MuscleMeat

slechtste spiergroep... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Borst (en kuiten)
 
Originally posted by RichardV


Elke mm die je daar weet te winnen waardeer je ook veel meer als bijvoorbeeld :D .

Heb je 100% gelijk in :D

De spieren waar je het meest voor moet vechten ga je het meest waarderen
 
Armen in het algemeen, biceps is nog redelijk. Triceps hangt het uit en god weet waarom... :mad:
 
Triceps en borst. In verhouding met mijn rugwijdte lijkt het wel of ik kinderarmpjes heb:mad:
 
Ik denk me buikspieren .. ik groei niet echt snel .. maar ik merk wel dat me buikspieren achterblijven..
 
Mijn oorflapperspieren .. Hoe hard ik ook probeer, ik kan mijn oren maar niet in beweging krijgen :D

Serieus: ik train nog niet lang genoeg om echt te kunnen zeggen of bepaalde spieren bij mij achterblijven in groei. En kracht .. Ja, volgens mij is alles wel met elkaar in evenwicht, er zijn geen spiergroepen die ik bijv. door blessure minder kan belasten.

Espi, je 1RM van bankdrukken maar 32,5kg, terwijl ik ergens anders las dat je 35kg 4x kunt? ??? Ik heb nog maar 1x geprobeerd met de lange halter te bankdrukken, kon 30 kg gemakkelijk 5x maar durfde bij gebrek aan spotter (zelfs de gymeigenaar was weg, want die was de kleedkamers aan het soppen :D) niet uit te proberen wat ik nou echt kon. Is iig veel gemakkelijker dan dumbbelldrukken.
 
Oh, ik was een beetje in de bonen dan: hier de bewuste oefening die ik 20 dec afwerkte:
15x17,5
10x20
10x22,5
8x25
6x27,5
6x30
3x32,5
Ja, ja die oefeningen deed ik niet helemaal goed.. te conservatief met gewicht erbij en dan te veel sets doen.
Dit is wat ik gisteren (vr 24 jan) deed:
10x20 kg
8x25 kg
6x30 kg
en nadat ik iemand vroeg spotter te zijn
6x35 kg

Het ging redelijk makkelijk, maar ik voelde me gisteren (en vandaag ook) behoorlijk beroerd. Ik had nl. dinsdag en woensdag ingewandskoorts (lees diarree) vanwege het eten van paranoten die een beetje raar roken (altijd op je neus afgaan en niet op je portemonnee). Dus ik voel me sindsdien nogal slapjes.
Desondanks vandaag het hele benenprogramma gedaan, maar de gebruikelijke hometrainer oef er bij laten zitten.. ik heb wel drie kwartier zitten uitpuffen aan de bar, een kop koffie achterover gewerkt, een hele bak hüttenkäse met geraspte (versere) hazelnoten, kokos en toch nog een flesje vruchtensap.. toen was ik weer hersteld genoeg om naar huis te fietsen en zelfs een eindsprint te trekken op het grote blad (wind in de rug) ivm de regenbui met natte sneeuwvlokken.
Vandaag gesquat:
10x57 kg
7x62 kg
6x67 kg
5x72 kg
Dus precies 2x zoveel als met bankdrukken...

Espi
 
Originally posted by Esperantisto
Oh, ik was een beetje in de bonen dan: hier de bewuste oefening die ik 20 dec afwerkte:
15x17,5
10x20
10x22,5
8x25
6x27,5
6x30
3x32,5
Ja, ja die oefeningen deed ik niet helemaal goed.. te conservatief met gewicht erbij en dan te veel sets doen.
Dit is wat ik gisteren (vr 24 jan) deed:
10x20 kg
8x25 kg
6x30 kg
en nadat ik iemand vroeg spotter te zijn
6x35 kg
Een ietwat lange, maar duidelijke verklaring.

Het ging redelijk makkelijk, maar ik voelde me gisteren (en vandaag ook) behoorlijk beroerd. Ik had nl. dinsdag en woensdag ingewandskoorts (lees diarree) vanwege het eten van paranoten die een beetje raar roken (altijd op je neus afgaan en niet op je portemonnee). Dus ik voel me sindsdien nogal slapjes.
Desondanks vandaag het hele benenprogramma gedaan, maar de gebruikelijke hometrainer oef er bij laten zitten.. ik heb wel drie kwartier zitten uitpuffen aan de bar, een kop koffie achterover gewerkt, een hele bak hüttenkäse met geraspte (versere) hazelnoten, kokos en toch nog een flesje vruchtensap.. toen was ik weer hersteld genoeg om naar huis te fietsen en zelfs een eindsprint te trekken op het grote blad (wind in de rug) ivm de regenbui met natte sneeuwvlokken.
Vandaag gesquat:
10x57 kg
7x62 kg
6x67 kg
5x72 kg
Dus precies 2x zoveel als met bankdrukken...

Espi
Zeg, is je toetsenbord zo onderhand nog niet versleten? ??? Dit doet er toch allemaal niet toe? :rologen: Nou ja, beterschap iig.
 
Originally posted by wateengedoe2

Zeg, is je toetsenbord zo onderhand nog niet versleten?
Lol dat denk ik ook altijd als ik die lappen tekst lees :D
 
Als je het per minuut arbeidstijd rekent, dan ben ik even snel klaar als de meeste anderen... :o

Nu ik even naar beneden kijk... de E is wel wat versleten ja! Er zijn te veel EEEEEs in het Nederlands ! :wave:

Espi, die niet kort van stof kan zijn, want dat kost te veel tijd!
 
borst, armen, schouders, benen :(
Dus alleen mijn rug vind ik cool
 
eigenlijk alleen onderkant borst, bovenkant groeit wel als een tiet, terwijl ik me daar niet zoveel op richt.
 
rug is wat minder op t moment maar daar ben ik mee bezig en de onderste buikspieren daar zit een vetrol :D kmoet echt minder junken
 
Originally posted by bestoldschool
borst, armen, schouders, benen :(
Dus alleen mijn rug vind ik cool

BOS, Borst bij jou slecht???? Iedereen was juist super enthousiast over jou borst!
 
Bij mij zijn benen qua kracht het slechtste: SQ 6x 120 kg

Alleen rug ziet er het slechtste uit, vooral mijn lats:(
 
Borst... Wel aardige massa, maar die separatie is niet echt een genetisch voordeel ben ik bang (hoop dat ik het mis heb :D ). Dus dan lijkt ie al snel wat kleiner :(
 
Johny, ik bedoel bovenkant borst wil er maar niet uitkomen en het ziet er niet uit.

6x 120 SQ is niet slecht hoor!! :clap:
 
Originally posted by bestoldschool
Johny, ik bedoel bovenkant borst wil er maar niet uitkomen en het ziet er niet uit.

6x 120 SQ is niet slecht hoor!! :clap:

Ja okay, niet slecht. Maar ik doe met benchpress 6x 95 kg en bv incline dumbbell fly's met 28 kg.

En de meeste mensen die zo rond de 100 kg banken, squatten wel rond de 150 kg (dacht ik).

Dus ik heb het idee dat ik qua kracht het slechtste met benen ben (ben ook pas 1 jaar aan het squatten en pas 1 maand aan het deadliften, terwijl ik 6 jaar train)
 
Bij mij blijft de rug achter op de rest :(

ciao
 
Johny, ik bank nooit, maar squat wel 180kg en dan een "grote borst" en dunne beentjes.
 
Back
Naar boven