XXL Nutrition

Slaap

Bezoekers in dit topic

Zou in principe niet moeten nee. Wat is je huidige protocol?
Protocol? Ik neem het in 30 min voor ik ga slapen ongeveer zoals op de verpakking staat en dan ga ik ik in bed liggen ;) Maar ik had al gelezen dat er hier nog mensen geen baat bij hebben dacht ik.
 
Protocol? Ik neem het in 30 min voor ik ga slapen ongeveer zoals op de verpakking staat en dan ga ik ik in bed liggen ;) Maar ik had al gelezen dat er hier nog mensen geen baat bij hebben dacht ik.
Eerder innemen, probeer eens 1,5u van te voren. Hoeveel mg neem je?
 
Eerder innemen, probeer eens 1,5u van te voren. Hoeveel mg neem je?
Ja ik las het daarnet in je vorige post, zal het eens proberen. Zijn pillen van 3mg, dezelfde als jij neemt.
 
Ja ik las het daarnet in je vorige post, zal het eens proberen. Zijn pillen van 3mg, dezelfde als jij neemt.
Top.
Ja, zoals ik aangaf zou minder ook voldoende moeten zijn... maar ja niet veel mensen beschikken over een pillensnijder, zo ook ik niet.
Hoor graag of het verbetert of niet!
 
Melatonine is een lichaamseigen hormoon. Het zorgt ervoor dat je hersenen het signaal krijgen om te slapen wanneer het donker wordt.

Bij nachtwerk raakt je natuurlijk slaappatroon ontregelt. Uit ervaring weet ik dat melatonine een tweetal weken goed werkt. Daarna ontstaat tolerantie en mag je de melatonine 5 weken niet meer innemen.

Stress is een van de oorzaken van slecht slapen. Dan ga ik na het werk nog even aan fitness/cardio doen en dan valt het me op dat ik na een paar uur slaap wakker ben maar niet moe.

Mijn lichaam heeft amper kunnen herstellen na zo'n korte nacht en moet ik een rustdag inlassen.

Misschien kan trainen op lange termijn deze korte nachten toch wat langer maken.

Bepaalde slaapmedicatie werkt alleen is dit af te raden omdat het sterke afhankelijkheid kan veroorzaken.

Had deze pillen (die ik op den duur in de hoogste dosering nam) aan mijn lief gegeven om af te bouwen en na 8 maanden hell kon ik eindelijk opnieuw 'normaal' functioneren. Bleef echter wel extreem zenuwachtig en angstig.

Langdurig gebruik van (dure!) slaapmedicatie is af te raden en slaap nu een pak sneller en beter zonder.

Een schoonheidsslaapje tijdens de middag is een aanrader voor slechte slapers.

Als het echt niet lukt door kopzorgen doe ik snel mijn kleren weer aan en drink ik twee trippels om mijn gedachten te verleggen en toch iets te slapen. Dit is gelukkig een zeldzaamheid.

Op vakantie heb ik geen stress en slaap ik heerlijk.

Door aan intense fitness te doen slaap ik een pak minder dan vroeger. Is dit enkel bij mij of zijn er anderen die dit ook hebben gemerkt ?
 
Melatonine is een lichaamseigen hormoon. Het zorgt ervoor dat je hersenen het signaal krijgen om te slapen wanneer het donker wordt.

Langdurig gebruik van (dure!) slaapmedicatie is af te raden en slaap nu een pak sneller en beter zonder.

Een schoonheidsslaapje tijdens de middag is een aanrader voor slechte slapers
.

Als het echt niet lukt door kopzorgen doe ik snel mijn kleren weer aan en drink ik twee trippels om mijn gedachten te verleggen en toch iets te slapen. Dit is gelukkig een zeldzaamheid.

Op vakantie heb ik geen stress en slaap ik heerlijk.

Door aan intense fitness te doen slaap ik een pak minder dan vroeger. Is dit enkel bij mij of zijn er anderen die dit ook hebben gemerkt ?

Dit werd mij ten stelligste afgeraden door de mensen van slaapkliniek.
 
Dit werd mij ten stelligste afgeraden door de mensen van slaapkliniek.

Werkt melatonine nu nog even goed als voordien?

correctie: net omdat je melatonine gebruikt is in dit specifieke geval een middagslaapje inderdaad af te raden.


Als je géén melatonine gebruikt zorgt een middagslaap voor een extra slaapcyclus waardoor je minder moe bent.
 
Laatst bewerkt:
Je went niet aan melatonine.
 
Werkt melatonine nu nog even goed als voordien?

correctie: net omdat je melatonine gebruikt is in dit specifieke geval een middagslaapje inderdaad af te raden.

Als je géén melatonine gebruikt zorgt een middagslaap voor een extra slaapcyclus waardoor je minder moe bent.
Werkt melatonine nu nog even goed als voordien?

correctie: net omdat je melatonine gebruikt is in dit specifieke geval een middagslaapje inderdaad af te raden.


Als je géén melatonine gebruikt zorgt een middagslaap voor een extra slaapcyclus waardoor je minder moe bent.

Ik heb melatonine vroeger geprobeerd en merk er niks van.

Met of zonder melatonine worden middagdutjes afgeraden. Met als doel een vast slaappatroon op te bouwen.

Eerst wordt er gewerkt met slaapdeprivatie en dit lukt niet als je middagdutjes doet.
En ik en andere mensen hebben ondervonden in de praktijk dat dutjes een negatieve invloed hebben.
 
Ik heb melatonine vroeger geprobeerd en merk er niks van.

Met of zonder melatonine worden middagdutjes afgeraden. Met als doel een vast slaappatroon op te bouwen.

Eerst wordt er gewerkt met slaapdeprivatie en dit lukt niet als je middagdutjes doet.
En ik en andere mensen hebben ondervonden in de praktijk dat dutjes een negatieve invloed hebben.
Dit
 
Al geprobeerd?
Het is geen wondermiddel voorlopig. Ik pak het nu n paar dagen en bv voorbije nacht ben ik wel zes keer of misschien meer kort wakker geworden dus lang doorslapen blijft een probleem...
 
Ik heb melatonine ook geprobeerd. Deed bij mij ook niets.

Ondanks dat ik slecht blijf slapen ga ik gewoon elke dag op vaste tijd naar bed en sta elke dag vaste tijd op.
Ritme is belangrijk al lijkt het bij mij totaal geen effect te hebben. Toch blijf ik het aanhouden.
Je weet maar nooit of het ooit nog betert denk ik dan.

Teveel melatonine schijnt ook weer averechts te kunnen werken heb ik gehoord. Maar of dit echt zo is weet ik niet.
 
Averechts is een groot woord, dat impliceert dat het een negatieve werking heeft. Daar heb ik tot op heden nog geen bewijskracht voor gevonden. Wel dat een lagere dosis meestal geschikter is; 300mcg-1gr
 
Averechts is een groot woord, dat impliceert dat het een negatieve werking heeft. Daar heb ik tot op heden nog geen bewijskracht voor gevonden. Wel dat een lagere dosis meestal geschikter is; 300mcg-1gr
De eerste nacht dat ik het nam heb ik echt slecht geslapen. Dan weer eens een nacht goed, slecht etc... Ik bekijk het wel binnen een week ofzo :)
 
De eerste nacht dat ik het nam heb ik echt slecht geslapen. Dan weer eens een nacht goed, slecht etc... Ik bekijk het wel binnen een week ofzo :)

Ik ga het wel eens proberen eens mn slaappatroon terug op orde is. Of ik dan mss beterschap merk.

Op dit moment is mn slaap zo slecht dat het niets zal uithalen.
 
Back
Naar boven