Fitness Seller

Slaap

Bezoekers in dit topic

Wat echt werkt is rust, reinheid en regelmaat. Ik sta nu iedere dag om 07:00 uur op en dan doe ik direct 30-40 minuten cardio. Iedere avond om 22:30-23:00 uur naar bed. Dan nog 2x per dag 20 minuten mindfulness meditatie. Dit lijkt eindelijk pas echt beetje goed aan te slaan na jaren van slaap problemen.

Een gezonde geest is toch wel de route naar een betere slaap.
Word,

Intieme aanrakingen zijn ook super modaliteiten voor herstel. Mind/food fullness is nu echt booming maar is ondanks de hype een methode om mentale opening te krijgen naar een plek wat rust geeft. Zou het zelf ook als routine willen verwerken als herstel module.

Dan interpreteer je me compleet verkeerd.
Zou jij je nader kunnen verklaren hoe ik het verkeerd interpreteer?
 
Word,

Intieme aanrakingen zijn ook super modaliteiten voor herstel. Mind/food fullness is nu echt booming maar is ondanks de hype een methode om mentale opening te krijgen naar een plek wat rust geeft. Zou het zelf ook als routine willen verwerken als herstel module.


Zou jij je nader kunnen verklaren hoe ik het verkeerd interpreteer?
Wat ik zei is dat de onderzoeken doorgaans alleen kijken naar wat de optimale slaap is voor het brein, maar dat mensen die zwaar trainen niet alleen mentaal maar ook fysiek moeten herstellen, en laatstgenoemde waarschijnlijk meer tijd kost.
Dus als uit onderzoeken komt dat 6 a 7 u p dag voldoende zou zijn, je prolly beter af bent met bijv 8 als je optimale gains wilt maken
 
Wat ik zei is dat de onderzoeken doorgaans alleen kijken naar wat de optimale slaap is voor het brein, maar dat mensen die zwaar trainen niet alleen mentaal maar ook fysiek moeten herstellen, en laatstgenoemde waarschijnlijk meer tijd kost.
Dus als uit onderzoeken komt dat 6 a 7 u p dag voldoende zou zijn, je prolly beter af bent met bijv 8 als je optimale gains wilt maken
Je herhaald bijna exact je vorige bericht.
Ik snap heel goed wat je zegt en daar reageer ik nu nogmaals op om te verduidelijken in plaats van herhalen:
Stress is stress dus het maakt niet uit waar het vandaan komt, want stress verwerking is het fundamentele punt waar we rekening mee moeten houden (pezen,mentale,spier gezondheid) Deze vermoeidheid hebben we nodig voor adaptatie en hier hebben we een periode van rust nodig (verlagen van fitness / stress vermoeidheid)

Atleten en non atleten over een kam scheren is ook een ding apart.
Een atleet die geen werk heeft en hierbij zich compleet richt op zijn training kan minder stress reguleren als een fulltime advocaat met een groot gezin en een dooie kip op zijn geweten. Dit even om het voorbeeld te versterken.

Individualisatie is hier de sleutel en daarom is de richtlijn prima voor ieder doorsnee persoon, zelfs atleten. Mocht dit niet het geval zijn zul je dit snel terug zien in het bedrijfs- leven of sport wereld door zogenoemde ''burnouts'' of uitwegen dmv vakanties om te kunnen ontladen zoals de meeste van ons.

Je uitspraak over dat een uurtje ''prolly'' beter zou zijn is natuurlijk een typische gevalletje van ''better safe than sorry'' Maximaliseren kan altijd maar waar iedereen naar zoekt is individuele optimalisatie.
 
Back
Naar boven