AndroidHealthClinic

Slijmbeurs ontsteking schouders

Bezoekers in dit topic

JDS82

Cool Novice
Lid geworden
7 jul 2012
Berichten
43
Waardering
2
Zoals de tittel zegt, heb ik hier paar maanden geleden( 6 ongeveer) last van gehad.
dit is nu al enkele maanden genezen.
Ik was gestopt met bench press omdat deze oefening de oorzaak was.
Nu ben ik terug beginnen bench pressen met licht tot medium gewicht ( 10-15 reps 5sets)
Nu voel ik terug wat lichte irritatie in de schouders. Hoe komt dit?
Zou ik beter de flat bench press uit mijn schema laten? incline DB press geeft geen problemen.
Ik gebruik nochtans de correcte vorm in mijn presses. Of zijn er bepaalde oefeningen dat dit probleem uit de weg kunnen ruimen? ik hoor het graag
 
Je bencht waarschijnlijk met je schouders in een slechte positie. Ga opzoeken hoe je moet archen, dan zitten je schouders in een veel gezondere positie.
 
Welkom bij de club!! Wat doe je momenteel wat betreft volume en intensiteit (zowel intensiteit/gewicht als intensiteit/effort)

Mijn ervaring is dat zowel hoog volume als hoge intensiteit wat betreft gewicht problemen geeft. Lager volume met lagere intensiteit in gewicht maar hogere intensiteit wat betreft effort geeft geen problemen. (Medium volume in zowel sets als reps rond falen)
 
ik arch mijn rug en elebogen zitten niet paralel met schouders maar meer in een hoek. En het is begonnen met zwaar benchen, ik wissel om de 6 maand is van schema 6 maand zwaar 6-10 reps 4S.. Andere 6 maand 5 sets 10-15 reps. Nu heb ik al ergens opgevangen dat je je schouders met een bepaalde oefenngen kan trainen voor te benchen zodat je geen last meer zou hebben. Klopt dit? een ramp is dit niet dat ik de bench press er moest uitlaten moest het zijn, vindt het gewoon een irritant probleem
 
maak eens een filmpje met degelijk gewicht zodat we er iets over kunnen zeggen!
 
ik arch mijn rug en elebogen zitten niet paralel met schouders maar meer in een hoek. En het is begonnen met zwaar benchen, ik wissel om de 6 maand is van schema 6 maand zwaar 6-10 reps 4S.. Andere 6 maand 5 sets 10-15 reps. Nu heb ik al ergens opgevangen dat je je schouders met een bepaalde oefenngen kan trainen voor te benchen zodat je geen last meer zou hebben. Klopt dit? een ramp is dit niet dat ik de bench press er moest uitlaten moest het zijn, vindt het gewoon een irritant probleem

Bedoel je gerichte training voor rotatorcuff?
 
heb je last van 1 schouder of van beide? Zo ja, slaap je op deze schouder? Ik heb zelf slijmbeurs ontsteking gehad en dacht dus dat het door het trainen kwam. Later achtergekomen dat het door het slapen op mijn zij kwam. Kennis in de sportschool had hetzelfde en deze tip had dat bij hem ook verholpen.
 
komt door trainen hoor, ooit zelfs zo erg geweest dat ik niet op schouder kon slapen. meestal linker zijde, maar laatst heb ik alle 2 enorm veel last gehad, maand niet kunnen trainen zelfs. is nu al maanden genezen maar ik voel dat ik toch moet opletten met benchen en military pressen,
 
Net binnen, volg deze al een tijdje op YT
 
komt door trainen hoor, ooit zelfs zo erg geweest dat ik niet op schouder kon slapen. meestal linker zijde, maar laatst heb ik alle 2 enorm veel last gehad, maand niet kunnen trainen zelfs. is nu al maanden genezen maar ik voel dat ik toch moet opletten met benchen en military pressen,

Alles valt en staat met de juiste uitvoering/techniek.

Maak zoveel mogelijk gebruik van dumbells i.p.v. een stang of Smith machine.

Met dumbells heb je volledige bewegingsvrijheid en daardoor kun je aanvoelen of je de juiste spiergroep belast en eventueel je bewegingsbaan/hoek veranderen zo te bepalen, wat werkt.

Het nadeel van een stang of Smithmachine is dat je geen bewegingsvrijheid hebt en bij verkeerde techniek en/of houding, compenseer je het met het gebruiken van andere spieren, waaronder je schouders of je ene arm wordt meer belast met dan de ander.

Een oplossing hiervoor is je benen op trekken en kruisen, waardoor je rug tevens vlak op de bank komt te liggen en tevens zorg ten allertijden dat je hoofd niet van de bank los komt...zo kun je niet smokkelen en voorkom je onnodige blessures.

Tevens laat je regelmatig nakijken door een manueeltherapeut, zo voorkom je dat veel ellende en er maanden mee door loopt.

Zelf heb ik het deze week ook gehad...maandag o.a.zwaar schoulderpress met starre stang gedaan en de volgende dag voelde ik mijn linkerschouderblad en dacht dat het spierpijn was, dus niet...

