Mijn slaaprecord heb ik gevestigd na een enerverende jongerenbijeenkomst in Rusland waar van 's nachts slapen niet zo veel kwam (van bij kampvuur zingen en zo wel)
Nou, ik nam de boot van Helsinki naar Travemünde en dat duurde dus ongeveer 24 uur. Ik ga om 22 uur naar bed in een slaaphut die pikkedonker is. Word om 2 of 3 uur 's nachts even wakker, ga plassen en weer slapen.
Toen ik opnieuw wakker werd zag ik mensen in mijn kamer bezig in te pakken. Ik vroeg ze waarom ze dat deden.. We zijn er al! Huh? Bleek ik tot 16 uur 's middags doorgeslapen te hebben.. in totaal dus 18-2 = 16 uur van de wereld geweest

.
Dat was in 1995.. de volgende dag reed ik 's nachts door en heb voor het eerst achter elkaar 400 km gereden in 40 uur (wel met volledige vakantie-uitrusting). Mijn fietsmaatje, die net Parijs-Brest had gereden, pakte me bij wijze van spreken in het nekvel en heeft vanaf toen niet gestopt me zover te krijgen ook eens zoiets te proberen..
Mijn niet-slaaprecord ligt overigens rond de 72 uur..
Meestal slaap ik rond 7-8 uur. Ben ik hyper van spinning, dan is 6 uur voldoende.. doe ik een week of meer niets aan sport, dan is 8 uur nog niet genoeg en heb ik 's middags ook slaap, tenzij ik per sé vroeg op moet, maar dan ben ik geradbraakt.
Die slaap hangt ook zeer sterk samen met de hoeveelheid KH die ik naar binnen heb gewerkt. Sinds ik een ketodieet doe, ben ik bijna niet meer slaperig, muv het weekend wanneer ik KH vreet.
Greetz
Espi