XXL Nutrition

slechte grip bij deadlift

  • Topic starter assie
  • Startdatum
  • Reacties 60
  • Weergaven 5K
  • Volgers 13

Bezoekers in dit topic

assie

Cool Novice
Lid geworden
16 mrt 2019
Berichten
53
Waardering
12
Lengte
1m70
Massa
68kg
Vetpercentage
13%
hallo sporters,

het is de 3de keer dat ik deadlift en mijn handgrip laat het niet toe om mijn set af te maken waardoor ik een paar reps misloop.

ik doe 3x 110kg en ik zou nog 1 of 2 erbij kunnen maar dat gaat niet door de grip.

hoe verbeter ik deze grip? natuurlijk vaker deadliften maar zijn er meer dingen? ik heb de laatste keer ook mijn onderarmen getraind na de workout met wrist curls en reverse. zijn er meer dingen die ik kan doen?
 
Magnesium, straps, mixed grip, hook grip, griptraining...

bedoel je het mineraal magnesium? wist niet dat dat kon helpen. thanks weer wat geleerd ik weet niet hoe een griptraining gaat maar ik zal het opzoeken.
 
bedoel je het mineraal magnesium? wist niet dat dat kon helpen. thanks weer wat geleerd ik weet niet hoe een griptraining gaat maar ik zal het opzoeken.
Ja. Vraag maar aan Epke Zonderland. ;)
 
ik weet niet hoe een griptraining gaat maar ik zal het opzoeken.
Griptraining is gewoon alle mogelijke oefeningen waarbij je grip de beperkende factor is.
 
Neen, magnesium poeder/chalk, voor op de handen.
Haha, het wordt me ineens duidelijk dat mijn opmerking ook verkeerd kan worden opgevat. :haha:
Voor alle duidelijkheid, ik bedoel dus geen magnesiumsupplement, maar dit dus!
 
Laatst bewerkt:
20 jaar geleden trainde ik in Lelystad bij physical daar trainde een groep powerlifters waaronder Hans van Leeuwenburg. Deze powerlifter was toen al rond de 60. Ongelofelijk sterk en is vaak Nederlands kampioen powerlifting geweest. Hij adviseerde mij om vanuit een rek kwart herhalingen te deadliften met een maximaal gewicht. Dus bv het gewicht waar je 1 hele herhaling mee doet + bv 2 extra schijven van 10 of 20 erbij. Op deze manier kan je volgens hem je gripkracht vergroten.
 
Straps
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Iemand die net gaat deadliften straps aanraden is echt een no-go.
Als je net begint dat valt de grip op zich nog heel veel te verbeteren zonder hulpmiddelen. Dat moet dan ook zeker de voorkeur hebben zodat je er ook zelf sterker van wordt.
TS geeft aan dat het zijn3e keer is. Gewoon doorgaan met liften en dat verbetert de grip vanzelf. Daarnaast zijn er nog verschillende oefeningen te doen om de grip te laten verbeteren.
 
Combineer straps met griptraining. Anders laat je teveel gains liggen. 't Zou me niet verwonderen als er met straps meteen 10, 15 of zelfs 20 kg bij kan.
 
Buiten het feit dat deze man alleen masters kampioen is geworden in klasses zonder tegenstand. Is de beste manier om je grip te trainen zoveel mogelijk overhand te pakken en de laatste rep die je zo kunt vast te houden voor 5 a 10 sec. Kwart repjes gaat niet zoveel doen.
 
Buiten het feit dat deze man alleen masters kampioen is geworden in klasses zonder tegenstand. Is de beste manier om je grip te trainen zoveel mogelijk overhand te pakken en de laatste rep die je zo kunt vast te houden voor 5 a 10 sec. Kwart repjes gaat niet zoveel doen.

Dat wist ik niet. Tegen mij heeft hij wat anders gezegd. Ik weet nog wel dat hij op zijn 60ste 170kg kon bankdrukken, bijna 300 kg kon squatten en 330 deadliften. Ik vond dat erg indrukwekkend zeker voor iemand van die leeftijd.
 
Dat wist ik niet. Tegen mij heeft hij wat anders gezegd. Ik weet nog wel dat hij op zijn 60ste 170kg kon bankdrukken, bijna 300 kg kon squatten en 330 deadliften. Ik vond dat erg indrukwekkend zeker voor iemand van die leeftijd.
Volgens die resultaten die ik heb verwerkt niet. misschien deed die dat wel in de jaren 90 maar toen was die niet 70 haha. En equipped is niet te vergelijken met raw.
 
Ik heb 4 jaar bij physical getraind. Vaak op dezelfde tijd als de powerlifters. Heb ze ook bij wedstrijden gezien (bij physical). Ik zie er verder wel de logica van in en het nut als je zonder straps 20 of 40 kilo meer moet vasthouden. Verder boeit het me niet.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven