MuscleMeat

Slingshot - moeite waard? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vandaag stonden er triples van 95kg op het menu (paused). Nadat ik daarmee klaar was heb ik de Slingshot omgegooid; 3x105kg en als finisher 5x110kg (allemaal paused ook). Man! Dat ding is geweldig. Ik had zelfs nog wel even door kunnen gaan na die 5 reps. Voelde me volkomen veilig onder dat gewicht ondanks dat ik al vele maanden niks meer boven de 100 heb aangeraakt. Die 95kg sets bewogen ook zeer gesmeerd overigens, gewichten zijn sub maximaal omdat ik net genezen ben van een nasty elleboog blessure.

Als ik de de armgaten over mijn ellebogen doe zou ik misschien zelfs nog meer eruit kunnen halen, maar dat is voor mij niet nodig. Vind 1 of 2 keer per week 2 setjes overloaden wel goed. Het mooist vind ik dat de Slingshot je dwingt in de juiste move patterns. Soort herinnering van hoe je ook alweer moet benchen. Ben benieuwd naar de resultaten als we 2 maanden verder zijn. Ik ben in ieder geval helemaal overtuigd!
Dat is mooi om te lezen. Er zijn ook personen die me een persoonlijk bericht gestuurd hebben er er dik tevreden mee zijn. Met de SS kun je zwaarder trainen en meer reps maken. Heb er vandaag closegrip meegedaan en ik dat is een oefening die ik al heel lang niet meer gedaan heb omdat deze me pijn in mijn schouders bezorgde. Ik deed er in het verleden setjes van 5-6 reps met 120kg mee...vandaag met de SS Maddog 12x120kg...:eek:...de Maddog is geen katapult , dat ding is een kanon!

P.S. de kleine openingen op ellenbooghoogte zijn overigens niet specifiek bedoelt om er de ellenbogen in te doen, maar bedoelt als hulp bij het zelf aan- en uittrekken.
 
Dat is mooi om te lezen. Er zijn ook personen die me een persoonlijk bericht gestuurd hebben er er dik tevreden mee zijn. Met de SS kun je zwaarder trainen en meer reps maken. Heb er vandaag closegrip meegedaan en ik dat is een oefening die ik al heel lang niet meer gedaan heb omdat deze me pijn in mijn schouders bezorgde. Ik deed er in het verleden setjes van 5-6 reps met 120kg mee...vandaag met de SS Maddog 12x120kg...:eek:...de Maddog is geen katapult , dat ding is een kanon!

P.S. de kleine openingen op ellenbooghoogte zijn overigens niet specifiek bedoelt om er de ellenbogen in te doen, maar bedoelt als hulp bij het zelf aan- en uittrekken.
Is het wel zinnig om de maddog te gebruiken hiervoor op zulk laag gewicht?
Hebben een blauwe, rode en de maddog in de gym maar die zie je pas gebruikt worden door mensen met een max van rond de 160-180
 
Dat is mooi om te lezen. Er zijn ook personen die me een persoonlijk bericht gestuurd hebben er er dik tevreden mee zijn. Met de SS kun je zwaarder trainen en meer reps maken. Heb er vandaag closegrip meegedaan en ik dat is een oefening die ik al heel lang niet meer gedaan heb omdat deze me pijn in mijn schouders bezorgde. Ik deed er in het verleden setjes van 5-6 reps met 120kg mee...vandaag met de SS Maddog 12x120kg...:eek:...de Maddog is geen katapult , dat ding is een kanon!

P.S. de kleine openingen op ellenbooghoogte zijn overigens niet specifiek bedoelt om er de ellenbogen in te doen, maar bedoelt als hulp bij het zelf aan- en uittrekken.

Yes daar was ik al achter. Klinkt goed! Ik heb ook weer opnieuw lol gekregen in mijn bench workouts,niet geheel onbelangrijk. Ik moet me echt inhouden om niet meteen de uiterste grens te gaan zoeken.. Voorlopig gebruiken voor wat overload en extra reps.
 
