MuscleMeat

Slaapproblemen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Metalhead905863

Cool Novice
Lid geworden
9 feb 2014
Berichten
31
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
78kg
Hallo iedereen,

Nadat er bij mij ADD geconstateerd was heb ik daar medicijnen voor gekregen(Ritalin). Sindsdien kon ik me steeds beter concentreren en is vrijwel alles in mijn leven verbeterd. Ik kan nu beter leren, kan beter gesprekken aangaan en dus meer vrienden maken, me beter op een doel richten enzovoorts. Het vervelende is dat ik sindsdien erg kamp met slaapproblemen. Ik had het daarvoor al een klein beetje, maar toen viel het me niet erg op. Ik had immers niet erg veel ambitie omdat ik me op niks kon concentreren. Nu ik dat wél kan vind ik het vervelend dat ik niet genoeg slaap krijg en dat ik vaak een moe gevoel heb. Ik word ook vaak wakker met een gigantische hoofdpijn.

Ik ben geswitcht van normale cola naar cafeïne vrije cola. In de toekomst wil ik dat sowieso veranderen naar iets gezonders, zoals water. Om eerder in slaap te kunnen vallen gebruik ik 5 mg melatonine 2 uur voordat ik ga slapen. Ik merk dan dat ik beter kan inslapen. Helaas word ik vaak 2 á 3 uur te vroeg wakker, waarna ik meestal weer even in slaap val.

Eigenlijk word ik altijd wakker met het idee dat ik niet uitgerust ben. Omdat ik een tussenjaar heb van school heb ik bovendien veel vrije tijd die ik nuttig kan besteden, maar omdat ik bekaf ben kan ik die tijd niet nuttig besteden. Als ik me echter wél goed voel ben ik de hele dag lekker bezig en oog ik ook zelfverzekerder enzovoorts. Mijn socialiteit lijd er ook onder.

Om het probleem op te lossen ben ik ook al naar de huisarts geweest, maar die bied niet veel oplossingen. Ik kreeg een doorverwijzing van naar de GGZ, maar daar moet ik veel geld betalen en krijg ik geen oplossing(heb het al eens eerder geprobeerd). Vanaf morgen ga ik weer sporten; lichaamsbeweging helpt hopelijk.

Is er iemand die een andere oplossing zou kunnen bieden? Ik weet vrijwel zeker dat het niet aan mijn medicijnen ligt, aangezien het niet uitmaakt wanneer ik ze voor het laatst inneem(of dat ik ze überhaupt inneem).
 
Hoeveel vantevoren neem je die ritalin in? Is gewoon amfetamine, dus kan me goed voorstel dat je k*t slaapt met die shit. Als jeje pilletje nu iets eerder pakt, probeer dat eens een tijdje?
 
Heeft helaas geen effect, ik heb het al meerdere keren geprobeerd! Het is natuurlijk wel de meest voor de hand liggende oplossing, maar als ik het bijvoorbeeld om 4 uur voor het laatste inneem en rond 12 uur wil slapen heb ik er even veel "last" van als dat ik het om bijvoorbeeld 7 uur voor het laatst inneem.
 
Back
Naar boven