MuscleMeat

Slow twitch en fast twitch (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Marijn

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
17 jan 2005
Berichten
4.235
Waardering
13
Lengte
1m76
Massa
82kg
Ja ik blijf maar topics aanmaken...omdat ik alles wil weten :P

Ik had gelezen dat de fast twitch zorgen voor veel spiergroei. Maar ik kan dat topic niet vinden en weet de reden niet. Hoe kan je dan het beste trainen? elke spiergroep 1x fast en 1x slow in de week.
Weet iemand misschien de reden ook nog?
 
Naar mijn mening zorgt niet een bepaalde vezel voor meer spiergroei. Volgens mij is het beter om spieren met een hoog percentage slow twitch vezels te trainen met meer herhalingen dan spieren die een hoog gehalte fast twitch hebben. Deze kan je volgens mij weer beter trainen door lager in de reps te gaan.

edit:

Toevoeging:

Slow twitch vezels heb je vooral nodig om spieruithoudingsvermogen te krijgen. Ga je dus hoog in je reps, train je meer slow twitch vezels waardoor je spier meer uithoudingsvermogen krijgt. Train je lager in je reps, train je meer fast twitch vezels, en krijg je meer explosieve kracht in de spier.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kunnen slow twitch fibers niet groeien. In ieder geval niet door training.

Er zijn 2 soorten fast twitch fibers, waarvan 1 veel kan groeien.
Deze spreek je het best aan door voluit te trainen met gewichten waar je net 6 tot 12 reps kan doen.

Met ander woorden, je moet je niet teveel met theorieën bezighouden, maar gewoon knallen! ;)
 
KillBill77 zei:
Volgens mij kunnen slow twitch fibers niet groeien. In ieder geval niet door training.

Er zijn 2 soorten fast twitch fibers, waarvan 1 veel kan groeien.
Deze spreek je het best aan door voluit te trainen met gewichten waar je net 6 tot 12 reps kan doen.

Met ander woorden, je moet je niet teveel met theorieën bezighouden, maar gewoon knallen! ;)

OT: KillBill, ben jij dezelfde KillBill als die bij FTD zit?
 
Wat is FTD??
 
zoek het grote nieuwsgroepen topic maar op
 
maar back on topic,

iemand nog aanvullingen voor het fast twitch / slow twitch verhaal?
 
Back
Naar boven