Vandaag stonden er triples van 95kg op het menu (paused). Nadat ik daarmee klaar was heb ik de Slingshot omgegooid; 3x105kg en als finisher 5x110kg (allemaal paused ook). Man! Dat ding is geweldig. Ik had zelfs nog wel even door kunnen gaan na die 5 reps. Voelde me volkomen veilig onder dat gewicht ondanks dat ik al vele maanden niks meer boven de 100 heb aangeraakt. Die 95kg sets bewogen ook zeer gesmeerd overigens, gewichten zijn sub maximaal omdat ik net genezen ben van een nasty elleboog blessure.

Als ik de de armgaten over mijn ellebogen doe zou ik misschien zelfs nog meer eruit kunnen halen, maar dat is voor mij niet nodig. Vind 1 of 2 keer per week 2 setjes overloaden wel goed. Het mooist vind ik dat de Slingshot je dwingt in de juiste move patterns. Soort herinnering van hoe je ook alweer moet benchen. Ben benieuwd naar de resultaten als we 2 maanden verder zijn. Ik ben in ieder geval helemaal overtuigd!

Ga hem van de week ook bestellen.
Kijken of ik (wat Timmy turner ook al zei) voorbij m'n mentale plateau kan geraken.
 
Slingshot is echt een heel prima middel voor extra overload natuurlijk, maar om er mee over een 'mentale barrière' (als dat al bestaat) proberen te komen is echt onzin imo.

Als je 'bang' bent voor het gewicht betekent dat meestal dat het gewicht gewoon te zwaar is. Leuk als je het dan met een slingshot wel kunt maar daarmee ga je het zonder slingshot niet makkelijker halen ofzo.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Slingshot is echt een heel prima middel voor extra overload natuurlijk, maar om er mee over een 'mentale barrière' (als dat al bestaat) proberen te komen is echt onzin imo.

Als je 'bang' bent voor het gewicht betekent dat meestal dat het gewicht gewoon te zwaar is. Leuk als je het dan met een slingshot wel kunt maar daarmee ga je het zonder slingshot niet makkelijker halen ofzo.

Mhhh, ik heb imo toch wel degelijk eens een mentale barierre overwonnen met Squatten.
Het zou mij n iet verbazen als dit me net het zetje in de rug gaat geven wat ik nodig heb.

Maar goed het zal blijken.
 
Nou ik heb vandaag de iron force SS gebruikt en ik kon vandaag met SS eindelijk 5x90 easy drukke. Ik denk dat het lockout gedeelte van mijn benchpress hierdoor wel sterker wordt en ik uiteindelijk makkelijker raw de 5x90 kan presse
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Is het wel zinnig om de maddog te gebruiken hiervoor op zulk laag gewicht?
Hebben een blauwe, rode en de maddog in de gym maar die zie je pas gebruikt worden door mensen met een max van rond de 160-180
Een SS wordt meestal voor twee doeleinden gebruikt...voor met met meer intensiteit (zwaardere gewichten) of meer volume (meer herhalingen). Op de zware dag ligt bij mij de nadruk op het 1e en bij de lichte dag op het 2e en ik gebruik de SS momenteel op beide dagen. Ik ervaar het zodoende als nuttig. Mijn max ligt overigens raw tussen de 180-200...niet dat dit echt ter zake doet...alhoewel ik de maddog niet zou aanbevelen aan beginners...maar ik train inmiddels al 35 jaar...dat is meer dan de gemiddelde leeftijd van de forumleden hier. Daarnaast heb ik ervaring met shirted benchpress en heb ik ook de originele SS ( de rode) en de superram van titan...ik kan dus stellen zonder te overdrijven dat ik inmiddels enige ervaring heb opgedaan.
 
Slingshot is echt een heel prima middel voor extra overload natuurlijk, maar om er mee over een 'mentale barrière' (als dat al bestaat) proberen te komen is echt onzin imo.

