XXL Nutrition

Smaakverlies corona & bulken

Bezoekers in dit topic

Je smaak wordt niet alleen bepaald door geur, het zijn ook je smaakpapillen. Zo zal je zuur en pikant waarschijnlijk wel proeven. Augurk, ketchup, ect proef je wss nog wel. Je leeftijd en levenswijze (bv roken) spelen een rol bij je smaakpapillen.
Voor je smaakbeleving speelt je zicht, tekstuur en geluid ook een rol. Denk bijvoorbeeld aan chips die zacht en slof is geworden, dat 'beleef' je toch anders.

Ruik je niets, of ruik je anders? Er zijn reuktrainingen, iets met eucalyptus enzo. Google kan je vast helpen mbt reuktrainingen. Volgens mij zijn er ook volop thuistesten te vinden mbt je reukvermogen. Wellicht kan je op die manier wat dingen ontdekken die je beter ruikt
 
Zonet lepel drop, pesto, pindakaas en azijn geproefd (bij elkaar). Nieuwe bulk kan 100% clean want er zit geen smaak aan 😂
 
Smaak begint terug te keren sinds gister. Dag na deze post begonnen met reuk trainingen (potjes specerijen zoals anijs, sterke geurtjes), 2x per dag 20 seconden per geurtje (4 smaken). Geen idee of het hier aan lag maar sinds dien is mijn reuk/smaak vermogen behoorlijk verbeterd. Zeker nog niet volledig hersteld, maar ik begin weer sterkere smaken te proeven.

Sinds zondag geen reuk/smaak meer, week later sinds vrijdag is het herstel in zicht.
 
Ik had het zelfde. Ik heb normaal ontzettend veel moeite niet te veel te eten. Nou het eten niet lekker meer smaakte was het easy om af te vallen. Zout proefde ik wel heel sterk om een of andere reden.
 
Back
Naar boven