MuscleMeat

Slingshot - moeite waard?

Bezoekers in dit topic

vind slingshot best prima om keer mee af te wisselen keer goede overload en wennen aan zwaar gewicht uittillen enz.
 
shirted bench is iets totaal anders dan slingshot en kan je totaal niet met elkaar vergelijken.
Aangezien ik keihard hetero ben heb ik nooit met bench shirt gebenched :cool:
Bedoelde dan ook niet qua techniek maar meer dat je met de Mad Dog ook veel meer benched dan dat je RAW zou kunnen.
 
Lol iedereen die zegt dat shirt bench gay is heeft het nooit geprobeerd. Moeilijkste gear om mee te werken.

mwa moeilijkste weet ik niet, maar is inderdaad wel even wennen.
Vind slingshot zelf juist goed helpen techniek te verbeteren doordat je in de juiste houding gedrukt wordt
 
mwa moeilijkste weet ik niet, maar is inderdaad wel even wennen.
Vind slingshot zelf juist goed helpen techniek te verbeteren doordat je in de juiste houding gedrukt wordt

slingshot is iets heel anders dan een bench shirt nogmaals. Bench shirt is het lastigste omdat je form heel anders is dan met raw liften wat met squat pak een stuk minder is


Aangezien ik keihard hetero ben heb ik nooit met bench shirt gebenched :cool:
Bedoelde dan ook niet qua techniek maar meer dat je met de Mad Dog ook veel meer benched dan dat je RAW zou kunnen.

ik zou een slingshot niet gebruiken voor bench in shirt. Titan ram is dan beter voor shirted benchers.
 
Aangezien ik keihard hetero ben heb ik nooit met bench shirt gebenched :cool:
Bedoelde dan ook niet qua techniek maar meer dat je met de Mad Dog ook veel meer benched dan dat je RAW zou kunnen.

Weet niet zoveel van shirted bench, maar die maddog is idd erg sterk. De Full Board is maar ietsje sterker dan de orginele en zit gewoon iets beter om mijn armen. Heb denk ik wel de juiste beslissing genomen maar we gaan het zien! Lijkt me wel facking gruwelijk om voor het eerst 3 plates te benchen al is het met een Slingshot. Niet dat ik hm daar voor gekocht heb hoor maar alsnog.
 
Hoi, ik lees deze vraag van jou, heb er toevallig vandaag een topic over gemaakt.
 
slingshot is iets heel anders dan een bench shirt nogmaals. Bench shirt is het lastigste omdat je form heel anders is dan met raw liften wat met squat pak een stuk minder is




ik zou een slingshot niet gebruiken voor bench in shirt. Titan ram is dan beter voor shirted benchers.
Waarom is dat volgens jou zo? (dat een ram beter zou zijn dan een ss voor geared lifters) Ik heb zelf een superram en een SS original en maddog. Allen zijn goed, maar de ram glijdt graag naar je keel terwijl de SS op zijn plek blijft zitten. De ram heeft de sleeves anders dan de SS. Titan heeft er wel wat op bedacht en een pull tab bevestigd aan de ram waarmee een ander het op zijn plek kan houden maar dan ben je weer afhankelijk van anderen. Ik train vaak alleen thuis (uiteraard maak ik gebruik van safetybars). Overigens druk ik sinds 2007 ook in shirt...eerst de Rage X van Inzer en nu de Super Low Cut Katana. De enige overeenkomst tussen slingshot en shirt is dat beide helpen in de opwaartse beweging. Shirt is veel stugger enhet kost vaak moeite om met de halter je borst te touchen en moet je vaak door een bepaalde pijngrens heen. Zou overigens niet weten wat gear met gay te maken heeft. By the way...met de maddog druk ik minimaal 10kg meer dan met de superram en dat is voor mij doorslag gevend.
 
Laatst bewerkt:
Ding is wel helemaal top zeg! Weet alleen niet of ik het goed aanpak. Had vandaag een relatief lichte bench dag met 6x4 82,5kg. Ik heb de laatste 2 sets vervangen voor Slingshot werk. Dit waren 6x87,5kg (vlogen omhoog dus ging maar even door) en 4x92,5kg

Hoevaak zou je dat ding kunnen gebruiken op een week? Ik bench 3x per week waarvan 1x zwaar. En hoe voeg je op een goede manier qua sets en reps de slingshot toe aan je schema?
 
