AndroidHealthClinic

Slaapverlamming (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

zoiets heb ik afgelopen 2 jaar vaak meegemaakt. Soms in in periodes vaak achter elkaar. Ben dan half wakker en beetje aan weg dromen. Als ik dan opeens schrik of opgewonden raak wordt ik opeens helemaal verlamd. Kan dan niet eens mijn ogen openen of een vinger bewegen. Ademhalen gaat dan ook heel moeilijk en zwaar. Bloed druk lijkt helemaal weg te vallen naar 0. Echt heel vaag. Eerste keer dat het me overkwam dacht ik echt dat ik dood zou gaan.
 
zoiets heb ik afgelopen 2 jaar vaak meegemaakt. Soms in in periodes vaak achter elkaar. Ben dan half wakker en beetje aan weg dromen. Als ik dan opeens schrik of opgewonden raak wordt ik opeens helemaal verlamd. Kan dan niet eens mijn ogen openen of een vinger bewegen. Ademhalen gaat dan ook heel moeilijk en zwaar. Bloed druk lijkt helemaal weg te vallen naar 0. Echt heel vaag. Eerste keer dat het me overkwam dacht ik echt dat ik dood zou gaan.
Hoezo denk je dat je bloeddruk omlaag gaat? Heb je het gevoel dat je flauwvalt of wat? Ik had het gevoel dat ik weer in slaap viel ofzoiets zonder dat ik daar ook maar iets tegen kon doen en opeens werd ik weer functioneel.
 
Hoezo denk je dat je bloeddruk omlaag gaat? Heb je het gevoel dat je flauwvalt of wat? Ik had het gevoel dat ik weer in slaap viel ofzoiets zonder dat ik daar ook maar iets tegen kon doen en opeens werd ik weer functioneel.

ik heb meer het gevoel dat me hart gaat exploderen lol! en dat ik als een ballon leegloop. Het is iig freaky as hell.
 
Lucide dromen had ik vroeger vaker dan nu. Wat ik nu echt vaak heb is dat ik bij het inslapen opeens wakker schrik met een schok, en soms dat ik vergeet adem te halen of iets tussen die twee dingen in.
 
Ik heb ooit wel eens zoiets.. maar denk altijd dat het dan een droom is... Het is dan net of ik iets hoor op de trap bv.. wil dan met alle geweld wakker worden maar het lukt niet. Dan wordt ik ineens wakker met een schreeuw.. WHAAHHH! ofziets hahaha... en zit ik rechtop in bed..

Echt gek gevoel....
 
Verdomme, na het lezen van dit topic durf ik niet meer te slapen :(
 
Verdomme, na het lezen van dit topic durf ik niet meer te slapen :(
Ik ook niet:roflol: Ik heb afgelopen nacht, door een nacht niet te slapen, overigens belachelijk lekker geslapen. Zo'n 15-16 uur achter elkaar door. Daar straks dacht ik ook weer te gaan slapen maar ik blijf er maar over nadenken..:sad:
 
Ik ook niet:roflol: Ik heb afgelopen nacht, door een nacht niet te slapen, overigens belachelijk lekker geslapen. Zo'n 15-16 uur achter elkaar door. Daar straks dacht ik ook weer te gaan slapen maar ik blijf er maar over nadenken..:sad:

Haha, word denk ik maar een stacker slikken.. :p. Heb eigenlijk nog nooit zo'n droom gehad, maar schijt nu echt in me broek na het lezen van sommige verhalen :eek:.
 
Haha, word denk ik maar een stacker slikken.. :p. Heb eigenlijk nog nooit zo'n droom gehad, maar schijt nu echt in me broek na het lezen van sommige verhalen :eek:.
Het is geen droom vriend. Ook geen paranormale shit zoals heksen. Is gewoon wetenschappelijk aangetoond dat het een tijdelijke fout is in je hersens door tot nu nog onbekende oorzaken. Veelal wordt stress en onregelmatig slaapritme genoemd door patienten. Ik zelf had ook erg slecht geslapen de afgelopen paar maanden, iig erg onregelmatig en had die dag extreem veel stress door m'n werk en allerlei deadlines die ik toen pas te horen kreeg.
 
Het is geen droom vriend. Ook geen paranormale shit zoals heksen. Is gewoon wetenschappelijk aangetoond dat het een tijdelijke fout is in je hersens door tot nu nog onbekende oorzaken. Veelal wordt stress en onregelmatig slaapritme genoemd door patienten. Ik zelf had ook erg slecht geslapen de afgelopen paar maanden, iig erg onregelmatig en had die dag extreem veel stress door m'n werk en allerlei deadlines die ik toen pas te horen kreeg.

Ja weet ik, verkeerd gezegd :). Laatst nog een documentaire daarover gezien op tv, echt freaky. Sommige mensen hadden er gewoon meerdere keren per week last van. Snap eigenlijk niet hoe het komt dat je gewoon dingen hoort en ziet tijdens het wakker worden zeg maar?
 
Heb er zelf ook last van. Vaak gaat dit eerst gepaart met een Lucide Droom en tegen de tijd dat ik bijna wakker wordt, heb ik "zo'n" ervaring. Ik lijk wakker te zijn, maar kan in principe niks doen. Me hersenen zeggen me ook dat ik zo goed als wakker ben alleen kan ik mezelf niet bewegen. Vaak gaat dit gepaart met niet zulke leuke ervaringen. Geesten "zien" en andere rare ervaringen spelen vaak een rol hierbij. Wat mij in zo'n geval het meeste bang maakt, is het feit dat het vaak in dezelfde setting als m'n slaapkamer af speelt. Ik ervaar zo'n situatie en vervolgens word ik "echt" wakker en zie in principe dezelfde omgeving voor me.

