AndroidHealthClinic

Slechte fysio

Bezoekers in dit topic

Ik wil kunnen voldoen aan de toelatingseisen voor de SEALS...

Alleen aan dit topic heb ik al genoeg om te kunnen zeggen dat je niet bij de Seals gaat komen. De toelatingseisen zul je allicht kunnen halen. Alleen als jij denkt 15 centimeter links te kunnen gaan als je instructeur daar zegt dat je naar rechts moet schoppen ze je de oceaan gewoon weer over.
 
Is de rest van het schema wel goed zo?
Is het alleen 5x5 + fysio?

Zo ja, dan is je schema goed.
Zo nee, dan is je schema niet goed.

Hartstikke leuk dat je fit genoeg wil worden voor uitdagende baan bij een krijgsmacht, dat wilde je al eerder, daar wilde je ook liever in discussie dan geholpen worden, maar ook dat doel begint met gewoon een basisschema als 5x5!
 
Alleen aan dit topic heb ik al genoeg om te kunnen zeggen dat je niet bij de Seals gaat komen. De toelatingseisen zul je allicht kunnen halen. Alleen als jij denkt 15 centimeter links te kunnen gaan als je instructeur daar zegt dat je naar rechts moet schoppen ze je de oceaan gewoon weer over.

De toelatingseisen geven vaak een vertekend beeld van de rest van de opleiding. Soms zijn toegansproeven echt simpel vergeleken met wat ze je de week erop al voorschotelen.

Zowel fysiek als mentaal.
 
Het is het 5x5 schema fysio en push en pull ups
 
Ik heb onderstaande maar weer voor je opgegraven uit je vorige topic: https://forum.bodybuilding.nl/topics/5x5-schema.417749/page-17#post-10093031
=====
Je topic is wel enorm aan het ontsporen (dit keer ligt het voornamelijk aan jou). Sommige mensen hier willen je echt helpen, maar je maakt het hen en jezelf niet gemakkelijk.
Ik denk dat je er goed aan doet terug te gaan naar de basis.

Je wil fit genoeg zijn voor een zware baan bij een krijgsmacht.
1. Wat denk jij dat je daarvoor moet kunnen op fitness gebied?
tip: Vaak verwarren mensen minimum eisen met wat een goede basis zou zijn, ook verwarren ze wat optimaal is voor de opleiding met het wat optimaal is met het uiteindelijke werk.
2. Wat voor fysiek past daar ongeveer bij?
3. Hoe ga jij dat bereiken? Welke concrete stappen ga je zetten, hoe ga je om met conflicterende doelen (b.v. cardio en kracht). Als je het echt wil dan is het onzin om 5 jaar te wachten om hiermee te beginnen, je zou gisteren begonnen moeten zijn.
4. Realiseer je dat de grootste uitdagingen niet fysiek zijn, maar ook mentale uitdagingen kan je tot op zekere hoogte trainen. Hoe ga je dat aanpakken?

Je hoeft geen antwoord te geven, maar ik denk dat je jezelf het grootste plezier doet door hier eens rustig over na te denken en eventueel op internet te zoeken.

Een laatste tip: Praat vanaf nu alleen over voeding en training, open eventueel een log voor een nieuwe start als je daar klaar voor bent.

Succes!
====
Succes!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb onderstaande maar weer voor je opgegraven uit je vorige topic: https://forum.bodybuilding.nl/topics/5x5-schema.417749/page-17#post-10093031
=====
Je topic is wel enorm aan het ontsporen (dit ligt voornamelijk aan jou). Sommige mensen hier willen je echt helpen, maar je maakt het hen en jezelf niet gemakkelijk.
Ik denk dat je er goed aan doet terug te gaan naar de basis.

Je wil fit genoeg zijn voor een zware baan bij een krijgsmacht.
1. Wat denk jij dat je daarvoor moet kunnen op fitness gebied?
tip: Vaak verwarren mensen minimum eisen met wat een goede basis zou zijn, ook verwarren ze wat optimaal is voor de opleiding met het wat optimaal is met het uiteindelijke werk.
2. Wat voor fysiek past daar ongeveer bij?
3. Hoe ga jij dat bereiken? Welke concrete stappen ga je zetten, hoe ga je om met conflicterende doelen (b.v. cardio en kracht). Als je het echt wil dan is het onzin om 5 jaar te wachten om hiermee te beginnen, je zou gisteren begonnen moeten zijn.
4. Realiseer je dat de grootste uitdagingen niet fysiek zijn, maar ook mentale uitdagingen kan je tot op zekere hoogte trainen. Hoe ga je dat aanpakken?

Je hoeft geen antwoord te geven, maar ik denk dat je jezelf het grootste plezier doet door hier eens rustig over na te denken en eventueel op internet te zoeken.

Een laatste tip: Praat vanaf nu alleen over voeding en training, open eventueel een log voor een nieuwe start als je daar klaar voor bent.

Succes!
====
Succes!

True.

Heel weinig mensen die net de minimum halen slagen ook. Als je in een elite eenheid wil kan je beter zorgen dat je een stuk boven de minimum zit.

Superman is nu ook niet nodig. Blessures oplopen door voor de opleiding al een zeer hoog niveau te halen is ook een mogelijkheid. Meermaals geweten.

En jezelf tijdens de opleiding beetje inhouden kan ook soms geen kwaad als het gaat over fysieke dingen. Kan je besparen van een blessure.
 
Maar jij wil SEAL kwalificatieniveau. Waarom? Wil je bij de nederlandse krijgsmacht of...?
 
Hebben we deze jongen niet al in meerdere topics geprobeerd te helpen de afgelopen 1,5 jaar? Nou, je ziet wat die eigenwijsheid je gebracht heeft Nickie, gaat lekker!
 
Ik ga ook best lekker en heb op het advies van onder anderw johnyjordaan push en pull ups toegevoegd. Het komt er echter op neer dat ik ook wat buikspieroefeningen erbij wil hebben.
 
Core/buik pak je al genoeg mee met de compounds (mits goed uitgevoerd... )

Maar dit zal je ook wel weer negeren...
 
Ik ga ook best lekker en heb op het advies van onder anderw johnyjordaan push en pull ups toegevoegd. Het komt er echter op neer dat ik ook wat buikspieroefeningen erbij wil hebben.
5x5 + fysio, niet meer, niet minder, je prioriteit moet nu zijn om je houding te verbeteren (letterlijk en figuurlijk)!

Als je heel hard, zwaar en veel wilt trainen dan moet je zorgen dat je houding klopt, anders ben je onderweg naar blessures.
 
Back
Naar boven