AndroidHealthClinic

slecht? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
Is het slecht om 6 dagen in de week te trainen
 
Ja, dan krijg je niet genoeg rust...5 dagen kon nog net, 6 niet..
 
waarom zou je? in 4x 1 uur red je alle belangrijke BB spieren. anders nog in 5x...
 
Mee eens 4x per week meer dan genoeg om je lichaam er flink van langs te geven.
 
ik weet niet zo goed wat je in die 6 dagen wil doen. Als je cardio mee rekent, zou het op zich nog wel kunnen.

maar ik vind ook 3 a 4 dagen zat wat betreft krachttraining.
 
5 dagen lukt ook nog goed hoor (train dagen). zo train ik ook en ik heb minimaal 72 uur of meer rust tussen elke training.

goed eten is dan wel belangrijk
 
4 dagen in de week max! dan krijg je genoeg rust!
 
jep 4 days is de max! Je zult merken dat als je een langere tijd 5 a 6 dagen in de week gaat trainen, dat je het op een gegeven moment niet meer trekt! Eventueel met een kuur zou het nog wel kunnen omdat je dan sneller hersteld. Kuur je niet: blijf bij 4.
 
Het is totaal afhankelijk van je zelf! Als je goed eet, verstandig traint, en goede aanleg hebt dan kan je best 6x in de week trainen. Normaal gesproken denk ik dat 4 a 5 keer het maximum is. En 1 natuurlijk het minimum....
 
mijn ineziens is 6x veel te veel, normaliter bij een goed dieet en voldoende rust en een kantoorbaan is 3-4x de max, zit je in een kuur dan zou 5x evt. nog kunnen , maar 4x is echt voldoende. Vergeet niet dat het lichaam hersteld in rust.
 
Originally posted by Frenkpie
5 dagen lukt ook nog goed hoor (train dagen). zo train ik ook en ik heb minimaal 72 uur of meer rust tussen elke training.

goed eten is dan wel belangrijk

5x trainen in de week en dan 72uur tussen elke training?? 72uur zijn 3 dagen!! dus dan heb jij een week van 15dagen... lijkt me een beetje sterk hè :D
 
Ik denk dat hij de training van een bepaalde spiergroep bedoeld, dus 72 uur tot de volgende 'overlapping'.
 
Originally posted by Rob G
Ik denk dat hij de training van een bepaalde spiergroep bedoeld, dus 72 uur tot de volgende 'overlapping'.

zie:D
 
Is het slecht om 6 dagen in de week te trainen

neen


MAARRRRRRRRR

het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe je jezelf organiseert en dergelijke.

bijvoorbeeld, als gewichtheffer of powerlifter kan je héél goed 6 dagen in de week trainen. niet alle trainingen zijn even zwaar en sommige trainingen dienen om op techniek te werken, of om van een vorige workout te herstellen (ja hoor, rust is niet de enige manier om goed te herstellen!)

als bodybuilder kan dit ook. en je hoeft niet per se een kurende bb te zijn om dit te kunnen. het is een kwestie van recuperatie, en organisatie. sommige mensen die hevig 'in den bulk' zitten kunnen soms wel een frequentere training aan.


dus het kan
is het noodzakelijk? neen
maar het is zeker geen zonde, en het is in ieder geval beter dan niets
 
Originally posted by Frenkpie
5 dagen lukt ook nog goed hoor (train dagen). zo train ik ook en ik heb minimaal 72 uur of meer rust tussen elke training.

goed eten is dan wel belangrijk
Precies, ik train sinds enkele weken 5 dagen /wk en het lukt wel, maar je moet optimaal rusten en heel goed eten, ik ben nog nooit zo goed gegroeid!
 
Idd, voeding speelt een van de belangrijkere rollen in de hoeveelheid dat je kunt trainen. Grotendeels is je training calorisch bepaald. Maar dan toch ben ik van mening dat je voldoende moet rusten...je zou misschien met 6x wel kunnen herstellen, maar dat er dan ook nog eens supercompensatie optreed??? Vergeet dat maar...
 
6 dagen vind ik teveel..toch als je het over progressief BB hebt. Als je 5 dagen kracht traint en de overige 2 cardio (vetverbranding) dan zie ik geen probleem...
Verder hangt het deels ook van je job af, een kantoorbediende zal zijn/haar lichaam minder belasten dan een arbeider enz...
 
Back
Naar boven