- Lid geworden
- 29 okt 2008
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 160kg
Dat is mooi om te lezen. Er zijn ook personen die me een persoonlijk bericht gestuurd hebben er er dik tevreden mee zijn. Met de SS kun je zwaarder trainen en meer reps maken. Heb er vandaag closegrip meegedaan en ik dat is een oefening die ik al heel lang niet meer gedaan heb omdat deze me pijn in mijn schouders bezorgde. Ik deed er in het verleden setjes van 5-6 reps met 120kg mee...vandaag met de SS Maddog 12x120kg...Vandaag stonden er triples van 95kg op het menu (paused). Nadat ik daarmee klaar was heb ik de Slingshot omgegooid; 3x105kg en als finisher 5x110kg (allemaal paused ook). Man! Dat ding is geweldig. Ik had zelfs nog wel even door kunnen gaan na die 5 reps. Voelde me volkomen veilig onder dat gewicht ondanks dat ik al vele maanden niks meer boven de 100 heb aangeraakt. Die 95kg sets bewogen ook zeer gesmeerd overigens, gewichten zijn sub maximaal omdat ik net genezen ben van een nasty elleboog blessure.
Als ik de de armgaten over mijn ellebogen doe zou ik misschien zelfs nog meer eruit kunnen halen, maar dat is voor mij niet nodig. Vind 1 of 2 keer per week 2 setjes overloaden wel goed. Het mooist vind ik dat de Slingshot je dwingt in de juiste move patterns. Soort herinnering van hoe je ook alweer moet benchen. Ben benieuwd naar de resultaten als we 2 maanden verder zijn. Ik ben in ieder geval helemaal overtuigd!
P.S. de kleine openingen op ellenbooghoogte zijn overigens niet specifiek bedoelt om er de ellenbogen in te doen, maar bedoelt als hulp bij het zelf aan- en uittrekken.