Fitness Seller

Sleep Enhancers Tips & Tricks

Bezoekers in dit topic

Ja het is inderdaad klote, gelukkig heb ik een kantoorbaan waardoor ik lichamelijk nog wel wat energie heb om te trainen, maar stappen vooruit maak ik de laatste 2 jaar zeker niet meer.
Stimulanten neem ik uiteraard niet enkel één kopje koffie om 8 uur 's morgens. Nee alternatieve geneeswijze nooit overwogen, zal eens kijken of het iets zou kunnen zijn.

---------- Toegevoegd om 13:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:33 ----------



Thanks, ik ga een kijken of dit product wat voor mij is. Zijn er side effects en hoe zit het met langdurig gebruik?

Het is een O.T.C. "Sleep-Aid" (anti-histamine in dit geval), bijwerking is soms sufheid in de ochtend.
Het is niet lichamelijk verslavend. Je kunt het in de VS overal kopen, zelfs in de supermarkt of benzinestation.
Ik slaap er makkelijker mee in en ook het doorslapen gaat beter.
Het lijk me de moeite waard goed uit te zoeken of het niet met je slaapapneu botst
 
Laatst bewerkt:
Het is een O.T.C. "Sleep-Aid" (anti-histamine in dit geval), bijwerking is soms sufheid in de ochtend.
Het is niet lichamelijk verslavend. Je kunt het in de VS overal kopen, zelfs in de supermarkt of benzinestation.

Top man, zeker het proberen waard!

---------- Toegevoegd om 13:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:35 ----------

Gister trouwens onderstaand genomen:

Tryptofaan 1000mg
Melatonine 2mg
ZMA:
Vitamine B6 15mg
Magnesium 450mg
Zinc 30mg

Ik merkte dat ik lekker moe werd na 30min. en sliep voor mij doen goed in.
Na een uur of 4 slapen toch weer telkens wakker, maar goed voor mij is 4 uur achter elkaar slaap toch wel lekker.

---------- Toegevoegd om 14:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:56 ----------

Vanavond ga ik het proberen op onderstaand, kijken wat dit brengt.

5-HTP 200mg
Valeriaan 950mg
ZMA
 
Denk eerlijk gezegd niet dat die middelen iets gaan doen voor het doorslapen. Ze werken namelijk vooral voor het beter kunnen inslapen.
Maar niet geschoten is altijd mis, laat even weten hoe het loopt ;)
 
Denk eerlijk gezegd niet dat die middelen iets gaan doen voor het doorslapen. Ze werken namelijk vooral voor het beter kunnen inslapen.
Maar niet geschoten is altijd mis, laat even weten hoe het loopt ;)

Ja je moet wat he, ik merk wel dat ik van Iron Dream wel lang door slaap zo'n 6 uur.
Dit is ook gewoon maar wat 5-htp, phenibut, zma en wat andere kruiden en aminozuren.
Maar goed ik denk dat het hem in de Phenibut zit, en daar wil ik nu net vanaf aangezien ik daar een beetje afhankelijk van begin te worden. Tenminste dat gevoel heb ik.
 
Hier nog een met slaapproblemen.. al 14 jaar 2 a 3 uur op een nacht maximaal dat ik slaap. Meestal 6 a 7 x per nacht er nog wakker bij ook. Slaaponderzoeken wezen niets uit.. ook geen hersenactiviteit verhoging maar ook geen RLS of iets anders... Ik heb alles wel geprobeerd wat jij nu gaat proberen en bij mij werkte niets.. enige waar ik nog wat op sliep was zo nu en dan een (niet geheel op de correcte manier verkregen) nitrazepam.. :(

Ik ben nu sinds een tijdje begonnen met mirtazapine. In lage dosis. Dat helpt mij nu in ieder geval 3 a 4 uur slapen op een nacht. wat dus echt een verademing is. Je wordt er niet duf van maar toch slaap je. Ik heb dit via de neuroloog van het slaapcentrum gekregen. Dit is echt het enigste wat een beetje helpt.

Wat mij daarbij wel geholpen heeft is het boek "slaap als een roos" Van Guy Meadows. Het is gebaseerd op ACT. Een vorm van cognitieve gedragstherapie. Ook al heb ik niet de gedachtes waar het in dat boek over gaat... maar je leert er eigenlijk een soort van "ik mag niets doen, ik hoef niets te doen" gevoel mee op te bouwen. De RLS gaat er niet weg van. Het wakker schokken ook niet (daar heb ik ook veel last van). Maar het heeft bij mij wel bijgedragen in een wat betere slaap. Het boek is maar 15 euro. Mogelijk een idee.

