XXL Nutrition

Slaapapneu(slaaponderzoek) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Onderzoek gehad en conclusie 35+ stops per uur waarvan enkele met een stop van meer dan 2,5 minuut.
Ik woog toen 107kg met een hoog vet%, kreeg een cpap apparaat en had af en toe het gevoel te stikken.
Na mijn wedstrijd nogmaals laten checken en kwam onder de 15 stops per uur en dat is normaal.

Blij dat ik van dat ding verlost ben. Maar heb je dit nodig neem het dan ook.
Hartfalen is een van de veel voorkomende gevolgen van 35+ stops.

Maarre het is een klote ding om op te hebben.
 
Dat is globaal alleen voor inslapen, je draait ook in je slaap.
 
Ik kreeg het advies van het ziekenhuis om een speciaal soort shirt te kopen waar je met velcro een tennisbal op je rug kan plakken waardoor je niet op je rug gaat liggen :o

Sommige mensen snurken echt in alle houdingen :o
 
Ik kreeg het advies van het ziekenhuis om een speciaal soort shirt te kopen waar je met velcro een tennisbal op je rug kan plakken waardoor je niet op je rug gaat liggen :o
werd mij ook geadviseerd maar ben er nog nie toe gekomen
(of een BH met tennisbal, die in je rug prikt, en je draait vanzelf weerom) :o
 
Ik snurk gewoon op mijn zij hoor
 
Door laten verwijzen naar een slaappoli via de huisarts.
Alles word vergoed, ook als je evt. een cpap machine nodig hebt.
 
Onderzoek gehad en conclusie 35+ stops per uur waarvan enkele met een stop van meer dan 2,5 minuut.
Ik woog toen 107kg met een hoog vet%, kreeg een cpap apparaat en had af en toe het gevoel te stikken.
Na mijn wedstrijd nogmaals laten checken en kwam onder de 15 stops per uur en dat is normaal.

Blij dat ik van dat ding verlost ben. Maar heb je dit nodig neem het dan ook.
Hartfalen is een van de veel voorkomende gevolgen van 35+ stops.

Maarre het is een klote ding om op te hebben.
Ik zal het ook eens bijhouden.

Vandaag ook de uitslag gehad, minstens 50 stops per uur! 10-35 seconden

Ook aan de cpap, mag mij wel snel genoeg beginnen!
 
Hi,

Ik ben de laatste tijd extreem aan het snurken(volgens mijn vriendin) en wordt regelmatig in de nacht wakker. Verder ook niet echt een uitgerust gevoel als ik wakker word dus ik wil eens een slaaponderzoek gaan doen. Nu zei een maatje van mij dat hij dit gratis heeft kunnen regelen via de huisarts(doorverwijzing gekregen) en thuis een nacht met allemaal zooi om geslapen.

Meer mensen die dit zo hebben geregeld? Denk wel dat ik weer moet gaan overdrijven bij de huisarts dat het mijn relatie op het spel zet etc. anders wordt het hem vast niet :roflol:
Misschien heb je iets aan een sleepcycle app. Je wordt dan niet gewekt in je diepe/remslaap, dat maakt opstaan/opstarten wat makkelijker.

slaapcyclus-2.jpg


Bijkomend voordeel is dat je kan zien en horen hoeveel je hebt gesnurkt. Dat maakt het misschien makkelijker om een doorverwijzing te regelen.

Nevermind, zie nu pas hoe oud je bericht is.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het ook eens bijhouden.

Vandaag ook de uitslag gehad, minstens 50 stops per uur! 10-35 seconden

Ook aan de cpap, mag mij wel snel genoeg beginnen!
succes
 
En nu? Wat ga je doen tegen het snurken?
 
En nu? Wat ga je doen tegen het snurken?
Ten tijden van dit topic was ik voorlop aan het blasten, zwaarder dan dat ik nu ben(meer vocht etc.).

Nu ben ik wat lichter, en fitter in het algemeen(meer cardio etc.). Het is nog niet helemaal weg, maar wel stukken minder als ik mijn vriendin mag geloven.
 
Back
Naar boven