Woensdagnacht en donderdagnacht had ik hetzelfde als jou...hou ik ook ging liggen...door de pijn in mijn linkerschouder kon ik draaien wat ik wou, maar niets hielp en heb beide nachten niet geslapen.

Vanmorgen meteen mijn manueeltherapeut gebeld en kon gelukkig meteen langskomen en wat bleek...

Ruggenwervels naast het schouderblad zaten scheef en zo vast als een huis.

Hij heeft ze los en recht gezet met 2x kraken en ik was meteen pijn vrij.

Dus loop er niet mee door en hoop dat het vanzelf overgaat, maar zoek meteen proffesionele hulp.

Zelf heb ik om de twee weken een afspraak bij de manueeltherapeut, puur preventief, om lekker los gekraakt te worden en eventuele voor ons "ontzichtbare" problemen voor te zijn...een maand geleden bleek dat mijn bekken scheef stonden, zonder dat ik het voelde of doorhad.

Zoals mijn begeleider altijd zei: Luister naar je lichaam.
 
Alles valt en staat met de juiste uitvoering/techniek.

Maak zoveel mogelijk gebruik van dumbells i.p.v. een stang of Smith machine.

Met dumbells heb je volledige bewegingsvrijheid en daardoor kun je aanvoelen of je de juiste spiergroep belast en eventueel je bewegingsbaan/hoek veranderen zo te bepalen, wat werkt.

Het nadeel van een stang of Smithmachine is dat je geen bewegingsvrijheid hebt en bij verkeerde techniek en/of houding, compenseer je het met het gebruiken van andere spieren, waaronder je schouders of je ene arm wordt meer belast met dan de ander.

Een oplossing hiervoor is je benen op trekken en kruisen, waardoor je rug tevens vlak op de bank komt te liggen en tevens zorg ten allertijden dat je hoofd niet van de bank los komt...zo kun je niet smokkelen en voorkom je onnodige blessures.

Tevens laat je regelmatig nakijken door een manueeltherapeut, zo voorkom je dat veel ellende en er maanden mee door loopt.

Zelf heb ik het deze week ook gehad...maandag o.a.zwaar schoulderpress met starre stang gedaan en de volgende dag voelde ik mijn linkerschouderblad en dacht dat het spierpijn was, dus niet...

Woensdagnacht en donderdagnacht had ik hetzelfde als jou...hou ik ook ging liggen...door de pijn in mijn linkerschouder kon ik draaien wat ik wou, maar niets hielp en heb beide nachten niet geslapen.

Vanmorgen meteen mijn manueeltherapeut gebeld en kon gelukkig meteen langskomen en wat bleek...

Ruggenwervels naast het schouderblad zaten scheef en zo vast als een huis.

Hij heeft ze los en recht gezet met 2x kraken en ik was meteen pijn vrij.

Dus loop er niet mee door en hoop dat het vanzelf overgaat, maar zoek meteen proffesionele hulp.

Zelf heb ik om de twee weken een afspraak bij de manueeltherapeut, puur preventief, om lekker los gekraakt te worden en eventuele voor ons "ontzichtbare" problemen voor te zijn...een maand geleden bleek dat mijn bekken scheef stonden, zonder dat ik het voelde of doorhad.

Zoals mijn begeleider altijd zei: Luister naar je lichaam.

manueeltherapeuten zetten niets recht, het kraken (geluid) ontstaat wanneer een gasbelletje ontstaat of verdwijnt (we weten het niet zeker) in de gewrichtsspleet.
Tevens zijn er betrouwbaarheidstudies bekend die aangeven dat manueeltherapeuten het vaak niet met elkaar eens zijn of kunnen voelen wat in de borstwervelkolom minder goed zou bewegen.
Wat wel is aangetoont is dat het kraken kan leiden tot pijndemping en verbeterde mobiliteit.
Preventief naar een manueeltherapeut gaan heeft dus in mijn ogen geen zin. En al helemaal niet eentje die pretendeert dat hij kan voelen dat het bekken vastzit (mobiliteit van 0.7 graden-1 graden), dat kan hij namelijk nooit voelen door al die centimeters van zacht weefsel heen. Het is vergelijkbaar met het lezen van braille door een steak heen.
Het zou me niet verbazen als je manueeltherapeut een dinosaurus binnen de vakgroep is die zich onvoldoende bijschoolt of gewoon uit is op je geld....of beide.
Je stuk lezend ben ik in ieder geval bang dat hij meer kwaad doet met nocebo's dan dat hij je helpt...waarschijnlijk onbewust.

[/rant]
 
Ja het gaat maar door bij die bouwvakker. "... ontzichtbare problemen...", onT? "ik had hetzelfde als jou... wou... " Laat of spellingcontrole over je tekst gaan, het bestaat niet voor niets en voor dit type analfabeten is dat nou speciaal uitgevonden of schrijf alles in de bouwvakkert stijl. Hij hep, hij komp eraan etc. Het leest wat makkelijker.

pag2-HH-59646361-1024x684.jpg
 
Back
Naar boven