XXL Nutrition

slechte symetrie, overcompenseren of niet?

Bezoekers in dit topic

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
13
hoe pak je een slechte symetrie het beste aan?

is overcompensatie een goed id?

Klinkt mischien te simpel, maar slechte symetrie pak je het best aan met gerichte training. Dus prioriteit stellen aan de spiergroep die het het hardst nodig heeft

Overcompensatie is imo nooit goed, tenzij het zover uitgelopen is dat het een eye catcher is geworden (bv Tom Platz => benen)

Jep Right 3 XL, doe deze spiergroep na een rustdag en las na de training nog een rustdag in. Dat zou normaal toch moeten werken. Of neem die spiergroep als eerste trainingsdag, met mij hielp deze methode toch

Good luck

ok, maar ik doelde op symetrie van links tov rechts, niet zo zeer de symetrie van spiergroepen tov elkaar...

m'n linkerkant borst licht dus achter op rechterkant, weet dat dit bij de meeste zo is maar wil er toch iets aan doen.

Momenteel train ik volgens een trainingsschema met 1x licht en 1x zwaar borst per week, nu ben ik van plan om op die lichte trainingsdag enkel de linkerzijde van m'n borst aan te spreken; links DB press, links DB flyes, links peckdeck. En op die zware trainingsdag m'n gewoon schema aan te houden...

Dat lijkt me de beste oplossing idd bart

Mss alleen maar dumbbell oef doen of cable oefeningen voor borst en geen barbell meer, of doe je dit al?

roebbengert zei:
Mss alleen maar dumbbell oef doen of cable oefeningen voor borst en geen barbell meer, of doe je dit al?

heb de BB al voor de meeste oef. vervangen door DBs maar denk niet dat dit voldoende zal zijn...

:sad:

denk idd dat jouw idee wel een goede opie zou kunnen zijn maar t zal grotendeels toch ook genetisch bepaald zijn neem ik aan:dunno:
hoop t uiteraard niet
heb je btw fotos om t verschil aan te duiden?

weer een goed excuus om fotos te ontframen:D

dandyman zei:
denk idd dat jouw idee wel een goede opie zou kunnen zijn maar t zal grotendeels toch ook genetisch bepaald zijn neem ik aan:dunno:
hoop t uiteraard niet
heb je btw fotos om t verschil aan te duiden?

weer een goed excuus om fotos te ontframen:D

het zal idd ook wel gedeeltelijk genetisch zijn maar zolang je niet aan je genetisch max zit kan je d'r best iets aan veranderen, ben ik dus ook van plan.

enneuh nog 8 maandjes geduld, dan kom ik met m'n 1 jaar foto's. hoop tegen die tijd een goeie 100kg op de schaal te zetten EN met goede symetrie natuurlijk!

:D

Ik denk niet dat het verstandig is om je linkse kant apart te trainen ik had ook een groot verschil tussen links en rechts

ben ook overgestap op andere oefeningen voornamelijk met dbs erbij deed eerste 9 mnd alleen smith machines omdat je die lekker kon overbelasten
nu ik veel dbs pak dus schuin recht en fly is de symmetrie stukken beter

ps als je links meer gaat trainen dan rechts kun je niet meer bankdrukken als je kracht links (waarschijnlijk ook toeneemt) en trekt rechts toch snel weer bij

maar ieder lichaam is verschillend en dit was wat voor mij werkte
in ieder geval veel succes

bart82 zei:
heb de BB al voor de meeste oef. vervangen door DBs maar denk niet dat dit voldoende zal zijn...
werkt voor mij goed (genoeg)!

Back
Naar boven