AndroidHealthClinic

Slaapverlamming (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gisteren terug een 5 a 6 keer gehad voor ik daadwerkelijk in slaap viel. Was zo erg dat ik gewoon schrik had om nog in slaap te vallen.:mad:

Was eig al een hele tijd geleden dat ik het had gehad, maar om 1 of andere reden moest het gisteren terug in hevige mate toeslaan. Telkens 4 a 5 sec in hevige paniek zijn en alle kracht van de wereld gebruiken, je door en door forceren om je lichaam terug te kunnen bewegen.. Echt een nachtmerrie dit. Vooral ook dat je ogen open zijn en ik vaak een zwart persoon in m'n deuropening of in m'n ooghoek schuin aan m'n bed zie staan en het lijkt alsof die persoon je gaat aanvallen of langzaam naar je toe komt terwijl je opgesloten in je lichaam zit en niets kan doen.:angstig:
 
Heb slaapverlamming zelf al een paar keer gehad, gebeurd wel niet veel maar als het gebeurd dan val ik er zelf ook wel een paar keer na mekaar in. In principe vind ik het niet erg maar ik weet dat ik me dan ook een of ander figuur aan mn bed kan verwachten daarom geraak ik er liever zo snel mogenlijk uit :P. Zelf wel nog niets raar gezien.
 
Heb wel eens dat ik wakker word op mijn buik met mijn handen onder mijn kussen en dat ik mijn armen niet meer kan bewegen, probeer ik ze maar naar de snooze knop te slingeren in de hoop dat ik hem raak. :(
 
Vroeg ook wel een last van gehad, de laatste jaren niet meer. Het is inderdaad creepy, je probeert om te bewegen of iets te roepen maar het gaat niet. Ik was altijd dolblij als het weer over was. :D
 
gewoon verstijfd van angst noemen ze dat, sissies
 
heb het zelf ook vaak gehad. Laatst nog 1 gehad. Halucineer er ook altijd bij, zelfde als dromen maar dan droom je terwijl je gewoon wakker bent. Heel raar. Mindere vind ik wel dat mijn hart dan als een gek te keer gaat, echt een schokkend hoog tempo. Wel ziek als er goed onderzoek wordt gedaan naar wat voor stoffen er vrij komen waardoor je lichaam in zo'n toestand overgaat. Dan heb je binnen korste keren de nieuwste rape drug :D
 
Laatst bewerkt:
20% van de mensen heeft het dus weleens gehad. Wie op het forum heeft hier ook weleens last van gehad?

Heb het een tijd heel erg gehad. Geen idee wat het was, in de Indo cultuur gelooft men vaak in het paranormale dus ik scheet hem wel een beetje ;). Op discovery ofzo zag ik destijds een programma over alien abductions en daar kwamen met deze stoornis als verklaring. Meer over gaan lezen en geconstateerd dat dat het was. Wijwater en knoflook kon dus weer onder m'n kussen vandaan :p
 
Ja ook wel 'es gehad, 1.5 jaar geleden ofzo. Ik heb de daarop volgende 2 nachtne ook gewoon niet geslapen omdat ik in m'n broek scheet dat het weer zou gebeuren. Sindsdien nooit meer gehad.
 
Nee nog nooit gehad, wel vaak dat mn arm in een verkeerde houding ligt waardoor de bloeddoorstroming niet meer bijster goed is. Dan word ik wakker en dan kan ik mijn arm niet meer bewegen, moet ik met mijn andere arm hem goedleggen ... langzaam maar zeker begint ie dan terug te werken ....
dat heb ik ook heel vaak, ik vind het echt chill liggen met mijn armen onder mijn kussen. en het voelt altijd wel grappig als je je armen niet kunt bewegen en er komt langzaam bloed doorheen. maar is dat niet slecht voor je armen?
 
dat heb ik ook heel vaak, ik vind het echt chill liggen met mijn armen onder mijn kussen. en het voelt altijd wel grappig als je je armen niet kunt bewegen en er komt langzaam bloed doorheen. maar is dat niet slecht voor je armen?

Heel slecht, je knelt namelijk je bloed en zenuwen af, je kan er ook een verlammingsziekte van krijgen volgens een dokter.
 
Nooit gehad.
 
Eenmaal bewust van het moment kan het uitmunten richting de meest memorabele momenten (subjectief gezien natuurlijk, zoals voor iedereen). Vanuit een, voor mij ervaring slaapverlamming, kan het gemakkelijker zijn om in een lucide droom te treden. Vanuit die positie kunnen de remmen losgaan, heerlijk. :)
 
Ik vind dat altijd grappig. Mijn rechterarm is geregeld lam, dan wordt ik wakker en hef ik die op (is opvallend zwaar als die lam is btw :p ) en hang ik hem over de rand van het bed zodat het bloed erin kan. Als ik die arm vastpak voelt die overigens dood aan :p
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
dit heb ik een periode gehad waarin ik dat bijna elke nacht had!
kan heel scary zijn, soms met hallucinaties enzo.
soms begint het met een lichte gekraak in me hoofd ofso heel vreemd.
je slaapt gewoon, maar je kan wel je ogen bewegen, kijken en nadenken:S
 
Back
Naar boven