Fitness Seller

Slaap

Bezoekers in dit topic

Hoe ziet jouw dag eruit, doordeweeks ? En 'drukke' periodes ?

Mijn dag?

Ik heb gelukkig geen ploegen werk. Opstaan om 5 smorgens. 1u30 woon werk met de fiets. begin met werken om 7u en heb gedaan om 15u06.
Regelmatig nog sporten op de middag ( 2 max 3 x joggen tijdens de werkweek)
Savonds terug met de fiets naar huis. ben dan rond 17u thuis. En dan 2 x de week trainen in de gym tijdens de week.
Andere trainingsdagen zijn zaterdag en zondag.
 
Mijn dag?

Ik heb gelukkig geen ploegen werk. Opstaan om 5 smorgens. 1u30 woon werk met de fiets. begin met werken om 7u en heb gedaan om 15u06.
Regelmatig nog sporten op de middag ( 2 max 3 x joggen tijdens de werkweek)
Savonds terug met de fiets naar huis. ben dan rond 17u thuis. En dan 2 x de week trainen in de gym tijdens de week.
Andere trainingsdagen zijn zaterdag en zondag.

Ik bedoelde eigenlijk jochem :P maar ziet er rustig uit.
 
Waarom ik zo rusteloos ben geen idee. Het is niet dat ik geldproblemen of andere problemen heb. Gewoon denken over een boek dat ik gelezen heb,wat ik morgen nog moet halen in de winkel onbelangrijke zaken dus.

Heb dit slaapprobleem zeker al 24jaar. Het kan zijn dat ik door stress vroeger (examens ofzo) zo in een slecht slaappatroon ben geraakt en ookal is de stress weg dat je wel in dat patroon blijft steken volgens de mensen van de slaapkliniek. Kunnen natuurlijk ook andere zaken zijn. Ben niet van kop tot teen onderzocht daar.
Dus wat de echte oorzaak was/ is weet ik niet.

Ik weet wel dat de slaapcursus werkt.
Het is wel herkenbaar... dingen uit het verleden die mee kunnen spelen... Hier dus ook al een 17-18 jaar problemen... en ik moet wel zeggen dat er wat dingen mogelijk mee kunnen spelen uit het verleden (stress van examens... hier ook een keer dat mijn man s nachts is flauwgevallen wat ik niet gehoord had.. hersenschudding en andere problemen.. dus gevolg een paar maanden niet geslapen... en zo meer dingen zoals mijn gezondheid. )

Maar het zijn vaak ook onbelangrijke dingen waar je aan denkt... Soms kan ik ook niet eens verklaren waarom ik rusteloos ben....

Toch denk ik wel dat dingen uit het verleden mee kunnen blijven spelen waardoor je slechter kan slapen....
In mijn geval weet ik ook dat het afwezig zijn van ook maar elk hormoon ook bij kan dragen aan slecht slapen... Maar ja... doe daar maar eens wat aan he...
 
Hoe ziet jouw dag eruit, doordeweeks ? En 'drukke' periodes ?
Ma t/m do
06:00 op
19:15 thuis
19:30 trainen
Zeer hoog stressniveau op werk.
Vrij
Thuiswerken, 7:00 op, 18:00 ongeveer stop ik ermee, daarna trainen.
Weekenden ongeveer 5 uur per dag thuiswerken. Daarnaast trainen.
 
Ma t/m do
06:00 op
19:15 thuis
19:30 trainen
Zeer hoog stressniveau op werk.
Vrij
Thuiswerken, 7:00 op, 18:00 ongeveer stop ik ermee, daarna trainen.
Weekenden ongeveer 5 uur per dag thuiswerken. Daarnaast trainen.
Ik moet zeggen..... bij mijn vorige baan was ik 24/7 met werk bezig en werd ik dag en nacht gebeld en ook weekenden werken etc... toen was het slapen helemaal bagger. Nu werk ik gewoon redelijk normale tijden.. sta alleen wel absurd vroeg op en ben laat thuis maar avonden zijn vrij en weekenden ook. Slapen gaat nu wel wat beter. Maar om nu te juichen.. niet echt...
denk dat het hoge stress niveau bij jou ook wel meespeelt in slecht slapen als ik dat zo lees...
 
