AndroidHealthClinic

Slecht voor de groei? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Anoniem_88

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 sep 2006
Berichten
5.453
Waardering
543
Hey,

Heb ff vraagje wist niet precies waar ik dit moest poste???
Ik ben nu 17 jaar en ben pas op fitness gegaan, en ik heb vaak gehoord dat dit slecht voor de groei kan zijn. Of geld dat alleen als je je eigen lichaam teveel belast en dit dan ook altijd doet.
En van een ander hoor ik dat fitness juist goed is voor je groei:rolleyes:

Wie kan me helpe Alvast bedankt:cool:
 
re slecht voor de groei

ik heb ook gehoord dat te zwaar trainen niet goed is als je in de groei bent maar "te "is nooit goed ook niet als je ouder bent als 17.
Begin gewoon niet te zwaar bouw eerst een goede basis op en bouw dat steeds verder uit dan moet het volgens mij geen donder uit maken .
sporten is gezond voor iedereen en fitness\krachttraining is ook sporten dus zolang je het niet overdrijft en goede begeleiding hebt zou ik zeggen ga lekker trainen .
 
Fitness is geen probleem, de krachtten die op je gewrichtten werken zijn veel kleiner dan bij een basketball sprong bijvoorbeeld.

Gewoon lekker je gang gaan dus :)
 
Is volgens mij redelijk achterhaald, dat het je groei belemmerd. Zo gebruiken kleine judokas b.v. ook regelmatig gebruik van maximale belasting als ze hun tegenstanders op tillen en onderuit halen.
Ik zou er wel op letten dat je niet te zwaar gaat trainen just in case, maar dit heeft vooral te maken met de belasting op je pezen en banden wanneer je pas gaat trainen..
Houd het gewoon boven de 6 reps en lekker trainen maar.
 
dat je niet meer groeit is bullshit geloof ik. Denk dat ergens een keer misverstand is opgetreden tussen naturel trainen en het gebruik van anabolen. Bodybuilding wordt vaak geassocieerd met anabolen en ik denk dat daar de misverstand in zit.
 
Discutabel puntje idd, is hier meer dan eens voorgekomen en besproken; groeischijven zouden stoppen met groeien, etc...

Velen hier zullen bull sh*t zeggen: uit eigen ervaring vaak, gebruik maar eens de zoekfunctie, zul je 't zelf zien.
 
kijk maar naar lee priest, die is ook zo vroeg begonnen met trainen ;)
 
het is genetisch vastgeld hoe groot je wordt.
waar je wel om moet denken is dat je niet te mal moet beginnen met trainen
maar eerst een basis opbouwt anders krijg je misschien last van je spieren (aanhechtingspunten) enzo.
 
Combineer je kt met cardio en dergelijke, Je bent nog niet volgroeit tot je 18-19 jaar ongeveer, Als je nu voluit gaat trainen wat dus inhoud dat je je spieren gaat beschadigen ga je de natuurlijke groei van je lichaam tegen. Omdat je testosteron productie nu overuren maakt groei je van nature al veel. Omdat je lichaam nog teveel "zelf" wil groeien zou ik aanbevelen gewoon lekker kt te doen maar niet te zwaar/heavy te gaan. Natuurlijk is dit mijn persoonlijke mening.
 
Combineer je kt met cardio en dergelijke, Je bent nog niet volgroeit tot je 18-19 jaar ongeveer, Als je nu voluit gaat trainen wat dus inhoud dat je je spieren gaat beschadigen ga je de natuurlijke groei van je lichaam tegen. Omdat je testosteron productie nu overuren maakt groei je van nature al veel. Omdat je lichaam nog teveel "zelf" wil groeien zou ik aanbevelen gewoon lekker kt te doen maar niet te zwaar/heavy te gaan. Natuurlijk is dit mijn persoonlijke mening.

ieder zijn mening idd, maar wat definieer je onder zwaar trainen? Ik ben zelf net 18, stats staan in sig. Als je dat zwaar vind, is je theorie voor mij niet juist. Heb nog geen last gehad van het trainen, was altijd een van de kleinste van de klas, en ben 1.80 Is niet zo groot, weet ik maar is gewoon genetisch aangelegd. Men moeder is kop kleiner dan mij, men broer ook en men vader is paar cm kleiner. Gewicht heeft geen effect op je gewrichten, buiten als je misschien een huge blessure hebt (maar zelfs dan weet ik het nog niet...)
 
Gewoon er tegen aan. Mocht je stoppen met groeien ben je toch altijd nog een tiger4evah!
 
Back
Naar boven