Mocht je wat meer willen weten dan mag je altijd een pm sturen.

btw.. phenibut (3 pillen relax van XXL) deed bij mij niets... :o
 
Hier nog een met slaapproblemen.. al 14 jaar 2 a 3 uur op een nacht maximaal dat ik slaap. Meestal 6 a 7 x per nacht er nog wakker bij ook. Slaaponderzoeken wezen niets uit.. ook geen hersenactiviteit verhoging maar ook geen RLS of iets anders... Ik heb alles wel geprobeerd wat jij nu gaat proberen en bij mij werkte niets.. enige waar ik nog wat op sliep was zo nu en dan een (niet geheel op de correcte manier verkregen) nitrazepam.. :(

Ik ben nu sinds een tijdje begonnen met mirtazapine. In lage dosis. Dat helpt mij nu in ieder geval 3 a 4 uur slapen op een nacht. wat dus echt een verademing is. Je wordt er niet duf van maar toch slaap je. Ik heb dit via de neuroloog van het slaapcentrum gekregen. Dit is echt het enigste wat een beetje helpt.

Wat mij daarbij wel geholpen heeft is het boek "slaap als een roos" Van Guy Meadows. Het is gebaseerd op ACT. Een vorm van cognitieve gedragstherapie. Ook al heb ik niet de gedachtes waar het in dat boek over gaat... maar je leert er eigenlijk een soort van "ik mag niets doen, ik hoef niets te doen" gevoel mee op te bouwen. De RLS gaat er niet weg van. Het wakker schokken ook niet (daar heb ik ook veel last van). Maar het heeft bij mij wel bijgedragen in een wat betere slaap. Het boek is maar 15 euro. Mogelijk een idee.

Mocht je wat meer willen weten dan mag je altijd een pm sturen.

btw.. phenibut (3 pillen relax van XXL) deed bij mij niets... :o

Zo te lezen nog hardnekkiger slaap problemen als mij, sterkte ermee.
Zal eens kijken naar dat boek. Bedankt voor het meedenken.
Heb je nog wel de energie om te trainen trouwens? Ik ben in de afgelopen jaren van 5 x p/w naar 3 x p/w gegaan door dit gezeik.
 
Zo te lezen nog hardnekkiger slaap problemen als mij, sterkte ermee.
Zal eens kijken naar dat boek. Bedankt voor het meedenken.
Heb je nog wel de energie om te trainen trouwens? Ik ben in de afgelopen jaren van 5 x p/w naar 3 x p/w gegaan door dit gezeik.
Ach ja.. slaap problemen.. ze zijn me al aardig gewoon geworden al breekt het me in drukke tijden wel op.
Op zich heb ik nog wel genoeg energie om te trainen. Maar nu ik weer 40-45 uur per week werk lukt dat me niet meer. Ik heb een schema gemaakt met 4 x max 45 min trainen. Alles zo zwaar mogelijk pakken met genoeg rust ertussen en niet meer dan 5 oefeningen per training. Kijken of dat vol te houden is en of het me wat spiermassa oplevert. Slecht slapen is qua opbouwen van spieren echt funest.. :(
 
L-Theanine. Verhoogt je alpha golven net als bij meditatie. Je zal er niet beter van slapen maar wel beter/makkelijker van inslaap vallen
 
Ik neem wel is melatonine om snel in te slapen/goede nacht te maken.
Echter heb ik normaal geen probleem met snel in te slapen, dus ik neem het niet zo vaak.
Eigenlijk alleen als ik de volgende dag zeker fit moet zijn.
Met relax van XXL nutrition slaap ik ook als een roos.

Wat ik me wel is afvraag bij mensen die maar 3 a 4 uur max per nacht slapen.
Ga je er dan na een tijdje niet heel slecht uitzien? (wallen).
Ik krijg al wallen als ik minder dan 8 a 9 uur slaap, ofwel vrijwel altijd wallen :o
 
Ik neem wel is melatonine om snel in te slapen/goede nacht te maken.
Echter heb ik normaal geen probleem met snel in te slapen, dus ik neem het niet zo vaak.
Eigenlijk alleen als ik de volgende dag zeker fit moet zijn.
Met relax van XXL nutrition slaap ik ook als een roos.

