Fitness Seller

Slecht slapen ZMA/magnesium? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sjongiee

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 sep 2008
Berichten
134
Waardering
1
Lengte
1m90
Massa
101kg
Vetpercentage
18%
Beste BB'ers,

Hopelijk zit ik in het goede topic:

Daar ik van nature een vrij onrustige slaper ben en veel wakker wordt ben ik 2 weken geleden begonnen met ZMA. Sinds ik dit neem val ik redelijk snel in slaap en slaap in 1 stuk door (heel diep) tot half 4, echter lig ik elke nacht klaarwakker om half 4 en kom dan ook niet meer in slaap. Hier had ik voor ZMA gebruik dan weer geen last van, werd wel wakker op diverse tijdstippen in de nacht maar kon dan na een kwartiertje/half uurtje wel weer wat slaap pakken.

In de veronderstelling dat dit toch door de ZMA komt heb ik 3 dagen magnesium citraat 400 mg gebruikt 30 min voor het slapen, ook deze nachten weer hetzelfde probleem, klaarwakker tussen 3 en 4.

Ik kan op internet niets vinden over slapeloosheid door magnesium, juist het tegenovergestelde. Heb dan ook geen idee waar dit vandaan komt.

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Zeker omdat ik 5-6 keer per week train heb ik minimaal 8 uur slaap nodig. Heb nu het gevoel dat ik langzaam leeg loop.

Alvast bedankt!
 
Hi Sniezel, bedankt voor je reactie. Ik had begrepen dat GABA juist beter is voor het in slaap vallen en dat ZMA juist voor langer doorslapen is. Heb je zelf ook ervaring met ZMA?
 
Hi Sniezel, bedankt voor je reactie. Ik had begrepen dat GABA juist beter is voor het in slaap vallen en dat ZMA juist voor langer doorslapen is. Heb je zelf ook ervaring met ZMA?

Ja ik heb ook ervaring met ZMA alleen ik slaap er juist wat onrustigger van. Ik neem het daarom in de ochtend als natural testosteron booster samen met Vit D3

Echt waar, neem die ZMA sochtends en GABA een half uur voor het slapen gaan.
De eerste keer dat je GABA neemt lijkt je ademhaling te stoppen, heel bizar. Je valt bijna direct in coma :D

Als ik gaba neem heb ik aan 6uurtjes slapen wel genoeg. Zonder gaba heb ik echt een uur langer nodig. Gaat je zeker bevallen!
 
Thanks! Ga ik zeker bestellen dan, neem je qua ZMA wel 3 tabs sochtends?

En de poedervorm van Dymatize is beter dan de GABA tabs?
 
In afwachting van de GABA heb ik de ZMA alvast naar de ochtend verplaatst, voor mijn gevoel iets beter en langer geslapen :)
 
Thanks! Ga ik zeker bestellen dan, neem je qua ZMA wel 3 tabs sochtends?

En de poedervorm van Dymatize is beter dan de GABA tabs?

Geen idee, ik heb alleen de poedervorm van dymatize geprobeerd.
 
Ja ik heb ook ervaring met ZMA alleen ik slaap er juist wat onrustigger van. Ik neem het daarom in de ochtend als natural testosteron booster samen met Vit D3

Echt waar, neem die ZMA sochtends en GABA een half uur voor het slapen gaan.
De eerste keer dat je GABA neemt lijkt je ademhaling te stoppen, heel bizar. Je valt bijna direct in coma :D

Als ik gaba neem heb ik aan 6uurtjes slapen wel genoeg. Zonder gaba heb ik echt een uur langer nodig. Gaat je zeker bevallen!

Goeie tip man! :thumb:
 
Thanks! Morgen heb ik de GABA als het goed is binnen, paar dagen proberen en dan laat ik het weten :)
 
Back
Naar boven