Als je 'bang' bent voor het gewicht betekent dat meestal dat het gewicht gewoon te zwaar is. Leuk als je het dan met een slingshot wel kunt maar daarmee ga je het zonder slingshot niet makkelijker halen ofzo.
Wellicht heb jij zelf nooit een mentale grens of "angst" voor een gewicht ervaren? Ik zelf wel degelijk...ik had dat b.v. met 200kg...iedere keer als ik wist dat dit gewicht aan het halter hing ging ik met twijfel onder het halter...en dan lukte het niet...totdat mijn trainer zei dat er 190kg aan het halter was (terwijl er in werkelijkheid 200kg aaanhing)...wat gebeurde kan iedereen zich wel indenken...ik drukte die 200 kg heel overtuigend...het gewicht was niet het probleem...het probleem zat tussen mijn oren. En dat truukje werkt bij velen die bij ons zijn komen trainen...er bestaan dus wel degelijk mentale barrieres.
 
Mhhh, ik heb imo toch wel degelijk eens een mentale barierre overwonnen met Squatten.
Het zou mij n iet verbazen als dit me net het zetje in de rug gaat geven wat ik nodig heb.

Maar goed het zal blijken.
Wat het natuurlijk wel doet is gewichten te hanteren die je zonder nooit zou kunnen pressen. Gewoon simpelweg dit gewicht eens in je handen hebben en het uiteindelijke gewicht ook daadwerkelijk tot een lockout brengen zal ervoor zorgen dat deze overload gewichten minder intimiderend worden wanneer je ze zonder de SS gaat pressen. Geloof dat het zeker mentaal kan helpen.
 
Wat het natuurlijk wel doet is gewichten te hanteren die je zonder nooit zou kunnen pressen. Gewoon simpelweg dit gewicht eens in je handen hebben en het uiteindelijke gewicht ook daadwerkelijk tot een lockout brengen zal ervoor zorgen dat deze overload gewichten minder intimiderend worden wanneer je ze zonder de SS gaat pressen. Geloof dat het zeker mentaal kan helpen.

Dit is wat ik bedoelde inderdaad
 
Vandaag stonden er triples van 95kg op het menu (paused). Nadat ik daarmee klaar was heb ik de Slingshot omgegooid; 3x105kg en als finisher 5x110kg (allemaal paused ook). Man! Dat ding is geweldig. Ik had zelfs nog wel even door kunnen gaan na die 5 reps. Voelde me volkomen veilig onder dat gewicht ondanks dat ik al vele maanden niks meer boven de 100 heb aangeraakt. Die 95kg sets bewogen ook zeer gesmeerd overigens, gewichten zijn sub maximaal omdat ik net genezen ben van een nasty elleboog blessure.

Als ik de de armgaten over mijn ellebogen doe zou ik misschien zelfs nog meer eruit kunnen halen, maar dat is voor mij niet nodig. Vind 1 of 2 keer per week 2 setjes overloaden wel goed. Het mooist vind ik dat de Slingshot je dwingt in de juiste move patterns. Soort herinnering van hoe je ook alweer moet benchen.
Ben benieuwd naar de resultaten als we 2 maanden verder zijn. Ik ben in ieder geval helemaal overtuigd!
Dat ervaar ik juist niet.
Heb hem nu twee training gedaan met de slanger maar merk dat ik daardoor veel meer ga tukken zodat de bar lager op mijn lichaam geplaatst is.
 
By the way...de SS is geen WONDERMIDDEL...maar het kan net als vele andere overloadmethoden een positief effect hebben om weer net een stap verder te komen. Ik vind de SS verder zelf het gebruiksvriendelijkste van alle overload methoden.
 
Wat het natuurlijk wel doet is gewichten te hanteren die je zonder nooit zou kunnen pressen. Gewoon simpelweg dit gewicht eens in je handen hebben en het uiteindelijke gewicht ook daadwerkelijk tot een lockout brengen zal ervoor zorgen dat deze overload gewichten minder intimiderend worden wanneer je ze zonder de SS gaat pressen. Geloof dat het zeker mentaal kan helpen.
Helemaal mee eens!
 
