Fitness Seller

Slecht in slaap komen na sporten in de avond

Bezoekers in dit topic

Looney-_-

Cool Novice
Lid geworden
28 jul 2020
Berichten
73
Waardering
28
Lengte
1m87
Massa
81kg
Vetpercentage
12%
Ik sport 3x in de avond (groepstraining dus kan niet eerder) meestal ben ik dan rond 22.00 klaar. Alleen duurt het dan lang voordat ik in slaap kan vallen. Meestal slaap ik rond 23.30 maar vannacht duurde het uren voordat ik in slaap viel. Ik gebruik geen oppep middelen of wat dan ook. Kent iemand zichzelf in dit verhaal en heeft iemand tips om eerder in slaap te kunnen vallen? (Gister was de eerste training na bijna 10 maanden ziek te zijn geweest, dus misschien speelt het ook mee dat mijn lichaam niet zoveel gewend meer is.
 
Bekend probleem, ik heb mijn indeling erop aangepast. In de ochtend zware trainingen, in de avond doe ik rustiger aan.
 
Ja, dat hoor je helaas wel vaker. Een goede Cooldown, misschien even rustig uitlopen. Warme douche... boek lezen, slaapmeditatie. En vooral niet te “druk” maken dat je niet kan slapen. Rust vinden. Misschien Idd weer even wennen, sporten (hartslag verhogen) maakt veel los in lijf en geest.
hopelijk gaat het snel beter, maar er zijn mensen die beter gaan met eerder op de dag sporten! Succes
 
Zoals hierboven al gezegd, kan gebeuren als je later in de avond traint.

Ik zou het even googlen, genoeg tips op internet en mensen die er ook last van hebben.
 
Zoals hierboven al gezegd, kan gebeuren als je later in de avond traint.

Ik zou het even googlen, genoeg tips op internet en mensen die er ook last van hebben.
Jij kon zeker ook niet slapen 😂
 
  • Heart
Waarderingen: vntl
(Gister was de eerste training na bijna 10 maanden ziek te zijn geweest, dus misschien speelt het ook mee dat mijn lichaam niet zoveel gewend meer is.
dit speelt zeker mee, sporten brengt je lichaam in een stress situatie
en heeft tijd nodig om te kalmeren, soms enkele uren, verschilt per persoon hoe snel je kan ontspannen
dus bereid je voor om te gaan slapen, ontspannende activiteiten, wandelen, lezen, mediteren
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven