Fitness Seller

Slijmbeursontsteking, stress, opgeven?

Bezoekers in dit topic

Slijmbeursontsteking is kut, zonder meer. Maar ik krijg het idee dat je nu wel gewoon nog af en toe traint en DAT moet je dus vooral niet doen. Die medicatie kun je net zo goed laten staan, je moet gewoon rust houden tot het over is. En ja, dat duurt effe. De mijne duurde ook een goeie 8 - 10 weken in mn elleboog.

Oh en dat gewauwel van Prins Pils hier, over knoflook, laat dat ook vooral links liggen. Zou werkelijk niet weten waarom je jezelf een week lang als een lopende shoarmatent zou willen maken op basis van meneer zn 'gevoel'. Laat ie eerst maar eens met wetenschappelijke onderbouwing komen, niet dan? Homeopathie op zn sneust.
 
Mijn rechterschouder is geopereerd ivm slijmbeursontsteking in combinatie met een stuk kraakbeen wat uitstak (fietsen is gevaarlijk)
Doordat ik met rechts na operatie ff niks kon is links de slijmbeurs ook ontstoken geraakt.
Oplossing : rust pakken, niet dom doorgaan.. wat betreft de diclofenac (ook maar al te bekend hier), je lichaam geeft je grenzen aan (pijn dus), luister hiernaar. Wat niet gaat, gaat niet. En pak je pijnstillers om alsnog te kunnen trainen ga je alleen maar overbelasten.. Geduld is een schone zaak (en zeer kut en moeilijk, I know)

Mbt "is er nog hoop?" Uiteraard. Ik train ook gewoon weer op volle belasting, mag 100% belasten en kan dat ook.. (ghehe maar ben nog niet zo sterk dus)
 
bedankt iedereen voor de berichten, ik lig er nu al een behoorlijke tijd uit en begin ook gewichtverlies te merken.

Heb nu t idee gekregen om ipv 6x te sporten in de week cardio er flink bij op te pakken en te gaan cutten. Heb nu als volgt:
in de sportschool doe ik nu dus 3x12 sets ipv 5x5 wat ik eerst deed. zoek hierbij verder de pijngrens niet op blijf op laag gewicht

maandag rug/biceps
dinsdag mountainbiken ( ca 20km / 1-1.5u)
woensdag buik/benen
donderdag rust
vrijdag borst/triceps
zaterdag mountainbiken ( ca 20km / 1-1.5u)
zondag fiets ik naar de nabije plas en ga ik een uurtje zwemmen of iets wat er op lijkt, dit is ook maar op 10km afstand.

qua eten ga ik deze richting in
2800 is mijn onderhoud
j9e7rkR.png

enig opmerkingen, of lijkt het beter om dit te posten in de andere fora
 
Uiteindelijk heb je het belangrijkste nog niet gepost, namelijk je oefenschema van de fysio. Niet fucking knoflook of honing. GTFO met die onzin.
 
De fysio heeft uiteindelijk gezegd van blijf die rotator cuffs doen en durfde me ook nog te vragen train je wel je rug / traps?

Forse belediging gezien ik genoeg sport(te) in de week.

Afijn. We nemen het nu weer op en zorg ervoor dat ik niet teveel belast. Deze manier zak ik niet nog meer in. Hopelijk


zeer frustrerend hoe een blessure de motivatie en alles er omheen kan aantasten.
 
Ik zit nu zelf met een AC luxatie.
Tips die ik kreeg was inderdaad elke dag rotator cuff oefeningen te doen en ook als opwarming voor elke training deze te doen.
Verder lichter in gewicht trainen. Wat meer reps maken en concentreren op een langzame excentrische beweging. Dan kan licht gewicht in ene heel zwaar voelen. Ik zou zeggen probeer dat eens. heengaande beweging in 2 seconde en de teruggaande beweging in 4 seconde. reken maar dat dat brand ook al pak je lager in gewicht.

Gezien je cardio toevoegd zou ik eerder zeggen ga op onderhoud eten. Train zo goed je kan en focus op je spier contractie.

Ik snap de frustratie wel. dat heb ik zelf ook. Maar ik train dus nu op bovenstaande manier en ik moet zeggen dat je er toch wel een redelijk voldaan gevoel bij kan krijgen. Het is gewoon een kwestie van doorzetten. Het kost tijd.. maar dan win je daarna ook weer omdat je het weer goed op kan pakken.
 
misschien wat tips?

@Gymz
Dit wist ik nog niet! Misschien omdat ik dus echt vanaf heel schriel kom dat het hierdoor telkens overbelasting was en nu dus de slijmbeurs zegt van het is genoeg geweest?
 
misschien wat tips?

@Gymz
Dit wist ik nog niet! Misschien omdat ik dus echt vanaf heel schriel kom dat het hierdoor telkens overbelasting was en nu dus de slijmbeurs zegt van het is genoeg geweest?

Ik zou eerst voldoende rust nemen, hoe kan je nu 100% van jezelf in de gym geven terwijl je lichaam om rust schreeuwt.

Onthou, Listen to your Body.
 
nou niet 100% natuurlijk, maar zoals eerde vernoemd, gewoon heeel rustig met laag gewicht toch een beetje trainen. Anders dwaal ik zo af dat ik mij zelf voort zie krimpen :x
 
Back
Naar boven