MuscleMeat

slapen

Bezoekers in dit topic

Riko

Cool Novice
Lid geworden
9 jan 2011
Berichten
129
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
68kg
Vetpercentage
11%
wie heeft er ook zo'n moeite om in een drukke school of werkweek aan genoeg uren slaap te komen?

en hoeveel uur per nacht is goed genoeg als je spieren wilt opbouwen?
7 / 8 uur?
 
Ik, verschilt per persoon.. Jij hebt misschien maar 6 uur nodig terwijl Pietje er 8 nodig heeft..
 
Ach ja slapen. Het is wel belangrijk, maar het komt er vaak niet van he. Ik zou wel zo veel mogelijk proberen het regelmatig gehouden. Zelf slaap en eet ik heel onregelmatig. Aan het begin van het jaar ontgroening gehad waarbij alles op exacte tijden plaats vond, voelde me daarna opvallend fit.
 
Maak zelf altijd 6 uurtjes en een keer per week slaap ik uit en dat is dan 8 uurtjes meestal. Is voor mij genoeg.
 
ongeveer half 12 naar bed en half 7 er weer uit.. is net genoeg voor mij, en in de weekend uitslapen ofcourse om dan in de middag te trainen :)
 
Ik heb toch wel 8 uur slaap per nacht nodig om me fit te voelen. Als ik mijn wekker niet zet dan slaap ik zo 9-10 uur per nacht.
 
Om goed uitgerust te zijjn, minimaal 7 uur nodig. In de praktijk haal ik meestal maar 6, dus beetje interen tot het weekend...
 
Dit is natuurlijk persoons- en leeftijdsafhankelijk. Ik heb zelf ook minimaal 8 uur nodig, hoewel ik ook een lange tijd met 6 uur per nacht door kan. Dan zit de stemming er alleen niet zo goed in :p

Het zal ook te maken hebben met hoe fysiek en mentaal actief je bent overdag, denk ik.
 
als ik mijn wekker niet zet slaap ik zo een 9 uur.....maar voor mijn werk moet ik er soms half 6 uit en ga dan daarvoor pas 12 uur slapen dus krap aan 6 uur. En na het werk nog steeds fit genoeg om te kunnen trainen op beestachtiguh levels. Soms wel ff een oplaad dagje van 10uur nodig :p
 
8-9 uur per dag.
 
7-8uur voor volwassene idd, mag blij zijn dat ik 5 haal laatste weken... morgen kan ik uitslapen naast me meisje (L)
 
Slaap eigenlijk altijd wel 8 uur, anders kan ik me overdag ook echt niet concentreren.
 
In principe wil ik 8-10 uur slaap hebben om lekker uitgerust te zijn, en daar kom ik zonder wekker ook wel op. :) Anders is het doordeweeks meestal 6-8 uur en dan voel ik me wel rot als ik wakker word, maar heb daar verder de rest van de dag geen last meer van. Wat dat betreft merk ik dat het met creatine supplementatie wat minder uitmaakt hoeveel ik slaap, en ik kan erdoor ook wat moeilijker in slaap vallen denk ik.
 
Het liefst 9 a 10 uur.

7 a 8 is ook nog oke.
 
Ik slaap 10 tot 12uur per dag/nacht... minder dan voel ik me k*t en slap :D.
 
Heel mijn slaapritme is compleet verdoet door dat klote HBO.

Moet nu ook minimaal 10 uur slapen wil ik me goed voelen.

Wordt nu elke dag rond half 1 wakker. Ga rond half 3 slapen ofzo.
 
Heel mijn slaapritme is compleet verdoet door dat klote HBO.

Moet nu ook minimaal 10 uur slapen wil ik me goed voelen.

Wordt nu elke dag rond half 1 wakker. Ga rond half 3 slapen ofzo.

Heb ik ook last van, al sinds het MBO trouwens.
Daarnaast heb ik ook last van spontaan heel vroeg wakker worden en dan je heel uitgerust voelen terwijl je maar 3-4 uur geslapen hebt en dan heb je in principe nog twee uren dat je kunt slapen dus je pakt die rust maar dan word je zo 4-5 uur later wakker.

bad leersysteem is bad..


Beste is nog altijd een vast patroon hebben maarja dat krijg je tegenwoordig lastig tenzij je in het leger zit :).
 
Mwha, ik heb een vast patroon, ik werk niet (hoeft ook niet ;) ) , ga elke dag tussen 0:00 en 3:00 snachts naar bed, neem wel een slaappil (zolpidem), maar die is kortwerkend, en word altijd rond 11:00 13:00 wakker :).

Wel altijd heerlijk uitgerust :D.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven