.
 
Je slaap bestaat uit cyclussen, en even wakker worden tussen die cyclussen is niet meer dan normaal. Alleen de meeste mensen hebben dat niet door.

Wat jij zegt heb ik vaak op dieet, mijn eten anders verdelen maakt voor mij dan veel verschil. Maar zoals gezegd, als jij je fit voelt zou ik mij er niet druk over maken. Niet iedereen heeft evenveel slaap nodig. Enne het lichaam is best flexibel. Ik track mijn slaap, en na een zware training, slaaptekort of melatonine is mijn slaap effectiever (meer rem- en sws sleep).

Feit dat je in het weekend vroeg wakker bent is misschien frustrerend,.. Maar alleen maar een teken dat je een goed ritme hebt. Juist je ritme heeft een grote nvloed op je sws sleep, wat voor trainen de belangrijkste is
 
Vroeger sliepen mensen vee vaker in stukken. Zeker in wintertijd gingen ze vroeg naar bed en in de nacht stonden sommigen dan nog even op.
Einstein, Napolion en ik dacht Mozart, sliepen ook zon 4 uur per nacht
 
Einstein, Napolion en ik dacht Mozart, sliepen ook zon 4 uur per nacht
4 uur is wel weinig. Maar slapen in twee of meer delen is helemaal niet gek.

Zelf heb ik minimaal 7 uur nodig om niet langzaam steeds moeier te worden. Maar in de vakanties word ik standaard wakker na een uur of 8. Iedereen heeft zo zijn alaapbehoefte.
 
Shit, kunstlicht is een drugs.
Leuk dat historische stukje :thumb:
 
Ik heb al zolang ik me kan herinneren ongeveer hetzelfde. Word na ca.1,5 uur wakker en lig dan soms 2 of 3 uren te woelen.
Als ik 4 uur slaap haal dan beschouw ik dat als een goede nacht.
Ook slaappillen e.d. helpen niet echt. 1 of 2 glaasjes wijn lijken soms te helpen,maar soms heb ik spontaan
betere dagen zonder duidelijke reden. Ik lig niet te piekeren ofzo,heb ook geen problemen.
Toch functioneer ik prima ( hoewel de meningen daarover verdeeld zijn ) ,dus behalve dat het irritant is,
heb ik er eigenlijk niet echt last van...lijkt dus weinig kwaad te kunnen.
 
Dit is zowel door de week als het weekend? Imo is om 21uur naar bed gaan wel vroeg. Misschien eens een uurtje later proberen?

En wanneer je uit bed gaat is dat dan om naar het toilet te gaan of doe je iets anders?
Door de week sta ik vroeger op ivn werk..

Dus ik heb mn werkritme ook in Weekend.. En dat vind ik kut

Neen ik ben dan gewoon klaarwakker..
Maar zoals ik alle reacties lees. Moet k me niet druk over maken
 
Ik heb al zolang ik me kan herinneren ongeveer hetzelfde. Word na ca.1,5 uur wakker en lig dan soms 2 of 3 uren te woelen.
Als ik 4 uur slaap haal dan beschouw ik dat als een goede nacht.
Ook slaappillen e.d. helpen niet echt. 1 of 2 glaasjes wijn lijken soms te helpen,maar soms heb ik spontaan
betere dagen zonder duidelijke reden. Ik lig niet te piekeren ofzo,heb ook geen problemen.
Toch functioneer ik prima ( hoewel de meningen daarover verdeeld zijn ) ,dus behalve dat het irritant is,
heb ik er eigenlijk niet echt last van...lijkt dus weinig kwaad te kunnen.
Wijn moet je mij niet geven haha..

Ja heb er ook niet echt last van. Maar vind best wel vervelend.. Vroeger kon ik gewoon doorslapen...
 
Back
Naar boven