Het is wel herkenbaar... dingen uit het verleden die mee kunnen spelen... Hier dus ook al een 17-18 jaar problemen... en ik moet wel zeggen dat er wat dingen mogelijk mee kunnen spelen uit het verleden (stress van examens... hier ook een keer dat mijn man s nachts is flauwgevallen wat ik niet gehoord had.. hersenschudding en andere problemen.. dus gevolg een paar maanden niet geslapen... en zo meer dingen zoals mijn gezondheid. )

Maar het zijn vaak ook onbelangrijke dingen waar je aan denkt... Soms kan ik ook niet eens verklaren waarom ik rusteloos ben....

Toch denk ik wel dat dingen uit het verleden mee kunnen blijven spelen waardoor je slechter kan slapen....
In mijn geval weet ik ook dat het afwezig zijn van ook maar elk hormoon ook bij kan dragen aan slecht slapen... Maar ja... doe daar maar eens wat aan he...

Heb jij het ook zo moeilijk om die gedachtengang uit te schakelen en aan niets denken?
Het lukt mij wel maar heb mezelf dat wel moeten aanleren en vind dit niet makkelijk. En moet het blijven doen want ik verleer het precies snel.

Wat mijn probleem ook is is dat ik in de dag altijd bezig ben met iets en ik in bed zo iets heb van nu kan ik eens nadenken over vanalles.
Of geen zin hebben om te gaan werken de dag erna en dan denken van ja als ik nu onmiddellijk in slaap val is het opstaan en gaan werken.

Ik heb meestal geen stress op het werk.

Maar soms zijn er zeer hoge stressmomenten en die nachten slaap ik bijna niets.
 
Ik moet zeggen..... bij mijn vorige baan was ik 24/7 met werk bezig en werd ik dag en nacht gebeld en ook weekenden werken etc... toen was het slapen helemaal bagger. Nu werk ik gewoon redelijk normale tijden.. sta alleen wel absurd vroeg op en ben laat thuis maar avonden zijn vrij en weekenden ook. Slapen gaat nu wel wat beter. Maar om nu te juichen.. niet echt...
denk dat het hoge stress niveau bij jou ook wel meespeelt in slecht slapen als ik dat zo lees...
Klopt. Stress heeft zeker invloed, ook bij mij. Helaas is het in mijn vakgebied gebruikelijk 60-80uur per week te werken. Ik train praktisch elke dag om de gedachten te verzetten en nuttig geen alcohol of drugs om mijzelf op de been te houden.
 
Heb jij het ook zo moeilijk om die gedachtengang uit te schakelen en aan niets denken?
Het lukt mij wel maar heb mezelf dat wel moeten aanleren en vind dit niet makkelijk. En moet het blijven doen want ik verleer het precies snel.

Wat mijn probleem ook is is dat ik in de dag altijd bezig ben met iets en ik in bed zo iets heb van nu kan ik eens nadenken over vanalles.
Of geen zin hebben om te gaan werken de dag erna en dan denken van ja als ik nu onmiddellijk in slaap val is het opstaan en gaan werken.
Dat is herkenbaar ja... Gedachten uitschakelen lukt niet of ik moet echt heel bewust aan niets denken... Ik heb het boek "slaap als een roos" gelezen en dat heeft me wel geholpen om dit te leren. Maar je vergeet/verleert het ook snel om het toe te passen.

Ik ben ook de hele dag door bezig met van alles... en als ik dan in bed lig... dan komt er opeens van alles op waar je overdag geen tijd voor hebt. In mijn geval speelt gezondheid een belangrijke rol op het moment... en één die nu even zwaar weegt... of ik een contract ga krijgen... al is het voor nu in eerste instantie een jaarcontract maar vooruitzicht is wel op vast daarna...
 