Af en toe ook hele leuke ervaringen mee gemaakt. Ontzettend veel fantasie natuurlijk, zoals kunnen vliegen, opjecten kunnen bewegen van een afstand etc. etc. :p
 
Ja weet ik, verkeerd gezegd :). Laatst nog een documentaire daarover gezien op tv, echt freaky. Sommige mensen hadden er gewoon meerdere keren per week last van. Snap eigenlijk niet hoe het komt dat je gewoon dingen hoort en ziet tijdens het wakker worden zeg maar?
Neem LSD en alles wordt je duidelijk..

Heb er zelf ook last van. Vaak gaat dit eerst gepaart met een Lucide Droom en tegen de tijd dat ik bijna wakker wordt, heb ik "zo'n" ervaring. Ik lijk wakker te zijn, maar kan in principe niks doen. Me hersenen zeggen me ook dat ik zo goed als wakker ben alleen kan ik mezelf niet bewegen. Vaak gaat dit gepaart met niet zulke leuke ervaringen. Geesten "zien" en andere rare ervaringen spelen vaak een rol hierbij. Wat mij in zo'n geval het meeste bang maakt, is het feit dat het vaak in dezelfde setting als m'n slaapkamer af speelt. Ik ervaar zo'n situatie en vervolgens word ik "echt" wakker en zie in principe dezelfde omgeving voor me.

Af en toe ook hele leuke ervaringen mee gemaakt. Ontzettend veel fantasie natuurlijk, zoals kunnen vliegen, opjecten kunnen bewegen van een afstand etc. etc. :p
Ja, dat personen zien lijkt me vooral eng. Ik ben niet zo bang voor inbrekers en shit maar als ik niets kan doen...

Ik had trouwens ook een redelijk heldere(lucide) droom voordat het gebeurde.
 
Ik droom ook vaak dat ik kan vliegen alleen is het net zo als in supermarioland onder water. Ik ga omhoog en dan weer naar beneden en moet ik weer mijn best doen om te vliegen om weer omhoog te gaan. Hahahah
 
Ach ja er is niemand door doodgegaan ofzo. Eng vind ik het ook niet. Ik vind het wel interessant.
 
nine ... ten ... never fall a sleep again..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik had trouwens ook een redelijk heldere(lucide) droom voordat het gebeurde.

Dat heb ik ook altijd vantevoren.
Uren en uren achtereen dezelfde droom.(elke keer als je weer gaat slapen gaat je droom gewoon verder en je bent er bewust van dat je droomt)

En dan ineens wil je wakker worden maar dat lukt niet je hebt je ogen al half open en het net of je in een grensgebied zit.
Ik probeer mezelf dan altijd wakker te schudden en niet toe te geven aan het half gedwongen doorslapen.
Net als ik panisch dreig te worden ben ik dan ineens klaarwakker.

Ik heb dit vanochtend nog meegemaakt en heb dit eigenlijk standaard op maandag na weer een zwaar weekend..
 
Ja, 't's ook redelijk normaal ben ik achter gekomen hier.. maar niemand die ik ken heeft het ooit gehad en kijkt me raar aan als ik erover begin.

Dat geforceerde door moeten slapen.. dat zuigt balharen. Echt bizarre shit.
 
Ik heb dit ook af en toe bij het wakker worden...

Je kunt alleen maar je ogen bewegen verder niks. En bijna altijd voel/hoor ik aanwezigheden in mn kamer tijdens zo'n verlamming. Het schijnt dat je in deze staat van bewustzijn ontvankelijk bent voor invloeden van een hogere dimensie(s), heb ik me laten vertellen.
Sinds ik me ben gaan verdiepen in Reiki, en cursus Reiki I en Reiki II heb gedaan , heb ik wel eens lichaamsuittredingen meegemaakt tijdens mn slaap.
1 keer meegemaakt dat ik werd gestoord in mn slaap , en op slag wakker was. Mn hele lichaam trilde in een zeer hoge frequentie, soort van gonzen van een stemvork zegmaar. Echt te bizar gewoon, duurde wel een minuut lang en was gewoon klaar wakker. Heb me laten vertellen dat dit soort verschijnselen optreden wanneer een lichaamsuittreding wordt verstoord, en je als het ware terug wordt geworpen in je lichaam.


Dat Reiki is idd ook zoiets.. moeder van een maatje van me heeft ook van die cursussen gedaan en soms 's nachts spant me kuit zich ineens keihard aan, doet echt pijn.. na aantal seconden gaat dat weer over maar de volgende dag wel heel erg spierpijn. Zij heeft toen een keer zo'n behandeling gedaan (armen om de kuiten en dan ontspannen ofzo..) en daarna was t vrijwel weg.. heel apart!
 
:roflol:

Nee geen last van gehad. Wel heb ik een tijd lang geprobeerd om te lucide dromen maar is nooit gelukt.

Lucide droom - Wikipedia

heb ik vroeger nog gehad toen ik klein was (letterlijk dan..), kreeg het enkel bij dromen die ik al eens had meegemaakt en toen kon ik mezelf wakker maken soms door hard te roepen ???

ook eens bij het wakker worden gehad dat ik mn arm een halve minuut niet kon bewegen, wrs zenuwen die afgekneld werden?
 
slaapverlamming i a bitch
ik ben al verscheidene kere wakker geworden op men buik met mijn hoofd in mijn kussen dat ik echt dacht dat ik ging stikken.
je kan niet roepen , niet bewegen...niks
de laatste jaren heb ik er minder last van maar het blijft iedere keer weer schrikken
 
Back
Naar boven