MuscleMeat

small bankdrukken voor de triceps. verschillende manieren.

Bezoekers in dit topic

KoekieMonster

Huge Freak
10 jaar lid
Lid sinds
17 apr 2007
Berichten
7.756
Waardering
535
Lengte
1m84
Ik heb vandaag weer eens small bankdrukken gedaan, op schouderbreedte om mijn triceps eens heerlijk te verwennen. Heb 3 sets gedaan, ging erg lekker!
Mijn vraag is echter of er verschil in zit of je dit incline of plat doet?
Ik doe hem nu plat, en kijk af en toe in de spiegels of de halter wel in evenwicht blijft en ik de beweging dus wel recht naar boven breng (nogal lastig een halter van 220cm in bedwang houden met smalle grip)

Dus maw. als ik dit incline zou doen, zou ik beter kunnen kijken in de spiegel, of zeggen jullie dat het gewoon beter is om flat te blijven doen?
 
Licht decline werkt voor mij persoonlijk het beste, grote rom en makkelijker accent te leggen op de triceps.
 
Ik zou eerder kiezen voor decline dan voor incline eigenlijk bij de small grip. Maar sowieso is het niet echt verstandig om in de spiegel te kijken, dat lijdt te veel af. Gewoon je techniek goed zien te krijgen, het is niet zo lastig om hem in balans te houden. Op schouderbreedte mag je daar niet zoveel problemen mee hebben imo.
 
Helemaal mee eens. Je moet voelen waar je mee bezig bent. Dat ze er tegenwoordig ganse gyms mee behangen doen ze voor de posers. Ik erger mij persoonlijk kapot aan deze ontwikkeling:P

Incline met smalle greep is wel is leuk als variatie, maar het zijn dan net seated militaries. Dan liever plat, al dan niet op de vloer of met boards. Dat heeft ook meer weg van gewoon benchen en je hogere loads aan.
 
Laatst bewerkt:
Met decline verklein je de ROM juist van de beweging bij smal bankdrukken. Zou liever gaan voor small incline waarbij je de ROM vergroot, voel je ook veel beter in je triceps dan vlak bankdrukken. Denk het meer aan je stabilisatie ligt en dat je moet wennen als dat het eraan ligt dat je niet in spiegel kan kijken met die oefening.
 
Ik heb vandaag weer eens small bankdrukken gedaan, op schouderbreedte om mijn triceps eens heerlijk te verwennen. Heb 3 sets gedaan, ging erg lekker!
quote]

Is small bankdrukken (close gripp) niet met de handen tegen elkaar ipv op schouderbreedte?

Enfin, wat ik dacht is dat incline meer de bovenkant van de borst aanpakt en decline de onderkant.
 
Is small bankdrukken (close gripp) niet met de handen tegen elkaar ipv op schouderbreedte?

Enfin, wat ik dacht is dat incline meer de bovenkant van de borst aanpakt en decline de onderkant.
Nee, handen dichter bij elkaar brengen dan schouderbreedte is onzin.
 
Dat wordt volgens mij alleen gedaan door mensen die hun polsen willen vernken.

Als dit zo is, dan moeten sommigen eens dringend oppassen met wat ze op het net zetten. Ik heb de oefening van fitness - island dot com.
 
Als dit zo is, dan moeten sommigen eens dringend oppassen met wat ze op het net zetten. Ik heb de oefening van fitness - island dot com.
Die site is onzin van het begin tot het einde.
 
Als dit zo is, dan moeten sommigen eens dringend oppassen met wat ze op het net zetten. Ik heb de oefening van fitness - island dot com.

:rolleyes:
 
Het was nochtans tip 25

Quote
,
Unquote

Die me over de schreef heeft getrokken :D
Als je een te dikke buik hebt moet je gewoon afvallen.
Het is niet toevallig dat je er een onzinquote uit hebt gehaald. Het is moeilijk op die site iets te vinden dat correct en goed is.
 
Gewoon afwisselen lijkt mij, bij decline creeer je ongeveer hetzelfde effect als dat je met boards werkt, gewoon een kleinere rom krijgen en met incline vergroot de je de ROM van het benchen juist.
 
Ik denk dat decline/incline/vlak wat ROM aangaat voor de triceps niet veel uitmaakt. Doe het gewoon op de manier waarop je het meeste gewicht aankan dan spreek je de tricpes het meest aan.
 
Back
Naar boven