MuscleMeat

slechts cardio, maar geen spierverlies

Bezoekers in dit topic

Phyzz

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
11 aug 2010
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
84kg
Vetpercentage
14%
Hallo, ik ben nu ongeveer 2 jaar actief aan het krachttrainen en ben aardig op weg. Ik word echter al tijdje lastiggezeten door een vetbult op mijn rug. Deze ga ik binnenkort laten weghalen, alleen is er een probleem. Ik mag na de operatie 1 jaar niet trainen! Na 4 weken mag ik wel weer hardlopen zei de arts. Daarom heb ik besloten om 1 jaar actief te gaan hardlopen. Nu mijn vraag: Is het mogelijk om actief cardio te gaan doen en dus af te vallen ZONDER dat ik spiermassa verlies ( over een periode van 1 jaar dus )? Zoja, Hoe??

mvg,
 
Use it or lose it is hier een goede verklaring?
 
mss kan je wel lichtere oefeningen doen die je thuis kan uitvoeren. Hoe dan ook zal je spiermassa verliezen maar kan het toch "enigsinds" beperken.

Ik denk dan aan: pull ups, push ups en sit ups

of zijn deze dan ook te belastend?
 
ik denk dat die wel te belastend zijn. het litteken wat ik nu heb ( ik heb t namelijk al x eerder laten opereren ) is heel breed geworden. Artsen zeggen dat dit komt door krachttraining. Vandaar dat mij wordt verteld om 1 jaar geen krachttraining te doen. maar bijv goed blijven eten in de periode dat ik niet kan sporten, zou dat spierverlies kunnen beperken?
 
Voeding is wel een belangrijk deel. Als je kan blijven behouden bij je voedingsschema zal dit al een heel pak schelen.

Maar er is een verschil tussen spierverlies en krachtafname.

Eerst zal je kracht afnemen en dan pas zal je spierverlies hebben.
Mss kan je dit voorkomen door te zwemmen?

Correct me if I'm wrong.
 
lijkt me rare stelling dat je niets mag trainen, mar wel hardllopen, hardlopen is ook belastend op rug buik arm en beenspieren...
 
Tja dat zei de arts en aangezien mn litteken al n keer eerder is uitgerekt door krachttraining heb ik geen zin om dat weer te krijgen.
 
Back
Naar boven