XXL Nutrition

Slank maar geen buikspieren zichtbaar

Bezoekers in dit topic

Chris.Tian

Novice
Lid geworden
28 feb 2019
Berichten
4
Waardering
2
Lengte
1m79
Massa
64kg
Vetpercentage
10%
Sinds een paar weken ben ik als beginner 3 a 4x per week aan het fitnessen. Op mijn eigen manier: apparaten 45 min, 15 cardio.
Ik vermaak me er prima mee (wat het op-een-na-belangrijkste doel is voor mij). Ik zou echter graag mijn buikspieren zichtbaar krijgen (en dit is nu eigenlijk mijn hoofddoel)
Ik ben 35 jaar, 179cm en slechts 64kg, maar mijn buik is iets uit proportie (daar -lijkt- het meeste vet opgeslagen te zijn).
Als ik op mijn Fitbit weegschaal sta, kom ik uit op 10,0% vet. Dit was 2 maanden geleden nog 11,5%, en 2 jaar geleden nog 12,5%. Statistisch lijkt dit te kloppen, maar als ik foto' zie zoals onderstaand, dan lijkt mijn buik eerder op de man met 20%-25% vet. :(
Is dit een kwestie van doorzetten? Moet ik door blijven trainen tot 8-9%. Of doe ik iets fout?
vetpercentage_voorbeelden-jpg.jpg


edit: ik zie nu (pas) een post van Grosje:
https://forum.bodybuilding.nl/posts/1999669
Wellicht dat ik daar eerst even verder mee moet. :)
 
Laatst bewerkt:
in principe zouden je buikspieren bij laag percentage zichtbaar moeten zijn.
zijn ze dat niet, moet je ze trainen.
 
64 kg is echt niet veel.
Ik zou daarom ook niet verder proberen af te vallen.

Zorg dat je een goed trainingsschema opstelt en een goed voedingsschema.
 
Je bent waarschijnlijk gewoon skinnyfat. Dus weinig spiermassa en wel het vet zichtbaar.
Ga je nu cutten dan blijft er helemaal niets van je over. Daarbij zal het geen buikspieren zichtbaar maken want wat er niet is kan je ook niet zichtbaar maken.
Nou ja.. tenzij je er echt bij wil lopen als een scharminkel.. maar dat ziet er ook weer niet uit.

Dus de tips hierboven. Ga een goed voedingsschema opstellen en ga iets boven je onderhoud eten. Doe je dat niet dat zal je ook geen spieren opbouwen.
Dus boven je onderhoud eten is echt wel noodzakelijk om spieren op te bouwen. En ja.. aankomen gaat uiteraard niet alleen in spieren maar ook wat vet. Maar je lijf komt dan meer in proportie.

Hierbij moet je ook gewoon een geden traningsschema gaan volgen om spieren op te bouwen. Pak een beginners schema zoals stronglift 5x5 of starting strenght.

Pas als je spieren hebt opgebouwd en daarmee ook wat hoger in vet% komt zal je met de tijd weer kunnen cutten (afvallen) om dan je buikspieren zichtbaar te maken.
Maar daar moet je nu nog niet aan denken. Trek er tijd voor uit. Ga eerst een tijd lekker bulken om te bouwen. Tegen volgend jaar dan kijken of je genoeg massa hebt om je buikspieren zichtbaar te maken met een cut. Het zal niet snel gaan. maar spieren bouwen is een kwestie van tijd... geduld... doorzettingsvermogen en een goed voedings en trainings schema

Kijk hier even voor voeding
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

en hier voor training
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
 
Wat je niet hebt kan ook niet zichtbaar worden
 
Wat heeft iedereen toch met zichtbare buikspieren?? Een gigantische chest en rug is toch veel indrukwekkender? Op 64kg moet je vreten of je hangen moet.
 
Ga eten met je 64 kg.
 