Wat ik me wel is afvraag bij mensen die maar 3 a 4 uur max per nacht slapen.
Ga je er dan na een tijdje niet heel slecht uitzien? (wallen).
Ik krijg al wallen als ik minder dan 8 a 9 uur slaap, ofwel vrijwel altijd wallen :o
Als dingen als relax je helpen dan heb je wss toch wat last van stress achtige dingen. Dat maakt je namelijk rustig. Letterlijk relaxed heb ik wel gehoord van mensen. Bij mij deed het niets...

Ja.. wallen tot en met en een witte kop. :(
 
Als dingen als relax je helpen dan heb je wss toch wat last van stress achtige dingen. Dat maakt je namelijk rustig. Letterlijk relaxed heb ik wel gehoord van mensen. Bij mij deed het niets...

Ja.. wallen tot en met en een witte kop. :(

Heb niet echt stress, maar kon wel verschil merken met relax.
Normaal moet ik echt minimaal 9 uur slapen (liefst wat langer) om goed fit te zijn en geen wallen te krijgen.
Met werd ik een stuk fitter wakker dan normaal, na dezelfde uren slaap als normaal.

Lijkt me wel kut om maar 3 a 4 uur per nacht te halen :(
 
Aangezien ik een slechte slaper ben mede door RLS, PLMD en een lichte vorm van apneu ben ik op zoek naar middeltjes doe goed helpen bij inslapen en doorslapen. Ik gebruik de laatste tijd vaak Iron Dream van Muscle Pharm, dit werk perfect enkel de dagen dat ik het niet neem slaap ik nog slechter dan voorheen. Ik neem het nu een aantal maanden 5 dagen op 2 dagen af. Die 2 dagen dat ik het niet neem slaap ik hooguit 3 á 4 uur en dan niet eens aanééngesloten.

Ik heb het gevoel dat ik hier vanaf moet gezien het er op begint te lijken dat ik zonder helemaal niet meer goed de slaap kan vatten. Iron Dream bevat Phenibut ik denk persoonlijk dat ik een beetje afhankelijk wordt van dit goedje.

Ik wil daarom zelf wat dingen samenstellen zonder Phenibut om te kijken of dit ook werkt voor een goede nachtrust. Misschien weet iemand hier een goede stack om te proberen (graag ook de mg vermelden).

Ik heb onderstaand in huis gehaald om wat te proberen:

ZMA
L-Tryptofaan
Valeriaan
5-HTP
St. Janskruid
Melatonine

Alvast bedankt!

Pas je wel op met de supps?

ze lijken op het eerste oog onschuldig maar vooral st-janskruid icm 5-HTP kan hele vervelende bijwerkingen geven.

Verder heeft st-janskruid veel interactie(s) met medicatie.

zoek maar op ( serotonine syndroom ).

Voordat je hiermee aan de slag gaat zou ik je even goed inlezen
 
Pas je wel op met de supps?

ze lijken op het eerste oog onschuldig maar vooral st-janskruid icm 5-HTP kan hele vervelende bijwerkingen geven.

Verder heeft st-janskruid veel interactie(s) met medicatie.

zoek maar op ( serotonine syndroom ).

Voordat je hiermee aan de slag gaat zou ik je even goed inlezen

Bedankt voor je feedback, ja ik weet dat er sommige dingen niet te combineren zijn.
Ik heb geen verdere medicatie en heb uiteraard wat research gedaan voor ik wat neem.

Combo: 5-HTP 400mg, Melatonine 1,5mg, Valeriaan 1000mg deed helemaal niets +/- 3 uur slaap totaal

Combo: L-Tryptofaan 1000mg, Melatonine 2mg en ZMA werkte een beetje +/- 4,5 uur slaap totaal

Combo: L-Tryptofaan 1500mg, Melatonine 2,5mg en ZMA sliep ik wel redelijk op +/- 5,5 uur slaap totaal
De laatste combo heb ik een paar dagen genomen wat me redelijk wat slaap oplevert voor mijn doen dus.

Vanavond eens GABA 1000mg nemen voor het slapen, kijken wat dat doet.

Dit weekend maar weer aan de Iron Dream kan ik een uur of 6-7 pakken dankzij de Phenibut:p
 
Back
Naar boven