Jammer dat ze op gebied van trt in Belgie nog niet ver staan. Er zijn wel paar dokters die hun er mee bezig houden.
Maar het zijn dure vogels had ik horen zeggen. Mss tegen dat ik 45 ben dat ze al wat verder staan. Hoop ik toch :)
 
Klopt. Stress heeft zeker invloed, ook bij mij. Helaas is het in mijn vakgebied gebruikelijk 60-80uur per week te werken. Ik train praktisch elke dag om de gedachten te verzetten en nuttig geen alcohol of drugs om mijzelf op de been te houden.
Ik snap precies wat je bedoeld... heb dat 2 jaar gedaan... en ook daarbij getraind 3 a 4 x per week... tot het me teveel werd en mijn inzet werd niet eens gewaardeerd... toen ben ik wat anders gaan zoeken en dit bevalt me veel beter.
Veelal is het nu
Op trainingsdagen: 5:10 op... 6:00 rijden van 7:00-8:00 trainen en dan werken tot een uur of 17:00 of 18:00... na het eten rond 19:30 ben ik dan gewoon vrij en duik ik rond 22:00 de mand weer in
Op niet trainingsdagen: 5:10 op en 6:45 op werk en kan ik de ene keer rond 15:00 weg en andere keer wat later. Ik heb redelijk wat vrijheid.. bij lange dagen kan ik andere dagen eerder weg. Dus soms train ik dan ook wel eens van 16:30-17:30 en ben ik om 18:00 al thuis.
Weekenden zijn gewoon vrij. Dus al een hele verbetering en door het strakke ritme is het ook wel goed te doen. Alleen die nachten van 2 a 3 uur.. dat breekt me soms echt op. Ook gezien ik lichamelijk niet al te best in elkaar zit helaas... Trainen is ook hier een echte uitlaatklep en ook al kost het energie... dat levert het ook op!
 
Ik snap precies wat je bedoeld... heb dat 2 jaar gedaan... en ook daarbij getraind 3 a 4 x per week... tot het me teveel werd en mijn inzet werd niet eens gewaardeerd... toen ben ik wat anders gaan zoeken en dit bevalt me veel beter.
Veelal is het nu
Op trainingsdagen: 5:10 op... 6:00 rijden van 7:00-8:00 trainen en dan werken tot een uur of 17:00 of 18:00... na het eten rond 19:30 ben ik dan gewoon vrij en duik ik rond 22:00 de mand weer in
Op niet trainingsdagen: 5:10 op en 6:45 op werk en kan ik de ene keer rond 15:00 weg en andere keer wat later. Ik heb redelijk wat vrijheid.. bij lange dagen kan ik andere dagen eerder weg. Dus soms train ik dan ook wel eens van 16:30-17:30 en ben ik om 18:00 al thuis.
Weekenden zijn gewoon vrij. Dus al een hele verbetering en door het strakke ritme is het ook wel goed te doen. Alleen die nachten van 2 a 3 uur.. dat breekt me soms echt op. Ook gezien ik lichamelijk niet al te best in elkaar zit helaas... Trainen is ook hier een echte uitlaatklep en ook al kost het energie... dat levert het ook op!
Kan me goed voorstellen dat die korte nachten slapen het grootste probleem zijn. Ik zit met 6 uur per nacht aan de hoge kant vergeleken met jullie (johnyjordaan ), nu zelfs bijna 7 uur door sneller inslapen. Wat dat betreft goed vol te houden. Werk is ook mn passie, maar stress breekt je af en toe op.
 
Ma t/m do

Thuiswerken, 7:00 op, 18:00 ongeveer stop ik ermee, daarna trainen.
Weekenden ongeveer 5 uur per dag thuiswerken. Daarnaast trainen.
Ma t/m do
06:00 op
19:15 thuis
19:30 trainen
Zeer hoog stressniveau op werk.
Vrij
Thuiswerken, 7:00 op, 18:00 ongeveer stop ik ermee, daarna trainen.
Weekenden ongeveer 5 uur per dag thuiswerken. Daarnaast trainen.

Mooi, in ieder geval nog regelmaat. :)

Straks in juni tm september werk ik in 2 ploegen, meestal 5 dagen maar regelmatig 6 dagen. 12 uurs diensten per dag. Dat betekent niet alleen rusteloosheid maar ook nog eens nachtmerries.
Nu gelukkig 3 ploeg, 8u per dag

Mijn inslaaptijd is drastisch vergroot de afgelopen maand, omdat mijn moeder gediagnoseerd is met een vrij grote tumor tussen de longen. Momenteel is er nog weinig bekend, ook het behandelings, alleen de genezingskans/overlevingskans ligt vrij laag. En dat is de oorzaak van mijn huidige slaap probleem :)

