MuscleMeat

Slap bij ochtend fitness workout (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mitch19

Cool Novice
Lid geworden
2 jan 2019
Berichten
58
Waardering
18
Lengte
1m92
Massa
95kg
Vetpercentage
14%
Beste,

Ik fitness (krachttaining) nu ruim 2 jaar 3x per week, waarbij ik tussen elke trainingsdag (1 uur intensief) een rustdag heb zitten om te herstellen. Nu merk ik de laatste tijd dat als ik een ochtend vroeg workout heb, dat ik me slap voel en mijn normale trainingsgewicht (bv bij benchpress) met heel veel moeite weggedrukt krijg. Net alsof mijn spieren nog niet goed wakker zijn. Dit terwijl ik wel zo'n 7 a 8 uur heb geslapen. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Alvast bedankt voor je reactie.
 
Hoeveel tijd zit er tussen wakker worden en trainen? En hoeveel eet je vooraf?

Ik ben sowieso altijd slapper als ik in de ochtend train. Altijd al zo geweest.
 
 
De avond ervoor meer eten.
Dit maakt een groot verschil.
Zeker als je wat carbs hebt 's avonds.
Heerlijke ochtend workouts gehad, des tijds toen er nog gyms open waren.
 
Dit maakt een groot verschil.
Zeker als je wat carbs hebt 's avonds.
Heerlijke ochtend workouts gehad, des tijds toen er nog gyms open waren.

Ik train al jarenlang vast om 6-7 uur sochtends. Als ik eens in het halfjaar ofzo wegens omstandigheden overdag train voel ik me dan juist slap en kut.

Kwestie van je voeding / levensstijl / mindset aanpassen aan je trainingstijd.
 
Het is gewoon wennen.

Als je normaal in de middag traint en je gaat dan ineens om 7:00 in de ochtend trainen zal het waarschijnlijk kut gaan. Als je dit altijd doet niet.
 
Ik train het liefst s’ochtends op een lege maag maar ik moet wel eerst goed wakker worden lol. Vanaf wakker worden tot aan training zitten er wel 3/4 kopjes espresso tussen :roflol:
 
Hoeveel tijd zit er tussen wakker worden en trainen? En hoeveel eet je vooraf?

Ik ben sowieso altijd slapper als ik in de ochtend train. Altijd al zo geweest.
Bedankt voor je reactie wovano.
Tussen wakker worden s'ochtends om 8.00uur trainen zit zo'n 1,5 uur tussen. En ik ontbijt ongeveer 1 uur voor mijn training.
 
De avond ervoor meer eten.
Bedankt voor je reactie Spambod.
Ik eet de avond ervoor meestal 1 hand gemengde ongebrande en ongezouten noten, en 1 bak magere kwark van 300gr.
Dit eet en at ik het afgelopen jaar, en ben dan ook zo'n 6 a 7 kilo aangekomen en merk zelfs dat ik er een beetje een buikje van krijg.
 
Bedankt voor je reactie Spambod.
Ik eet de avond ervoor meestal 1 hand gemengde ongebrande en ongezouten noten, en 1 bak magere kwark van 300gr.
Dit eet en at ik het afgelopen jaar, en ben dan ook zo'n 6 a 7 kilo aangekomen en merk zelfs dat ik er een beetje een buikje van krijg.
Dat ligt niet aan die nootjes en kwark, maar aan je totale voeding. De tip in de avond meer eten is een prima tip, maar dan moet je ergens overdag minder eten.
 
Lijkt wel of 9/10 mensen beter gaan op later op de dag het grootste percentage van de voeding naar binnen werken. Meer trek, betere prestaties de volgende ochtend en indirect dus minder kans op snoepen.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb gisteravond wat extra gegeten en na een goede nachtrust van 7,5uur heb ik vanochtend vroeg 2 uur voor mijn training ook meer gegeten. (buiten mijn havermout ontbijt met melk en kaneel, tevens 2x 2 plakken donker roggebrood met kipfilet) Tevens 0,5 ltr water gedronken. Ik weet niet wat de doorslag heeft gegeven maar ik presteerde met krachttraining veel beter.
 
Back
Naar boven