Ik heb er vandaag ook 1 gekocht na aanleiding van het topic van huggybear1968 . Merkte dat ik op een plateau raak met benche (fysiek of mentaal) dus ben benieuwd of dit me verder gaat helpen
 
Wil geen dromen kapot maken. Maar als je op een plateau raakt komt dat door je training's plan dat je geprogrammeerd hebt. niet door de Slingshot die je mist.
 
Snap ik helemaal, maar ik denk dat het vooral een mentaal plateau is, dus misschien dat het dan wel helpt.

Snap dat het geen wondermiddel gaat zijn, maar wie weet geeft het net even die mentale boost
 
Ding is wel helemaal top zeg! Weet alleen niet of ik het goed aanpak. Had vandaag een relatief lichte bench dag met 6x4 82,5kg. Ik heb de laatste 2 sets vervangen voor Slingshot werk. Dit waren 6x87,5kg (vlogen omhoog dus ging maar even door)

Hoevaak zou je dat ding kunnen gebruiken op een week? Ik bench 3x per week waarvan 1x zwaar. En hoe voeg je op een goede manier qua sets en reps de slingshot toe aan je schema?
Ding is wel helemaal top zeg! Weet alleen niet of ik het goed aanpak. Had vandaag een relatief lichte bench dag met 6x4 82,5kg. Ik heb de laatste 2 sets vervangen voor Slingshot werk. Dit waren 6x87,5kg (vlogen omhoog dus ging maar even door) en 4x92,5kg

Hoevaak zou je dat ding kunnen gebruiken op een week? Ik bench 3x per week waarvan 1x zwaar. En hoe voeg je op een goede manier qua sets en reps de slingshot toe aan je schema?
Vergeet niet dat trainen met een SS een vorm van overloadtraining is. Ik doe 2x per week bankdrukken (1x zwaar en 2x licht) op de zware dag doe ik 2-3 setjes na mijn raw training met 3-5 reps waarbij de nadruk op intensiteit ligt. Op de lichte dag doe ik dan 2-3 setjes met 8+ na mijn rawtraining waarbij de nadruk op volume ligt.
 
Vergeet niet dat trainen met een SS een vorm van overloadtraining is. Ik doe 2x per week bankdrukken (1x zwaar en 2x licht) op de zware dag doe ik 2-3 setjes na mijn raw training met 3-5 reps waarbij de nadruk op intensiteit ligt. Op de lichte dag doe ik dan 2-3 setjes met 8+ na mijn rawtraining waarbij de nadruk op volume ligt.

Alright, dus puur SS sets toevoegen naast wat al raw gepland stond.
 
Alright, dus puur SS sets toevoegen naast wat al raw gepland stond.
Juist...niet de rawtraining achterwege laten. Er zijn weliswaar methoden met dedicated slingshottraining waarbij je alleen maar met de SS traind. Maar Mark Bell adviseerd zelf en dat is ook op fimpjes van hem te zien dat je eerst raw begint en vervolgens nog 2-3 setjes met de SS doet.
 
De iron force van fitnessseller ben benieuwd hoe ik het vindt. Heb voor deze gekozen omdat die het snelst bij mij thuis zou zijn
 
De iron force van fitnessseller ben benieuwd hoe ik het vindt. Heb voor deze gekozen omdat die het snelst bij mij thuis zou zijn
Prima...het klopt dat Fitness seller een goede en snelle service heeft. En 30 euro is echt niet veel...ben benieuwd naar je bevindingen alvast suc6.
 
Vandaag stonden er triples van 95kg op het menu (paused). Nadat ik daarmee klaar was heb ik de Slingshot omgegooid; 3x105kg en als finisher 5x110kg (allemaal paused ook). Man! Dat ding is geweldig. Ik had zelfs nog wel even door kunnen gaan na die 5 reps. Voelde me volkomen veilig onder dat gewicht ondanks dat ik al vele maanden niks meer boven de 100 heb aangeraakt. Die 95kg sets bewogen ook zeer gesmeerd overigens, gewichten zijn sub maximaal omdat ik net genezen ben van een nasty elleboog blessure.

Als ik de de armgaten over mijn ellebogen doe zou ik misschien zelfs nog meer eruit kunnen halen, maar dat is voor mij niet nodig. Vind 1 of 2 keer per week 2 setjes overloaden wel goed. Het mooist vind ik dat de Slingshot je dwingt in de juiste move patterns. Soort herinnering van hoe je ook alweer moet benchen. Ben benieuwd naar de resultaten als we 2 maanden verder zijn. Ik ben in ieder geval helemaal overtuigd!
 
Back
Naar boven