Dat ervaar ik juist niet.
Heb hem nu twee training gedaan met de slanger maar merk dat ik daardoor veel meer ga tukken zodat de bar lager op mijn lichaam geplaatst is.
Dat is ook de bedoeling van de SS..je ellenbogen worden meer tegen je lichaam gehouden en als je de armen tucked houdt dan komt de halter ook lager op de borst wat de powerlifingstyle bandrukken is. Of heb ik je wellicht verkeerd begrepen?
 
Yes daar was ik al achter. Klinkt goed! Ik heb ook weer opnieuw lol gekregen in mijn bench workouts,niet geheel onbelangrijk. Ik moet me echt inhouden om niet meteen de uiterste grens te gaan zoeken.. Voorlopig gebruiken voor wat overload en extra reps.
"Lol" in trainen vind ik het belangrijkste wat bestaat...want zonder lol stop je er vroeg of laat mee en als een SS daarbij kan helpen is het zijn geld meer dan waard. Verstandig om niet meteen te willen pieken...hou wel die gretigheid vast!
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Als zware gewichten je een mentale blokkade opleveren heb je de verkeerde sport gekozen :p nee maar persoonlijk vind ik het een leuke toevoeging voor shirted pressers en het is sowieso gewoon leuk om te doen maar heb nooit het gevoel gehad dat het ook maar iets deed voor mijn max. raw bench.

Aan de andere kant... als iemand gelooft dat iets helpt dan helpt het daadwerkelijk ook eerder dus als je het idee hebt dat de ss werkt dan is dit toch prima. Zal ook gewoon per persoon verschillen.
 
Als zware gewichten je een mentale blokkade opleveren heb je de verkeerde sport gekozen :p nee maar persoonlijk vind ik het een leuke toevoeging voor shirted pressers en het is sowieso gewoon leuk om te doen maar heb nooit het gevoel gehad dat het ook maar iets deed voor mijn max. raw bench.

Aan de andere kant... als iemand gelooft dat iets helpt dan helpt het daadwerkelijk ook eerder dus als je het idee hebt dat de ss werkt dan is dit toch prima. Zal ook gewoon per persoon verschillen.
Ik heb op wedstrijden ook altijd wel last van wedstrijdkoorts en heb al meegemaakt dar er atleten zijn die overgeven van de spanning. Het mentale aspect moet dan ook niet onderschat worden bij welke sport danook. Enige spanning kan je helpen om boven je uit te groeien...maar soms verlamt het je. Sommigen presteren op wedstrijden beter en anderen juist slechter...en datzelfde kun je ook in mindere mate last van hebben als je gaat pieken in de gym...je bent er namelijk dan tussen je oren van tevoren mee bezig.

SS heeft naar mijn mening niet alleen voor shirted benchpressers nut. Je traind met zwaardere gewichten en doet meer herhalingen en is tevens een overload in je lockout. Eric Spoto die een WR raw drukte traint ook regelmatig met een SS.
 
Dat ervaar ik juist niet.
Heb hem nu twee training gedaan met de slanger maar merk dat ik daardoor veel meer ga tukken zodat de bar lager op mijn lichaam geplaatst is.

Huggybear heeft het antwoord in principe al gegeven, maar de veiligste (voor je schouders) en sterkste manier om te benchen is door de barbell als het ware naar je toe te rowen en je ellebogen te tuggen. Op die manier laad je jezelf op als een veer en creëer je een super stevig platform om vanaf te drukken, en inderdaad raakt de barbell je lichaam lager dan bij een typische bodybuilder bench. Daarna duw je de ellebogen weer naar buiten zonder teveel te flaren, lees; je duwt je ellebogen in het materiaal van de slingshot.

Uiteraard zijn er meerdere manier om te benchen.
 
Ben er nog niet aan toe gekomen om een sling shot aan te schaffen huggybear1968.
Druk en zeer binnenkort met vakantie.

Staat wel op mijn lijstje, houd je op de hoogte.
 
Back
Naar boven