Fitness Seller

Slank

Bezoekers in dit topic

rasheed

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
25 jun 2003
Berichten
10
Waardering
0
Ik ben een nogal slanke persoon en wil gaan trainen om massa te maken...wat raden jullie me aan, en wat NIET?
 
Weinig reps
niet langer als 60 min trainen
elke spiergroep 1 keer per week trainen

Meer eten
Post je eetschema even in Voeding en Diëten, kunnen we kijken wat we er aan kunnen veranderen
 
ben van plan om 5x per week te trainen, en dat anderhalf uur per dag.
maar wat bedoel je met 1 spiergroep per week? is het niet mogelijk om verschillende spiergroepen tegelijkertijd aan te pakken?
 
Door kort te trainen verminder je ook de kans op productie van energie vrijmakende hormonen, zoals cortisol wat het signaal geeft om eiwit en vetten om te zetten naar glucose maar heb je ook een optimale afgifte van groei hormoon en insuline voor het belangrijkste deel van je training: de supercompensatie.
De ideale trainingsduur is 45, maximaal 60 minuten.

Met elke spiergroep 1 keer per week trainen
bijv. 1 keer per week rug
1 keer per week triceps enz.

De spieren hebben tijd nodig om te herstellen en te versterken drm dus 1 keer per week

( http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=3457 )
 
maar dan train ik toch maar 1x per week?
 
nee :p
je kan wel 5 keer per week trainen hoor
bijv:
dag 1: biceps+triceps
dag 2: buik
dag 3: borst
dag 4: rug
dag 5: benen
 
dat was ik dus ook al van plan:) moet nu weg, ill be back...groeten
 
kun je dit niet in 1 dag doen?

dag 1: biceps+triceps
dag 2: buik
dag 3: borst
dag 4: rug
dag 5: benen
 
ja, kan wel dit is een fullbody workout. Zit je trouwens wel een tijdje voor in de sportschool :). Maar je kunt je workout beter opdelen. Dit omdat elke spiergroep minimaal 72 uur rust moet hebben, en daarna nog moet herstellen (groeien). Ik weet niet hoe nieuw je in de sport bent maar als je echt net begint zou je een maand of 2 full body workouts kunnen doen. Ik raad echter meteen aan om te gaan splitten. Maar ga eerst eens de sticky's lezen, dan worden dit soort vragen meteen al beantwoord.
 
ik train net 3 dagen, en ben van plan dat 5x per week te gaan doen, of is dat teveel? ik krijg steeds verschillende tips te horen, de 1 zegt dit en de ander dat.

ps, wat zijn stickys?
 
bovenstaande topics in elke sectie. maar idd hou t bij de basisoefeningen en niet te lang trsainen

waarom 5 maal per week, 4 maal is voldoende

dag 1: biceps+triceps
dag 2: benen
dag 3: rust
dag 4: rug
dag 5: borst
 
dus dag 1: biceps 3 sets van laten we zeggen 12 reps, daarna hetzelfde met de triceps?
 
en moet het gewicht zo zijn dat je net 12 reps kunt halen, or what?
 
hoelang train je al? edit: 3 dagen.zie t net staan. forceer niets en leer eest de goede basis en techniek voordat je na verloop van tijd overnieuw kan beginnen. eerste en goede basis..erg belangrijk. dit heb ik zelf ook erg verwaarloosd door gelijk met zware gewcihte te beginne..heb ik erg veel spijt van .dus een wijze les


ik zou gaan voor een gewicht waar je net 8 mee kan halen maar toch de 10 moet gaan doen..snap je. in die richting denken. maar groeien doe je nie op de sportschool he. dat doe je in de rust en door goed te eten. dus ik zou zowiezo daar ook aan gaa werken, voeding vind ik belangrijker dan trainen, daar moet je 24/7 mee bezig zijn. is dat niet in orde en je training wel dan behaal je zekr niet de gewnste resultaten. dus post eens wat je eet in de andere sectie en kijk ens rond naar voorbeeldschemas ed.
 
Laatst bewerkt:
ik train pas 3 dagen...okay ik zal kijken naar mn eetgewoontes.
 
eet met regelmaat (om de 2 a 3 uur) voldoende hoogwaardige eiwitten, complexe koolhydraten en onv.vetten..dit moet je echter geleidelijk aan in je voedingsschemagaan toepassen. dus niet als een gek gelijk alles overhoop halen dat werkt alleen maar averechst t is goed dat je wilt bulken want dan is dat aanpassen een minder groot probleem. dus koop magere kwark, tonijn, kip (eiwitten) en havermout en volkoren brood voor de complexe kh en een flesje lijnzaadolie bij de reformwinkel voor onv.vetten.

maar idt is een globaal voorbeeld die je kan hanteren. kijk eerts eens goed rond en post zodanig je schema maar eens
 
Train zwaar en doe basisoefeningen en niet meer dan 3x per week trainen.Bekijk hoe je nu eet en maak dan een simpel offseason dieet op gebaseerd op je dagelijkse calorie behoefte.
 
aha dus zwaar trainen...ik ben 1.75 en weeg nu 60 kg. ben atletisch gespierd, wat ik al als een voordeel zie. of maakt t niks uit?
 
Back
Naar boven