Fitness Seller

Slaap

Bezoekers in dit topic

Ik kan makkelijk een dag of twee-drie met 4-5u slaap toekomen. Komt ook veel voor maar dat komt omdat ik 's avonds nog bezig ben of uitga en dag erna moet werken :p
In het weekend of op een vrije dag kan ik gemakkelijk 12u aan 1 stuk slapen. Als ik drie dagen na elkaar 8u slaap, dan slaap ik de vierde dag nog maar amper (2-3u). Net of mijn lichaam het niet nodig heeft en ben de dag erop nog steeds fris.

Probeer eens 7 dagen op 7 en jaren na elkaar :)
 
Probeer eens 7 dagen op 7 en jaren na elkaar :)
Ben ik zeker van dat ik het niet kan. Nachtje overslaan kan ik ook wel, maar dan heb ik dag erna wel minstens 8u slaap nodig of ik ben de derde dag moe
 
Ben ik zeker van dat ik het niet kan. Nachtje overslaan kan ik ook wel, maar dan heb ik dag erna wel minstens 8u slaap nodig of ik ben de derde dag moe

Ik kan het ook niet,maar het is nu eenmaal zo bij mij.
 
Probeer eens 7 dagen op 7 en jaren na elkaar :)
hier een 7 op 7 met max 3 uurtjes slaap.
Het breekt soms echt enorm op... Maar soms lijkt het ook of je maar door en door kan gaan. Dat is ook zo raar.
Maar uiteindelijk is het echt niet goed...
 
Vanaf hoeveel nachten slecht slapen zal je echt spierafbraak gaan krijgen?

En is het zo dat als je een paar nachten niet goed of onrustig slaapt door bijv af en toe wakker worden van een pijnlijke nek (wat ik nu dus heb ;) ) dat je dan ook 0,0% aan spiergroei hebt?

Vind dit onderwerp nogal onduidelijk nl......
 
Vanaf hoeveel nachten slecht slapen zal je echt spierafbraak gaan krijgen?

En is het zo dat als je een paar nachten niet goed of onrustig slaapt door bijv af en toe wakker worden van een pijnlijke nek (wat ik nu dus heb ;) ) dat je dan ook 0,0% aan spiergroei hebt?

Vind dit onderwerp nogal onduidelijk nl......

Ik slaap al jaren slecht en ik maak gains. Dus 0,0 zal wel niet.

Maar het zal je herstel en gains zeker negatief beinvloeden + het feit dat als je zeer slecht slaapt je training niet optimaal zal zijn.

En op hoog niveau waar elke gram spier telt zal het zeker niet goed zijn.
 
hier een 7 op 7 met max 3 uurtjes slaap.
Het breekt soms echt enorm op... Maar soms lijkt het ook of je maar door en door kan gaan. Dat is ook zo raar.
Maar uiteindelijk is het echt niet goed...

Na jaren hiervan betaal je wel de prijs.

Ik ben weer hervallen in een slecht slaappatroon. Moet dus weer helemaal opnieuw beginnen.
 
Na jaren hiervan betaal je wel de prijs.

Ik ben weer hervallen in een slecht slaappatroon. Moet dus weer helemaal opnieuw beginnen.
Denk ook wel dat dit meespeelt in mijn onvermogen om aan te komen...
Beide speelt wel ongeveer even lang... al 17 jaar.... :(
 
K heb zelf altijd ong 6-8 uur geslapen sinds ik begon met trainen maar laatste twee maanden slaap ik maar 4 uur ofzo omdat ik bijna alleen maar nachtdiensten en twaalfuurs diensten draai, als ik dan om 6 uur in ochtend klaar ben en rond 8 uur thuis ben ga ik gelijk trainen omdat als ik eerst ga slapen rond vijf of zes uur middag pas wakker word en dan al weer moet vertrekken, tot nu toe heb ik er nog geen last van gehad tijdens het trainen en ben ik ook niet achteruit gegaan in kracht, maar dit heft volgens mij ook veel te maken dat ik in de bulk zit met 4500 kcal per dag.
 
