Fitness Seller

Slaapverlamming (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

heb je het al eens in verband gebracht met dit :

Dissociatieve stoornis - Wikipedia

heb een tijdje iemand gekend die er last van heeft.
bestaat in verschillende gradaties, maw : de 1 heeft het wel al erger dan de ander.
maar was idd wel freaky : op een bepaald moment zitten ze naast jou en zijn ze opeens weg in hun hoofd en hun lichaam is volledig verstijfd.
ze zijn bij bewustzijn, weten wat er rond hen nog afspeelt maar kunnen er gewoon niet meer op reageren.
wat ik verplegers toen zien doen heb is het volgende : gewoon op de persoon gaan inpraten om ze uit hun 'trance' terug te halen.
er bestaan ook medicatie voor, anti-psychotica.
 
Afgelopen weekend ben ik bruut aan het feesten geweest op Decibel. Na een nachtje weinig slaap kwam ik uitgeput thuis.
Opeens werd ik 's ochtends wakker en ik hoorde iemand op de gang lopen. Ik wilde kijken wat het was maar ik kon me niet meer bewegen. Heb ongeveer een minuut zo gelegen voordat ik weer kon bewegen. Ondertussen heb ik doodsangsten uitgestaan want ik dacht dat Roxxe WEERRohypnol in m'n drinken had gedaan :verneder:

Meteen maar op internet wezen zoeken wat het zou kunnen zijn en toen kwam ik dit tegen.

Slaapverlamming - Wikipedia


20% van de mensen heeft het dus weleens gehad. Wie op het forum heeft hier ook weleens last van gehad?

weer?:D
 
Brutal bump.

Ik viel vanmiddag ook in slaap omdat ik kapot was van't werken. Hierna werd ik wakker door m'n telefoon maar viel ik weer in slaap voor zo'n 10 minuten. Toen werd ik weer wakker, denk ik, maar viel DIRECT weer in slaap waarop ik (bijna direct aangezien ik moest eten) weer wakker werd maar dit keer kon ik me niet meer bewegen. Ik kon m'n ogen niet opendoen, ik kon moeilijk ademhalen en ik kon gewoon niks bewegen. Ik dacht.. shiiiiit ik ga dood ofzo maar bleef ff ertegen "vechten"(als je't zo wilt noemen). Toen ik het uiteindelijk accepteerde werd ik met een schok wakker..

Ik schrok me echt de tering want ik ging van een levensechte droom naar deze (on)bewustzijnsstase. Eigenlijk kon ik wel bewegen maar het was meer een soort van spasme van m'n romp ofzo.. m'n ledematen deden niks en ook m'n ogen niet. Het voelde alsof ik een tunnel viel met allemaal vuur.

Ik geloofde niet in dit soort shit of dacht dat het gewoon nachtmerries waren als iemand dit vertelde maar nadat ik het daarstraks zelf heb meegemaakt schijt ik in m'n broek om weer te gaan slapen:roflol:
 
Tjok zoekt een excuus om te kunnen nachtbraken@dbb:p
 
Tjok zoekt een excuus om te kunnen nachtbraken@dbb:p
Ik meen het gozer. Het klinkt belachelijk maar het gebeurde wel.

Klote is dat ik morgen om 7 uur wakker moet worden om naar folsgare te gaan.
 
ken die shit man. had precies hetzelfde de eerste keer. inmiddels een paar keer meegemaakt.

Wat is "folsgare?"
 
ken die shit man. had precies hetzelfde de eerste keer. inmiddels een paar keer meegemaakt.

Wat is "folsgare?"
Daar woont Wout Zijlstra:D ik ga morgen daar op highland games trainen samen met stah(en z'n vrouw?) en een maat van me.
 
Ik heb net gelezen dat je dit soort shit kan krijgen als je extreem aan't stressen bent/bent geweest. Klopt ook wel want vanmiddag moest ik PERSE ergens zijn op een tijdstip en alle ****ign stoplichten in heel utrecht gingen op rood op het moment dat ik aan kwam kakken. Uiteindelijk een kwartier te laat, gelukkig kon ik me er redelijk onder uit lullen omdat diegene waar ik eigenlijk iets bij had moeten afleveren er nog niet was..
 
QUOTE=Tjok;2437450]Ik heb net gelezen dat je dit soort shit kan krijgen als je extreem aan't stressen bent/bent geweest. Klopt ook wel want vanmiddag moest ik PERSE ergens zijn op een tijdstip en alle ****ign stoplichten in heel utrecht gingen op rood op het moment dat ik aan kwam kakken. Uiteindelijk een kwartier te laat, gelukkig kon ik me er redelijk onder uit lullen omdat diegene waar ik eigenlijk iets bij had moeten afleveren er nog niet was..[/QUOTE]

Hhahahahaa ik zie je echt al zitten in de auto
****k off iedereen, toeeeet toeet:roflol:
 
Ik heb net gelezen dat je dit soort shit kan krijgen als je extreem aan't stressen bent/bent geweest. Klopt ook wel want vanmiddag moest ik PERSE ergens zijn op een tijdstip en alle ****ign stoplichten in heel utrecht gingen op rood op het moment dat ik aan kwam kakken. Uiteindelijk een kwartier te laat, gelukkig kon ik me er redelijk onder uit lullen omdat diegene waar ik eigenlijk iets bij had moeten afleveren er nog niet was..

