MuscleMeat

Nieuws Slaaptekort verlaagt testosteronniveau

Bezoekers in dit topic

Tymen

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid geworden
10 feb 2009
Berichten
15.553
Waardering
1.077
Lengte
1m78
BAARN - Een tekort aan slaap bij jonge mannen leidt tot een drastische vermindering van het mannelijke hormoon testosteron. Dit heeft niet alleen negatieve gevolgen voor het coïtusuele gedrag en de voortplanting, maar ook voor de bouw van spieren en botten.



Dat schrijft onderzoeker Eve van Cauter, van de University of Chicago, in het tijdschrift van de American Medical Association(JAMA).
Cauter vond dat mannen die tijdens de testperiode van een week, minder dan vijf uur per nacht sliepen beduidend lagere testosteronniveaus hadden, dan mannen met een normale nachtrust.

"Weinig testosteron gaat gepaard met een verminderd gevoel van welbevinden, kracht en energie.", legt de onderzoeker uit. "Ditzelfde kan een gevolg zijn van slaapgebrek."

De invloed van slaaptekort op de productie van hormonen wordt door steeds meer onderzoek bevestigd.

Testosteronniveau
De bloedwaarde van de jonge mannen werd tijdens de onderzoeksperiode ieder half uur gemeten. Een nachtrust van vijf uur verminderde het de hoeveelheid testosteron in het bloed met 10 tot 15 procent. De laagste testosteronniveaus werden 's middags gemeten.
De verlaging van het testosteronniveau door slaaptekort is te vergelijken met een veroudering van 10 tot 15 jaar.





http://www.nu.nl/wetenschap/2529716/slaaptekort-verlaagt-testosteronniveau.html
 
Laatst bewerkt:
Ik ga pitten... tschüss
 
Idd, je moet gewoon 8u slaap hebben en iedereen die dat ontkent gaat gewoon tegen zijn eigen natuur in.
 
Hmm ik probeer vaak 8 uur aan te houden, maar helaas lukt dat niet altijd :fuu:
 
Slapen is overrated...
 
Pfff, slaap al jaren 5-6 uur per dag. Geen test. problemen. Eerder het tegenover gestelde. Vooral kwa libido. Al leer je dat wel door de jaren heen beter te kanaliseren. ;)

Er is nogal een groot verschil in slaap en kwaliteits slaap. Dus 100% ontspannen voor de slaap en genoeg buitenlicht in het oog. Optimale omstandigheden. Heb er een aantal boeken over gelezen, en ook onderzoeken op het inet bestudeerd. Het zal natuurlijk wel per persoon variëren. En veel fysieke en geestelijke stress zal leiden tot het nodig hebben van extra slaap. Maar ik hou wel van lange dagen, des te meer je kan doen. Als je uit gaat rekenen hoeveel extra uren je per jaar "leeft" schrik je.
 
Pfff, slaap al jaren 5-6 uur per dag. Geen test. problemen. Eerder het tegenover gestelde. Vooral kwa libido. Al leer je dat wel door de jaren heen beter te kanaliseren. ;)

Er is nogal een groot verschil in slaap en kwaliteits slaap. Dus 100% ontspannen voor de slaap en genoeg buitenlicht in het oog. Optimale omstandigheden. Heb er een aantal boeken over gelezen, en ook onderzoeken op het inet bestudeerd. Het zal natuurlijk wel per persoon variëren. En veel fysieke en geestelijke stress zal leiden tot het nodig hebben van extra slaap. Maar ik hou wel van lange dagen, des te meer je kan doen. Als je uit gaat rekenen hoeveel extra uren je per jaar "leeft" schrik je.

Je probeert gewoon goed te praten dat je TE weinig slaapt, echter te weinig slaap over een langere periode is bijzonder slecht voor alle lichamelijk functie's, al zal je dat meestal niet snel merken omdat je pas gaat falen als alles nog maar minimaal functioneert.

Ik zal dus liever meer slapen en een betere gezondheid hebben dan minder slapen en meer kunnen doen zodat je meer geld verdient.

Ieder zijn ding, enja je herstel is vele malen beter met meer slaap, alleen als je test neemt dan heb je minder slaap nodig door het versnelde herstel.
 
Pfff, slaap al jaren 5-6 uur per dag. Geen test. problemen. Eerder het tegenover gestelde. Vooral kwa libido. Al leer je dat wel door de jaren heen beter te kanaliseren. ;)

Er is nogal een groot verschil in slaap en kwaliteits slaap. Dus 100% ontspannen voor de slaap en genoeg buitenlicht in het oog. Optimale omstandigheden. Heb er een aantal boeken over gelezen, en ook onderzoeken op het inet bestudeerd. Het zal natuurlijk wel per persoon variëren. En veel fysieke en geestelijke stress zal leiden tot het nodig hebben van extra slaap. Maar ik hou wel van lange dagen, des te meer je kan doen. Als je uit gaat rekenen hoeveel extra uren je per jaar "leeft" schrik je.

als je jezelf lucide dromen aanleert "leef" je nog meer extra uren en heb je elke dag een gratis risicovrije trip:)
 
  • Like
Waarderingen: Hiro
sinds ik lucide droom leef ik 33% langer
 
Back
Naar boven