MuscleMeat

Slecht slapen cut

Bezoekers in dit topic

Rickje_020

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m77
Massa
70kg
Vetpercentage
14%
Hoi allemaal,

Ik ben natty en ik zit momenteel al bijna 12 weken in een cut. Ik heb volgende week vrijdag een shoot. Ik zit momenteel op een vetpercentage van 9/10 %

Ik heb wel een probleem waar ik heel erg last van heb momenteel en dat ik slapen. Ik kan makkelijk in slaap vallen, maar ik word vaak wakker en slaap minder lang dan normaal. Als ik wakker word gaat dat vaak gepaard met honger. Ik heb de afgelopen nacht een melatoline pil genomen maar dat heeft denk ik niet veel geholpen.

Voor het slapen heb ik altijd mijn kwark en blauwe bessen / puur chocola het vult redelijk. Ik slaap niet met een lege maag.

Hebben jullie tips wat kan ik hier tegen doen?

• Like
Waarderingen: Maximum Effort
Kan wel alle basics op gaan noemen, maar meeste rendement haal je uit al je caf eruit op de hele dag. Indien je toch een monster junk bent dan <12.00 en daarna niets en ook geen flessen cola zero of liters koffie. Pwo zonder caf indien je savonds/eind vd middag traint. Routine met opstaan en liefst elke dag zelfde tijd slapen/ opstaan.

Als bovenstaand niet werkt, begin dan aan kinderen. Kans is groot dat je dan uitgeput dagelijks 21.00 in bed duikt.

• Like
Ik ga 20:00 avondeten en 22:00 naar bed. Zo heb ik 's ochtends pas honger.

Ga ik 17:30 avondeten dan krijg ik ook honger.
Steeds vaker speel ik met dezelfde gedachte, komt bij dat je dan tot die tijd heel effectief je dag kan besteden imo. Thuis het er doorheen krijgen is alleen waarom ik het nog niet test ;)

• Like
Waarderingen: apfelstrudel
Ik ga 20:00 avondeten en 22:00 naar bed. Zo heb ik 's ochtends pas honger.

Ga ik 17:30 avondeten dan krijg ik ook honger.
Dat is juist niet slim, aangezien voor vele het avond eten juist een grote meal is en je dus in je slaap het nog moet verwerken. Zou dan een “pre bed meal” nemen die minder volume bevat en makkelijker te verteren is, oa kwark/ cor / havermout etc etc

• Like
Waarderingen: Maximum Effort en Mrmtty20
Dat is juist niet slim, aangezien voor vele het avond eten juist een grote meal is en je dus in je slaap het nog moet verwerken. Zou dan een “pre bed meal” nemen die minder volume bevat en makkelijker te verteren is, oa kwark/ cor / havermout etc etc
Ja dat doet hij al en hij heeft honger.
Voor het slapen heb ik altijd mijn kwark en blauwe bessen / puur chocola het vult redelijk. Ik slaap niet met een lege maag.

• Like
Waarderingen: AK
  • Topic Starter Topic Starter
Ja dat doet hij al en hij heeft honger.

Jup pre bed meal is dan kwark met blauwe bessen / puur chocola en een beetje whey.

Ik heb heel mijn cut er geen last van gehad, merk nu sinds de afgelopen 3 dagen dat ik dus echt slechter slaap terwijl ik niks anders doe dan normaal. Gelukkig mag ik van mijn coach eventueel leegte aanvullen met 40 gram Brinta 15 gram whey.

• Topic Starter Topic Starter
Wat bedoel je hiermee? Als je honger ervaart je bovenstaand dan extra kan nemen?
Ja als ik heel erg leeg ben, honger ervaar. Dus dat zou een optie kunnen zijn maar ik zit op zo’n laag vet % dit is mijn lichaam niet gewend. Ik denk dat het daar aan kan liggen maar ik moet nog even strijden tot mijn shoot volgende week vrijdag. Daarna ga ik een langdurige bulk in.

Ja als ik heel erg leeg ben, honger ervaar. Dus dat zou een optie kunnen zijn maar ik zit op zo’n laag vet % dit is mijn lichaam niet gewend. Ik denk dat het daar aan kan liggen maar ik moet nog even strijden tot mijn shoot volgende week vrijdag. Daarna ga ik een langdurige bulk in.
Denk dat je zelf al het antwoord geeft. Doorbikkelen tot de shoot, denk niet dat die 200kcal je honger gaan stillen. En als je ze wel eet en nog honger hebt, wat dan?

• Like
  • Like
Waarderingen: Solway Firth
Of gewoon alle maaltijden even groot maken met evenveel tijd ertussen

• Like
Waarderingen: Maximum Effort en AK
  • Like
Waarderingen: BB_
Hoi allemaal,

Ik ben natty en ik zit momenteel al bijna 12 weken in een cut. Ik heb volgende week vrijdag een shoot. Ik zit momenteel op een vetpercentage van 9/10 %

Ik heb wel een probleem waar ik heel erg last van heb momenteel en dat ik slapen. Ik kan makkelijk in slaap vallen, maar ik word vaak wakker en slaap minder lang dan normaal. Als ik wakker word gaat dat vaak gepaard met honger. Ik heb de afgelopen nacht een melatoline pil genomen maar dat heeft denk ik niet veel geholpen.

Hebben jullie tips wat kan ik hier tegen doen?
Gooi er eens 60g havermout doorheen

In wat voor tekort zit? Hoeveel kcal heb je per dag? Mogelijk anders gaan trainen op het laatst?

Terug
Naar boven