MuscleMeat

Slaap Pilletjes.....bij Konmar

Bezoekers in dit topic

louai

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
29 mei 2004
Berichten
32
Waardering
0
Hello...

Vandaag met mijn moeder naar Konmar, ik zag daar toevallig slaap pilletjes
bij de Supplementen gedeelte liggen....er staat op de verpakking
( voor een naturele slaap ) of zo iets. Ik wil hem 1 keer in de week gebruiken
voor de nacht van zondag op maandag:o : heeft iemand daar ervaring mee/iemand een advies/ tips om in slaap te vallen....want ik slaap heel slecht en vooral nu zomers.

Tha Groeten.
 
zou er niet aan beginnen straks val je helemaal niet meer in slaap zonder de slaappilletjes...
 
Wat zit er in die 'slaap pilletjes'? Melatonine?
 
Rob G zei:
Wat zit er in die 'slaap pilletjes'? Melatonine?
Die heb ik wel.. werken wel goed. Zover ik het weet raak je er niet verslaafd aan.. ik neem deze alleen als ik van te voren al weet dat ik moeilijk in slaap zal komen.. bijv hele weekend pas gaan slapen om 04:00.. en dan bijv op op dinsdag er om 06:00 uit moeten.. dan weet ik dat ik maandag die pillen moet gaan slikken voordat ik ga slapen. Werkt goed.
 
Slapen

Ja dat wou ik ook doen....wat SageFrancis bedoelt eigenlijk, dus voor mij geval is het de nacht van zondag op maandag....je weet toch de zaterdag laat naar bed en zondag 14:00 wakker en maandag om 05:00 deruit.
Is de Melatonine een naturel stof? geen bijwerkingen?
 
SageFrancis zei:
Die heb ik wel.. werken wel goed. Zover ik het weet raak je er niet verslaafd aan.. ik neem deze alleen als ik van te voren al weet dat ik moeilijk in slaap zal komen.. bijv hele weekend pas gaan slapen om 04:00.. en dan bijv op op dinsdag er om 06:00 uit moeten.. dan weet ik dat ik maandag die pillen moet gaan slikken voordat ik ga slapen. Werkt goed.

Zo doe ik het ook, werkt prima die melatonine (0.3mg), hoeveel neem jij sagefrancis?

Is naturel, en bijwerkingen heeft het niet onder de 0.3mg.

Lees; http://www.ergogenics.org/melatonine.html
 
Ik neem die van melatomatine Forte..
gewoon aanbevolen hoeveelheid.. 2 stuks ofzo, even op kauwen en goed wegspoelen,.. 2 uur van te voren ofzo, je merkt vanzelf dat je rustig en stil wordt.. maar je moet dan wel na 2 uur ofzo in bed gaan liggen en tv uitdoen en gewoon proberen te gaan slapen.. Ik had 1x tv aangelaten even kijken.. ben toen over het gevoel heen gegaan. Dat was wel een gay situatie.

edit:
die 2 tabletten bevatten samen 0,2 gram melatonine.. en nog wat andere stoffen zoals tomaten extract :S?
 
... en zo geraken mensen aan de slaappillen ...
 
BoTo zei:
... en zo geraken mensen aan de slaappillen ...

gay op!

ga lezen wat melatonine is, 't is geen diazepam of iets!

De een heeft gewoon meer melatonine dan de ander van zichzelf, kan je mbv pilletjes verhogen. Vooral bij ouderen komt het voor dat hun melatonine afneemt.
 
SageFrancis zei:
Ik neem die van melatomatine Forte..
gewoon aanbevolen hoeveelheid.. 2 stuks ofzo, even op kauwen en goed wegspoelen,.. 2 uur van te voren ofzo, je merkt vanzelf dat je rustig en stil wordt.. maar je moet dan wel na 2 uur ofzo in bed gaan liggen en tv uitdoen en gewoon proberen te gaan slapen.. Ik had 1x tv aangelaten even kijken.. ben toen over het gevoel heen gegaan. Dat was wel een gay situatie.

edit:
die 2 tabletten bevatten samen 0,2 gram melatonine.. en nog wat andere stoffen zoals tomaten extract :S?

Ik heb melatonine Pure, zelfde merk als jouwe alleen dat is wat de naam al zegt , pure melatonine zonder hulpstoffen, 500 tabletjes voor 13 euro geloof ik. Jouwe is heel stukkie duurder sagefrancis.
 
martie zei:
Ik heb melatonine Pure, zelfde merk als jouwe alleen dat is wat de naam al zegt , pure melatonine zonder hulpstoffen, 500 tabletjes voor 13 euro geloof ik. Jouwe is heel stukkie duurder sagefrancis.
Oh ja man, ik betaalde me scheel hier aan? Waar heb je dat van jou gekocht?
 
martie zei:
gay op!

ga lezen wat melatonine is, 't is geen diazepam of iets!

De een heeft gewoon meer melatonine dan de ander van zichzelf, kan je mbv pilletjes verhogen. Vooral bij ouderen komt het voor dat hun melatonine afneemt.


Wat is er mis met diazepam?
Als je Valium verstandig gebruikt is er niks aan het handje en dan weet je tenminste zeker dat je iets heb wat je een goede nachtrust geeft.
Ook nog eens handig voor als het in je rug schiet;)

Ik gebruik het al jaren af en aan maar nooit langer als een week.
Heb altijd een voorraad liggen voor het geval.
 
Hmm heb anders gelezen dat 1 mg pas de werkzame dosis is.
Ah, oké, 0,3 mg kan dus wel. Heb zelf tabletjes van 3 mg maar gebruik die gelukkig bijna nooit, heb nl. bijna nooit slaapproblemen, tenzij ik 's avonds laat nog te veel snelle KH eet.. slaap dan wel sneller in maar word veel te vroeg weer wakker.

DOSAGE AND ADMINISTRATION
Those who use melatonin supplements for sleep disturbance or jet lag usually take no more than 0.3 milligrams to 3 milligrams at bedtime for short periods of time (no longer than two weeks). Higher doses and dosing for longer periods of time requires medical supervision. As with all nutritional supplements, the physician must know if his or her patient is taking melatonin. Melatonin supplements derived from animals should be avoided.
 
Pure_tech zei:
Wat is er mis met diazepam?
Als je Valium verstandig gebruikt is er niks aan het handje en dan weet je tenminste zeker dat je iets heb wat je een goede nachtrust geeft.
Ook nog eens handig voor als het in je rug schiet;)

Ik zeg toch ook niet dat er wat mis mee is, ik bedoelde ermee dat melatonine niet een slaappil is als BoTo bedoelde, diazepam is een zwaar en verslavend middel, melatonine is natuurlijk.
 
Esperantisto zei:
Hmm heb anders gelezen dat 1 mg pas de werkzame dosis is.
Ah, oké, 0,3 mg kan dus wel. Heb zelf tabletjes van 3 mg maar gebruik die gelukkig bijna nooit, heb nl. bijna nooit slaapproblemen, tenzij ik 's avonds laat nog te veel snelle KH eet.. slaap dan wel sneller in maar word veel te vroeg weer wakker.

DOSAGE AND ADMINISTRATION
Those who use melatonin supplements for sleep disturbance or jet lag usually take no more than 0.3 milligrams to 3 milligrams at bedtime for short periods of time (no longer than two weeks). Higher doses and dosing for longer periods of time requires medical supervision. As with all nutritional supplements, the physician must know if his or her patient is taking melatonin. Melatonin supplements derived from animals should be avoided.

0.3mg werkt prima voor mij, gezien hogere dosissen dan 0.3mg averechts kunnen werken houd ik het mooi op 0.3mg.
 
Je hebt groot gelijk: meer is niet altijd beter!
Verder: melatonine helpt bij bepaalde slaapproblemen, niet bij alle!
 
Esperantisto zei:
Je hebt groot gelijk: meer is niet altijd beter!
Verder: melatonine helpt bij bepaalde slaapproblemen, niet bij alle!

:rolleyes:

De topicstarter wil het alleen op zondag en maandag gebruiken, ik neem dus aan dat hij in het weekend een ander slaapritme heeft dan doordeweeks (door oa. uitgaan), dus het is geen slaapstoornis, melatonine helpt je een natuurlijk dag- en nachtritme hebben.
 
Ik weet voldoende Guys tnx nog een keer :) ik ga hem zeker kopen.....
 
Back
Naar boven