Fitness Seller

Slechte techniek veel gewicht vs laag gewicht goede techniek

Bezoekers in dit topic

Mathieu

Novice
Lid geworden
28 okt 2019
Berichten
8
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
66kg
hey bodybuilders

ik heb een vraag. Op de fitness zie ik soms groepen jongeren van mijn leeftijd die bv tricep oefeningen doen met 70 kilo maar ik zie dat hun techniek helemaal niet goed is, ze gebruiken heel hun bovenlichaam en doen de oefening heel snel, trekken met heel hun armer ipv tricep. Nu vraag ik me af of je sterker bent als je de oefening helemaal goed doet op 40 kilo of gewoon slecht op 70. Ik zal altijd kiezen voor goede techniek en laag gewicht maar ik vroeg mij dit af aangezien ik dit vaak zie. Ik weet dat sterker zijn etc dat ik daar niet naar moet kijken maar toch vraag ik me dit af.

Dankjewel voor het lezen en antwoorden
 
Ik ben zelf iemand die hoofdzakelijk voorstander is van techniek, op het obsessieve af soms. Soms kan je echter kiezen om te 'cheaten'. Dat ziet er dan misschien ongecontroleerd of slordig uit voor omstanders maar mits goed uitgevoerd is hier niks op tegen. Sterker nog, je maakt de oefening beter voor jezelf. En je hebt er wel degelijk ervaring en techniek voor nodig. Je belast de bewegingsbaan gewoon maximaal. Beginners zou ik afraden zich hiermee bezig te houden. Weet niet of dit enigszins een reactie is waar je iets mee kunt, maar ik weet niet wat ik er nog verder aan kan toevoegen.
 
Laatst bewerkt:
Vgm een mix tussen beiden.

Ik zie hier af en toe wanna be PT, met 100% perfecte vorm en kut gewichten dat m'n zaadcellen zelf kunnen. Heeft imo niks van nut.
Dan zie ik liever iemand met 85% correcte vorm en degelijk gewicht
 
Weet niet of dit enigszins een reactie is waar je iets mee kunt, maar ik weet niet wat ik er nog verder aan kan toevoegen.
Toch nog 1 ding. Er is wel een groot verschil tussen goed cheaten, zoals ik omschreef, en gewoon ruk trainen en geen idee hebben.
 
hey bodybuilders

ik heb een vraag. Op de fitness zie ik soms groepen jongeren van mijn leeftijd die bv tricep oefeningen doen met 70 kilo maar ik zie dat hun techniek helemaal niet goed is, ze gebruiken heel hun bovenlichaam en doen de oefening heel snel, trekken met heel hun armer ipv tricep. Nu vraag ik me af of je sterker bent als je de oefening helemaal goed doet op 40 kilo of gewoon slecht op 70. Ik zal altijd kiezen voor goede techniek en laag gewicht maar ik vroeg mij dit af aangezien ik dit vaak zie. Ik weet dat sterker zijn etc dat ik daar niet naar moet kijken maar toch vraag ik me dit af.

Dankjewel voor het lezen en antwoorden

Goede techniek is de techniek die het meest oplevert! Dat is meestal niet hetzelfde als "strikte" techniek.
 
Zolang de techniek niet lijkt op Ronnie Coleman zijn manier van trainen vroeger, is het allemaal goed ;)
 
Beetje cheat is OK om je lichaam te shockeren met een hoger gewicht.
 
Om terug te komen op pulleys dan wordt het vaak al een andere oefening, cheaten met DL doe je één keer :D geen full ROM met SQ, BP is gewoon lame
 
Back
Naar boven