Een update van mijn kant:
Sinds een maand of 2 een strakker ritme door werktijden, daarnaast ben ik begonnen met melatonine.
Ik val naar mijn idee sneller in slaap en ben doordeweeks overdag wat uitgeruster. Slaap nu minimaal 6 uur, soms zelfs 7. Zaterdags overdag ben ik wel, met name mentaal, helemaal gesloopt en moe. Valt relatief goed te bestrijden met buiten wandelen (zeker nu het weer beter wordt:D).
Al met al: verbetering. Ik hoop dat dit zo blijft.
 
6-7 uur slaap ik per nacht. Het duurt meestal 2 uur voordat ik in slaap tuimel want mijn Indonesisch lief naast mij snurkt.:)
De vroege is voor mij een hel en kom dan niet aan 6 uur slaap.

Polyfasisch slapen kan zeker een oplossing bieden, het aantal slaapcycli bepaal je zelf: 2x per dag kort slapen lijkt me zeker het proberen waard. Spaart bovendien heel wat slaaptijd uit terwijl de kwaliteit van de slaap toeneemt.

Heb vroeger competitie mountainbike gedaan en dat was zo'n 120 km per dag trainen door weer en wind. Toen kon ik de volgende dag mijn fiets niet meer op van de spierpijn bij minder dan 6 uur slaap. Mijn slaapbehoefte was toen 9 uur per dag.
 
Melatonine is echt goud. Gebruik het al een poosje. Het is moeilijk om een slaap ritme op te bouwen als je ploegendiensten werkt... 6/7 uur is makkelijk haalbaar, maar omschakelen is zo lastig .
Melatonine verhoogt de slaap kwaliteit. kan het goed merken. Het zou fijn zijn om 8/9 uur te slapen per dag. Hoe meer REM slaap hoe beter :)
 
Melatonine is echt goud. Gebruik het al een poosje. Het is moeilijk om een slaap ritme op te bouwen als je ploegendiensten werkt... 6/7 uur is makkelijk haalbaar, maar omschakelen is zo lastig .
Melatonine verhoogt de slaap kwaliteit. kan het goed merken. Het zou fijn zijn om 8/9 uur te slapen per dag. Hoe meer REM slaap hoe beter :)

Bij mij doet het niets.
 
Bij mij doet het niets.
doseringen bij de drogist krijg je in kleine tabletjes van 1 microgram.. ik gebruik 2 tabletjes van 500 microgram ( 0,5 miligram) per stuk, misschien is dat het ?
 
doseringen bij de drogist krijg je in kleine tabletjes van 1 microgram.. ik gebruik 2 tabletjes van 500 microgram ( 0,5 miligram) per stuk, misschien is dat het ?

Heb allerlei doseren gebruik heb ook zma geprobeerd en een combinatie. Niks verbetering.

Ik moet me echt aan mn uren houden en andere tips opvolgen of het is weer om zeep. En dit duurt dan weer 8 a 12 weken om dit terug op orde te krijgen. Wat gewoon een hel is.
 
Ik heb 3mg per tablet. Slaap als een os. Vanochtend 2 minuten voor de wekker klaarwakker.
 
Heb zelf ook melatonine 3mg, vroeger weleens moeilijk in slaap komen of niet doorslapen. Nu vrijwel altijd aan één stuk door slapen en super snel in slaap vallen, bijna elke nacht goede rust.
 
Heb allerlei doseren gebruik heb ook zma geprobeerd en een combinatie. Niks verbetering.

Ik moet me echt aan mn uren houden en andere tips opvolgen of het is weer om zeep. En dit duurt dan weer 8 a 12 weken om dit terug op orde te krijgen. Wat gewoon een hel is.
Hier idem... van 3-6 mg en nul effect.... ook zma niet.. maar ook slaapmeds niet... dus ach... accepteren en doorgaan denk ik dan nog steeds.
Al hoop ik wel dat het ooit nog betert...
 
Hier idem... van 3-6 mg en nul effect.... ook zma niet.. maar ook slaapmeds niet... dus ach... accepteren en doorgaan denk ik dan nog steeds.
Al hoop ik wel dat het ooit nog betert...

slaapmeds gaat de eerste maand a 2 maand beter. En daarna ben ik gewoon meer vermoeid dan zonder.
 
Back
Naar boven