AndroidHealthClinic

Slechte houding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

johanqq

Cool Novice
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 okt 2003
Berichten
179
Waardering
0
Weet iemand misschien oefeningen om m'n houding te verbeteren? Ik loop een beetje voorovergebogen met m'n schouders wat naar voren.

Zelf zat ik te denken aan oefeningen voor de achterkant schouders en lange rugspier.
 
Ik liep eerst ook erg voorovergebogen. Das gewoon een aanwensel en niet echt te trainen. Gewoon met je schouders naar achter lopen en jezelf telkens corrigeren. Op een gegeven moment benje gewend om op die manier te lopen.
 
IK denk eerder aan rekken en strekken, in combinatie met oefeningen zoals bent over rows en lat pulldowns of chin ups. Ga langs de fysio voor de bewuste rekoefeningen.
 
Daar zijn geen oefeningen voor. Je moet je gewoon steeds verbeteren als je vind dat je verkeerd loopt, dan wen je er vanzelf aan. Ik zelf neem om het helf jaar een ander loopje..
 
Borst en voorkant schouders goed rekken, en constant op je houding letten. Heeft bij mij al veel geholpen.
 
Ik had het vroeger ook, omdat ik heel snel gegroeid was. Gewoon er erg op letten en altijd stoer met borst voorop lopen:p
 
is niet te trainen met oefeningen denk ik, is gewoon gewenning. Bij mijn ouwe gym liep een gozer met een grote rug en een kleine borst, en die liep ook nog eens helemaal voorover. Dat ziet er dus echt niet uit! Als je dát ziet, ga je vanzelf wel aan je houding werken :)
 
Probeer eens met een soort rekker (je kan ze ook goedkoop kopen) en vervolgens elke dag 5 x 20 achter je rug uitrekken, is een oefening die veel gebruikt wordt door kinesisten etc.
Zo zijn er nog ontelbare oefeningen die je houding kunnen verbeteren,
en voorts constant erop letten zodat het automatisme wordt.
 
johanqq zei:
Weet iemand misschien oefeningen om m'n houding te verbeteren?


miss een goede site voor je [afbeelding niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar] :)
 
Mensen bedankt voor de tips.

Om te beginnen ga ik maar eens proberen er de hele dag op te letten, idd hopen dat het gewoonte wordt.
 
ik loop zelf ook een beetje met een gebogen rug, maar sinds ik oefen voor poseren wordt mijn houding een stuk beter. ik denk maar heel de dag borsten vooruit hahahaha
 
Echt n slechte gewoonte,die ik gelukkig NIET heb.vind ut echt walgelijk ask mensen zo zie lopen wil ik ze gewoon ff rechttrekken,maar tis n kwestie van afleren...gewoon drop letten en ook bij t zitten bv 8er je pc :D (trouwens ook goed voor de buikspiertjes) shouders naar 8er,rechte rug n strakke buik...:D
 
Ik loop ook nogal scheef op de een of andere manier. M'n traps zijn even goed ontwikkeld, maar als je ff in m'n gallery kijkt bij de 'relaxed' foto zie je dat ze helemaal scheef staan. Ik probeer m'n houding te verbeteren, maar t gaat erg langzaam.
 
Brutez zei:
Daar zijn geen oefeningen voor. Je moet je gewoon steeds verbeteren als je vind dat je verkeerd loopt, dan wen je er vanzelf aan.

Agree.


Had er vroeger ook last van en ben er van afgeraakt door een simpel hulpmiddel: een pet.

Je zet de pet op zodat hij juist boven je ogen staat en dan moet je wel je hoofd rechthouden want anders loop je tegen alles op. Het zal je er steeds aan herinneren dat je je schouders recht moet houden.

Als je anders nog nooit of zelden een pet droeg dan kan dit helpen.
 
Wat ik zelf had:
Beetje verlegen, onzeker over m'n lichaam etc; dat gaat vaak gepaard met een beetje ingekrompen verschijning(als je begrijpt wat ik bedoel). Schouders naar voren, voorover lopen met je hoofd etc.

Ik weet natuurlijk niet hoe ver jij bent nu, maar bij de meesten gaan ze vanzelf 'zelfverzekerder' lopen naarmate ze wat massa op hun frame gooien. Anders gewoon borst naar voren en rechtop lopen, doe net alsof alle vrouwen je lekker vinden ;)
 
1 oefening voor

"stiftleg" deadlift

Ben zelf 2 meter en loop snel "krom". Als ik klaar ben met die oefening, sta ik perfect recht!
 
Ik denk dat veel mensen hier last van hebben. Je ziet iig heel veel mensen 'krom' lopen. Toen ik net begon met trainen was het bij mij hetzelfde en de eerste les die ik kreeg van 1 of andere brede gast waren de wijze woorden: "Ga rechtop lopen dan zie je er zelfverzekerder en groter uit". Bij mij heeft dit al erg geholpen want op een gegeven moment keek ik in alles dat weerspiegelde of ik wel recht liep. :) Het is wel een eigen verhaaltje maar misschien kan je er je voordeel mee doen. Succes!!
 
Devine zei:
Echt n slechte gewoonte,die ik gelukkig NIET heb.vind ut echt walgelijk ask mensen zo zie lopen wil ik ze gewoon ff rechttrekken,maar tis n kwestie van afleren...gewoon drop letten en ook bij t zitten bv 8er je pc :D (trouwens ook goed voor de buikspiertjes) shouders naar 8er,rechte rug n strakke buik...:D

Het is net zoiets als spelling... het kost een beetje moeite en discipline, maar het resultaat is er dan uiteindelijk wel :)
 
Adema zei:
Anders gewoon borst naar voren en rechtop lopen, doe net alsof alle vrouwen je lekker vinden ;)
het gekke is als je zo rondloopt vinden ze je vaak nog lekkerder ook
 
Back
Naar boven