Hhahahahaa ik zie je echt al zitten in de auto
****k off iedereen, toeeeet toeet:roflol:

Aight, klinkt grappig maar er was ook zo'n kerel bij een stoplicht voor me die gewoon stil bleef staan nadat het stoplicht op groen was. En hij bleef me maar aankijken in z'n achteruitkijkspiegel. Dus ik dacht dat ie wou vechten of iets en ik loop naar 'em toe blijkt ie panne te hebben..:o Bijna op z'n bek geslagen voor niks:roflol:
 
..bijna voor op ze bek gemept:roflol:

Over 4 uurtjes gaat je wekker dude:eek: Je wil toch fit zijn voor zo'n gelegenheid nietwaar:D Ik ga morgen lekker uitslapen en in de middag op me gemakje squatten:eyebrow:
 
..bijna voor op ze bek gemept:roflol:

Over 4 uurtjes gaat je wekker dude:eek: Je wil toch fit zijn voor zo'n gelegenheid nietwaar:D Ik ga morgen lekker uitslapen en in de middag op me gemakje squatten:eyebrow:
**** it, 4 bakken koffie en ik kan er tegen aan. Ik ben momenteel slapen aan't boycotten. Het gebeurde net bijna weer maar ik schrok net op tijd "wakker" met een flinke adrenaline kick. Teringzooi. Ik wil gewoon maffen zonder deze shit.
 
Heb ik nooit last van .
Lucide dromen daarintegen heb ik constant . Ik kan mijn dromen zowat altijd sturen . Ik droom precies wat ik wil . Dat is best beangstigend comfronterend want je komt jezelf in zo'n dromen tegen op manieren waarvan je nooit zou verwachten dat je zo zou handelen in situaties . De gedachte zit dus in mij want ik droom ze en wil ze dromen , maar wil dat dan ook zeggen dat ik het zo echt (in real life) wil?
 
Heb ik nooit last van .
Lucide dromen daarintegen heb ik constant . Ik kan mijn dromen zowat altijd sturen . Ik droom precies wat ik wil . Dat is best beangstigend comfronterend want je komt jezelf in zo'n dromen tegen op manieren waarvan je nooit zou verwachten dat je zo zou handelen in situaties . De gedachte zit dus in mij want ik droom ze en wil ze dromen , maar wil dat dan ook zeggen dat ik het zo echt (in real life) wil?
Lucide = zelfsturend TERWIJL je droomt he? Dan is het precies alsof je wakker bent maar je kan ALLES wat je maar wilt. Als je dan dingen doet die je nooit in "real life" zou doen lijkt het me wel. Als het gewoon een droom is die je zeg maar als een film afkijkt en je doet gare shit.. boeiend. Dat gebeurt in een droom. Ik vermoord wel 'es mensen in m'n dromen, maar ik ben nog nooit van plan geweest om het te doen irl..:p
 
Het heeft naar mijn weten te maken met oververmoeidheid of met veel te veel stress. Dit vertelde mijn huisarts. Het is een soort droomtoestand. Het is het tegenover gestelde van slaapwandelen.

Ik heb het dus ook gehad.

Ik werd wakker (teminste dat denkt je geest dan) en wil je bewegen maar het lukt niet, alsof je vast gelijmd op bed ligt. Dan opeens schrik je heel erg en lijkt er niets meer aan de hand te zijn en ben je ook echt wakker.
 
Laatst bewerkt:
Ik had het vroeger vaak als ik een zwaar weekend gehad had. Veel gezopen en weinig slaap. Dan werd ik wakker maar ik kon mijn armen niet bewegen. Het leek alsof ik voelde dat het bloed niet goed door mijn aderen doorstroomde. Later voelde ik tintelingen en begint langzaam het bloed wat te stromen en kan ik klein bewegingen maken van een centimeter en steeds verder. Heel raar om mee te maken
 
Ik heb een paar keer per jaar slaapverlamming.

Ik word dan wakker en kan me totaal niet bewegen, niet eens met mijn ogen knipperen, maar mijn denkprocessen zijn wel gewoon aan de gang.

Ik concentreer me dan meestal op het bewegen van mijn armen die dan opeens met een heftige schok beginnen te bewegen. Op dat moment functioneert alles weer.

De eerste keer was doodeng, ik dacht dat ik totaal verlamd was en raakte zowat in paniek. Nu weet ik wat het is en vind ik het hooguit zwaar irritant.
 
Ik heb vaak dat ik droom dat ik ren maar me benen niet kunnen bewegen, of dat ik me ogen nie open krijg, das echt irritant!
 
Heb ik bij periodes last van icm lucide dromen. Het went.

Overigens weet ik ook wanneer het gaat gebeuren, wordt vooraf gegaan door een soort gezoem in mijn hoofd.
 
Back
Naar boven