XXL Nutrition

Slaperig (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ronins

Novice
Lid geworden
3 sep 2019
Berichten
18
Waardering
5
Lengte
1m80
Massa
83kg
Hallo

Ik wist zo goed niet waar ik dit moest plaatsen mijn excuus daarvoor.

Ik zit met een probleem, namelijk dat ik erg slaperig ben naar het eten en tijdens mijn trainingen. Op werk heb ik er geen last van ma naar het warm eten thuis begint het langzaam te komen, me ogen worden zo zwaar en ik ben zo moe. Het liefst wil ik dan zsm gaan slapen. Tijdens me trainingen gaan de eerste 2/3 oefeningen nog maar daarna ben ik veels te moe om door te gaan :C gewoon te moe en helemaal op!.

Ik ben pas een begin 30er, eet goed, vitamines, veel koffie, veel eiwitten en warm eten vandaag bv heb ik na het wakker worden 80gram havermout en een appel op, op werk 4 volkoren boterhammen met cottage, 5 kopjes koffie en banaan en thuis warm eten 80 gram rijst + kom aardappelen, kipfilet en ander groente op en voor het trainen nog een glas whey + banaan en handjevol pinda nootjes.

Verder slaap ik -+ 6 uurtjes op een dag en werk ik in de logistiek (lichamelijk geen zwaar werk).

Ik train thuis op de zolder met raam een beetje open.

Wat doe ik verkeerd?! Dank u
 
Mss eens een cafeïne tabletje proberen?
Of een powernapje tussendoor.
 
Mss eens een cafeïne tabletje proberen?
Of een powernapje tussendoor.

Bedankt voor je snelle reactie

Ik weet niet wat dat zijn maar zoek het zo op wat ik wel heb is een pre workout C4 alleen neem ik deze niet omdat ik op meerdere sites ben tegengekomen dat men zoiets beter kan vermijden vanwege de creatine welk de lever lui maakt.
 
Te weinig slaap?


Wat is veel?

Hmm met 8 uur slapen heb ik dat ook.

Het geke is is dat ik het na het warm eten krijg en dan fitnessen is helemaal de druppel
 
Ik denk dat je het beste op dit forum wat info gaat doen over alles.
Succes
 
Of om te beginnen de laatste 6 uur voor je naar bed gaat geen koffie meer drinken. Dat kan de kwaliteit van je slaap al verbeteren.
 
Zet je voeding ook een goed op papier. Kcal macros en bereken je onderhoud.
Tekort aan kcal kan ook een oorzaak zijn.
Lijkt erg weinig eten voor je stats en vooral weinig vetten.
Voeding kan invloed hebben op slaperigheid.

Na t eten trekt energie naar je maag voor vertering. De after lunch dip en after dinner dip zijn ook bekend.

Hoe is je dagritme?
Wijk je in weekenden veel af? Als in lang uitslapen etc?
 
Zet je voeding ook een goed op papier. Kcal macros en bereken je onderhoud.
Tekort aan kcal kan ook een oorzaak zijn.
Lijkt erg weinig eten voor je stats en vooral weinig vetten.
Voeding kan invloed hebben op slaperigheid.

Na t eten trekt energie naar je maag voor vertering. De after lunch dip en after dinner dip zijn ook bekend.

Hoe is je dagritme?
Wijk je in weekenden veel af? Als in lang uitslapen etc?

Ik denk ook dat het aan me voeding ligt want zoals gezegd, zodra ik klaar ben met warm eten begint de hele ellende en hierdoor kan ik geen training compleet afronden. Weekends slaap ik hooguit 2 uur meer. Maar dat helpt ook niet.

Zat net te denken dat me zolder misschien te warm is.... misschien de volgende keer een ventilator meenemen.

Helemaal stoppen met koffie

Warm eten iets minderen

Hmmm.... zijn er nog meer tips?.
 
Mwa klinkt als een afterdinnerdip bij iemand die al moe is. Niet gek ook met 6 uur slaap en lichamelijk actieve baan. Structureel meer slapen en dan gaat het waarschijnlijk vanzelf weg.
 
Misschien moet je eens wat minder koffie drinken, te veel stimulants kan ook averechts gaan werken

En meer slapen ja
 
6 uur slaap lijkt me erg weinig.
Zoals al aangegeven wellicht minderen met de koffie.

Of eens langs de huisarts on bloed te laten prikken, wellicht kom je vitamine of mineralen te kort.
 
Oké beste mensen, ik zal jullie tips gaan volgen. Dank u allen
 
Back
Naar boven