XXL Nutrition

Slecht slapen

Users who are viewing this thread

wovano

Moderator
Moderator
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
10 jun 2010
Lengte
1m86
Dat dat ik ook. Eet altijd een ommesletje voor het slapen gaan anders word ik helemaal wakker met hongerklop
Ik train in de avond dus een groot deel van mijn kcal consumeer ik als post workout na 19.30u. Heb er met slapen eigenlijk geen last van dus geen idee waarom dit als advies gegeven wordt.

Portonia1

Ripped Bodybuilder
Podcast meister
Lid geworden
9 jan 2014
Lengte
1m90
Massa
100kg
Vetpercentage
14%
Eten doe ik wel ook gewoon voor het slapen.
Drinken stop ik ook wel 1,5/2 uur mee voor ik ga slapen.
Gebroken nachten kan ik echt niet over.

Steks

Massive Warrior
Lid geworden
21 feb 2017
Lengte
1m82
Massa
92kg
@TS focus je niet zo op de acht uur slaap, als je makkelijk in slaap valt en (redelijk) uitgerust wakker na 5 uur slaap, ga dan gewoon je bed uit. Probeer dit eens een paar dagen.

Mentat

Monstrous Giant
Lid geworden
19 jan 2015
Lengte
1m83
@TS focus je niet zo op de acht uur slaap, als je makkelijk in slaap valt en (redelijk) uitgerust wakker na 5 uur slaap, ga dan gewoon je bed uit. Probeer dit eens een paar dagen.
Vast ritme houden met:
1. Uit bed, eventueel snel naar buiten, onderweg of wandelen (bijstellen biologische klok;
2. In bed, vast ritueel, liefst ook zelfde tijd;
3. Te lang in bed is ook niet goed;
4. Je kan kijken welke tijden met eten en drinken beter of slechter werken.

Dat dat ik ook. Eet altijd een ommesletje voor het slapen gaan anders word ik helemaal wakker met hongerklop
Daar zal ze blij mee zijn!
# lachen met AutoCorrecties

Steks

Massive Warrior
Lid geworden
21 feb 2017
Lengte
1m82
Massa
92kg
Vast ritme houden met:
1. Uit bed, eventueel snel naar buiten, onderweg of wandelen (bijstellen biologische klok;
2. In bed, vast ritueel, liefst ook zelfde tijd;
3. Te lang in bed is ook niet goed;
4. Je kan kijken welke tijden met eten en drinken beter of slechter werken.
Heb ik nooit gedaan, ik ben er niet voor gemaakt om elke dag even lang te slapen. :D

Mentat

Monstrous Giant
Lid geworden
19 jan 2015
Lengte
1m83
Heb ik nooit gedaan, ik ben er niet voor gemaakt om elke dag even lang te slapen. :D
Jij hebt toch ook ploegendiensten? Bovendien open jij geen topic met slaapproblemen. :D

Ik ben er ook niet voor gemaakt, maar het helpt me als ik mezelf er toch toe kan zetten, anders ga ik steeds iets tekort slapen tot ik kapotmoe ben.

Laatst bewerkt:

Steks

Massive Warrior
Lid geworden
21 feb 2017
Lengte
1m82
Massa
92kg
Jij hebt toch ook ploegendiensten?
Ja, mede daardoor. Toen ik nog studeerde sliep ik heel vaak van zondag op maandag gewoon niet. Zeker niet als ik zondags uitsliep.

kazamafury

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
10 dec 2006
Probeer de ademhalingstechniek van Wim Hof is voor je gaat slapen, bij mij werkt dat soms. Ik heb ook perioden dat ik moeilijk in slaap kom en snachts vaak wakker wordt :(

Wat helpt een hyperventilatietechniek bij willen gaan slapen?

Ano_169040

Cool Novice
Lid geworden
27 feb 2020
Lengte
1m81
Massa
88kg
Vetpercentage
24%
Wat helpt een hyperventilatietechniek bij willen gaan slapen?
Neus-buikademhaling wat aangeleerd wordt bij mensen met chronische hyperventilatie helpt inderdaad ook voor het rustig inslapen.

kazamafury

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
10 dec 2006
Neus-buikademhaling wat aangeleerd wordt bij mensen met chronische hyperventilatie helpt inderdaad ook voor het rustig inslapen.
De techniek van Wim Hof zorgt juist voor hyperventilatie....niet het voorkomen ervan ;)

Naar boven