Mentaal rusteloos zijn. Gevoelens van machteloosheid, redernaties, in een eindeloze cyclus razen op elk stille moment van de dag door mijn hoofd en het nullificeert praktisch alles.
- ademhalingstempo
- houding
- link lichaamstemperatuur en hartslag aan je ademhalingstempo....................ik kan er beide mee verlagen
- lichtinval en temperatuur in huis kan nog zo optimaal zijn, als je hoofd niet rustig is, zal je lichaam niet uitrusten :)
- ik ga er van uit dat de luchtvochtigheid en mijn hormonen verder normaal zijn

Maar denk je dat je me nieuwe of mij onbekende informatie verschaft hebt ? Was het maar zo want ik leer er graag iets nieuws bij :)

Vandaar mijn claim: of je het er mee eens bent of niet.
 
Regelmaat zegt niets over stress, dus dat gedeelte is ongegrond. Werk is immers nooit af (hier in ieder geval niet).

Mocht je enorme klachten hebben, kan fosfatidylserine nog verlichting bieden. Wel een duur middeltje helaas.

Je kunt je dosis melatonine ook verlagen. 3mg is in principe vrij hoog gedoseerd. Tussen 300mcg en 1mg is voor veel mensen de sweet spot. Verder kan ik je ook aanraden je melatonine eerder in te nemen, in plaats van (dit is een aanname) 30-60min voor het slapen. Probeer eens 2 tot 3 uur.
 
Toch denk ik wel dat dingen uit het verleden mee kunnen blijven spelen waardoor je slechter kan slapen....
Idem hier, altijd vrij slechte slaper geweest: vroeg wakker, onderbroken slapen. Gelukkig val ik meestal snel in slaap door vermoeidheid. De grootste problemen heb ik dan ook in de perioden met veel stress en veel slechte gedachten omdat ik dan ook nog eens moeilijk in slaap geraak en dan wordt het problematisch...
 
Je kunt je dosis melatonine ook verlagen. 3mg is in principe vrij hoog gedoseerd. Tussen 300mcg en 1mg is voor veel mensen de sweet spot. Verder kan ik je ook aanraden je melatonine eerder in te nemen, in plaats van (dit is een aanname) 30-60min voor het slapen. Probeer eens 2 tot 3 uur.
Kheb t me ook eens aangeschaft maar het lijkt weinig te doen bij me :( Eerste nacht was een superslechte nacht met amper slaap en tweede nacht ben ik 3/4 keer wakker geworden, ook niet waar ik op gehoopt had...
 
Kheb t me ook eens aangeschaft maar het lijkt weinig te doen bij me :( Eerste nacht was een superslechte nacht met amper slaap en tweede nacht ben ik 3/4 keer wakker geworden, ook niet waar ik op gehoopt had...

Dan juist doorgaan, niet opgeven!

Ik had hetzelfde met Z-Core PM van MusclePharm en na een paar nachten slecht en onrustig slapen, slaap ik nu echt als een roos!
Moest een week eraan wennen en na die week 1 uur voor het slapen gaan innemen en je slaapt snel in en slaapt ook echt heel erg diep en er komt echt geen einde aan je slaap, totdat de wekker gaat ;)
 
Dan juist doorgaan, niet opgeven!

Ik had hetzelfde met Z-Core PM van MusclePharm en na een paar nachten slecht en onrustig slapen, slaap ik nu echt als een roos!
Moest een week eraan wennen en na die week 1 uur voor het slapen gaan innemen en je slaapt snel in en slaapt ook echt heel erg diep en er komt echt geen einde aan je slaap, totdat de wekker gaat ;)
Ik ga het nog wel eens proberen, maar lijkt me raar dat je moet wennen aan een supplement? Ik hoop dat er op termijn nog wel een einde aan mijn slaap komt :p
 
Ik ga het nog wel eens proberen, maar lijkt me raar dat je moet wennen aan een supplement? Ik hoop dat er op termijn nog wel een einde aan mijn slaap komt :p
Zou in principe niet moeten nee. Wat is je huidige protocol?
 
Ik ga het nog wel eens proberen, maar lijkt me raar dat je moet wennen aan een supplement? Ik hoop dat er op termijn nog wel een einde aan mijn slaap komt :p

Een einde aan uw slaap komt? Ik mag hopen van wel. Eeuwig slapen lijkt me ook niet dat.
 
Back
Naar boven