Wat heeft iedereen toch met zichtbare buikspieren?? Een gigantische chest en rug is toch veel indrukwekkender? Op 64kg moet je vreten of je hangen moet.
Waarom vind ik rood mooi, terwijl mijn vrouw van geel houdt? Kwestie van smaak denk ik. Niet te onderbouwen :)
Ik vind een strakke buik echt mooi. Misschien wel omdat ik dat _niet_ heb, en dus naar verlang. Al was mijn buik alleen maar plat ipv bol, dan zou ik al een stuk tevredener zijn :)
 
Ja oké, alleen zou ik denken dat als je hard werk verricht in een sportschool dit ook zichtbaar zou moeten zijn met een shirt aan. Ik denk dat iedereen nu denkt dat je nog nooit een sportschool vanbinnen hebt gezien.

1,79 en 64kg zou ik dat wel denken iig. Ik zou iig gaan bulken
 
Je bent waarschijnlijk gewoon skinnyfat. Dus weinig spiermassa en wel het vet zichtbaar.
Ga je nu cutten dan blijft er helemaal niets van je over. Daarbij zal het geen buikspieren zichtbaar maken want wat er niet is kan je ook niet zichtbaar maken.
Nou ja.. tenzij je er echt bij wil lopen als een scharminkel.. maar dat ziet er ook weer niet uit.

Dus de tips hierboven. Ga een goed voedingsschema opstellen en ga iets boven je onderhoud eten. Doe je dat niet dat zal je ook geen spieren opbouwen.
Dus boven je onderhoud eten is echt wel noodzakelijk om spieren op te bouwen. En ja.. aankomen gaat uiteraard niet alleen in spieren maar ook wat vet. Maar je lijf komt dan meer in proportie.

Hierbij moet je ook gewoon een geden traningsschema gaan volgen om spieren op te bouwen. Pak een beginners schema zoals stronglift 5x5 of starting strenght.

Pas als je spieren hebt opgebouwd en daarmee ook wat hoger in vet% komt zal je met de tijd weer kunnen cutten (afvallen) om dan je buikspieren zichtbaar te maken.
Maar daar moet je nu nog niet aan denken. Trek er tijd voor uit. Ga eerst een tijd lekker bulken om te bouwen. Tegen volgend jaar dan kijken of je genoeg massa hebt om je buikspieren zichtbaar te maken met een cut. Het zal niet snel gaan. maar spieren bouwen is een kwestie van tijd... geduld... doorzettingsvermogen en een goed voedings en trainings schema

Kijk hier even voor voeding
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

en hier voor training
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
Thnx voor je tijd en tips. Hier heb ik zeker wat aan. En ook jammer, maar tegelijkertijd realistisch, dat ik er veel tijd voor uit zal moeten trekken.
Weinig spiermassa: ja, dat zal wel denk ik. Precor Shoulder Press doe ik op 25 kg max. En bicep curl max 30. Met moeite :) Ik word wel iets sterker, merk ik, maar ik moet vooralsnog altijd de gewichten terugschroeven van mijn voorganger op een krachtapparaat ;-)

Was al bezig met MyFitnessPal... en kwam er achter dat ik met moeite 2000kcal haal op een dag. Dus ik ga op zoek naar meer eetmomenten. De verhouding van macro's zit wel redelijk. Alhoewel ik 1,5gr eiwit per kg lichaamsgewicht aanhield. Dat moet dus wat omhoog met mijn huidige trainingen...
 
Ja oké, alleen zou ik denken dat als je hard werk verricht in een sportschool dit ook zichtbaar zou moeten zijn met een shirt aan. Ik denk dat iedereen nu denkt dat je nog nooit een sportschool vanbinnen hebt gezien.

1,79 en 64kg zou ik dat wel denken iig. Ik zou iig gaan bulken
Mee eens. Uiteindelijk moet het ook zichtbaar zijn met shirt aan.
Denk dat ik eerst maar eens meer moet gaan eten. Zit ff te kijken naar mijn gewicht afgelopen weken: gedaald van 65 naar 64. Dus door al dat krachtsporten val ik ook nog eens af! :D
 
Juist! Goed schema van internet plukken, 500kcal boven je onderhoud gaan eten en die abs maar even laten voor wat ze zijn.
 
Back
Naar boven